Moottoripyörä pakettiautoon

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Moottoripyörä pakettiautoon

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Minkä kokoiseen pakettiautoon sopii kaksi moottoripyörää. Täällä on autojen mittoja , ks. http://www.rentcenter.net/pakettiautot_kuvat.htm. Tarve on kuljettaa KTM530EXC ja KTM950SE Tampereelta Kemijärvelle ja takaisin.

Edit: Tuota 9m3 autoa itse ajattelin. Sopiiko siihen SE ja 530 hyvin. Jos ottaisi isomman auton, niin siinä kulkisi kolmekin pyörää.

-Veijo
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tohon 2,7 m pitkään menee. Toinen pyörä laitetaan etuperin etuseinää vasten vähän vinoon ja toinen takaperin vierelle etupyörä takaovea vasten. Liinat vedetään normaalisti sarvista kiinnityskoukkuihin, mutta toisen puolen liina menee viereisen pyörän takalokarin alta. Tällä tyylillä on ainakin menneet EXC ja SXC 2,8 m pitkään Nissan Primastariin.

Tohon 2,5 m pitkään voi vaatia jonkun muun sitomistyylin ja auton mataluus tekee hommasta varmaan aika ahdasta (kottaraisen sarvet 1,3 m vs. auto 1,5 m). Isompaan menee mukavasti ajokamat ja muut raissukamppeet.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
CapoSakke
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Tuohon 6m3 voi juuri saada mahtumaan, ja 12m3 menee jo kolme. Laidoille eteen etupyörät eteenpäin ja taakse keskelle ksi etupyörä taakspäin. Peilit kannatta ottaa pois jos niitä on.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
eku
Pyörä: KTM 250 EXC Racing

Viesti Kirjoittaja eku »

Renaultin Trafikiin (lyhyt matala) meni 950 adventure ja SE rinnakkain. Molemmat laitettiin nokka menosuuntaan.
Pyörät mahtuivat sinänsä helposti, mutta liinojen virittelyssä oli hieman pähkimistä. Pystyssä kuitenkin pysyivät.

Tuon pakun tilavuus ilmeisesti on 5m3, pituus ainakin oli 240cm (ilman väliseinää). Korkeutta sen verran vähän että molemmista pyöristä piti ottaa peilit pois.
Viimeksi muokannut eku, Su Kesä 01, 2008 11:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Vivaroon (lyhyt ja matala) meni kaks hienosti, pikkuadventuresta joutui tosin yläkatteen ottamaan irti.

Paras ahtaajan taidonnäyte oli kun Peugeot Expertissä (siinä vanhassa siis) oli mahdutettu kaksi mopoa takakonttiin. Olivat tosin ratapyöriä mutta ihan täysikokoisia kuitenkin.
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Transportterin kyydissä ollaan kuskattu samaan aikaan SuperTenereä ja LC4 :sta. Ducatoon meni SuperTenere ja KLE kawa heittämällä.

Mulla on itellä peräkärry jonka sisämitat on 295x130. Kuomun korkeus 134, kapenee ylöspäin. Sinne sopii ainakin LC4 ja TTR-600 samaan aikaan. Eturenkaat päätyjä vasten keskelle kärryä ja perät vinoon limittäin sivulle.

Muuta rompetta saa sopimaan pyörien väliin/alle/viereen mun mielestä ihan tarpeeksi.

-petteri
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Moron,

Saako olla utelias ja tiedustella, että mihin ja miksi te noita katukelpoisia pyöriä autolla rahtaatte ? Mulla ei ole ollut tarvetta pyörän kuskaamiseen kärryllä kuin kerran ilman karattua renkaasta, kerran pyöränostoreissulla ja joskus GR-suzukia venasäätöön viedessä (ei tarvinnut odotella koneen jäähtymistä).
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Lakupilotti kirjoitti:Moron,

Saako olla utelias ja tiedustella, että mihin ja miksi te noita katukelpoisia pyöriä autolla rahtaatte ? Mulla ei ole ollut tarvetta pyörän kuskaamiseen kärryllä kuin kerran ilman karattua renkaasta, kerran pyöränostoreissulla ja joskus GR-suzukia venasäätöön viedessä (ei tarvinnut odotella koneen jäähtymistä).
Ajan voittamiseksi ja mukavuussyistä siirtymä URAA:lle tehdään autolla. Samalla saa kamatkin kuskattua helpommin.

-Veijo
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Veijo kirjoitti:
Lakupilotti kirjoitti:Moron,

Ajan voittamiseksi ja mukavuussyistä siirtymä URAA:lle tehdään autolla. Samalla saa kamatkin kuskattua helpommin.

-Veijo
Se on vähän periaatekysymys mulla, että moottoripyöräreissut ajetaan moottoripyörällä. Toki onhan hieman eri asia kruisailla pitkiä siirtymiä AT:llä tai EXC:llä. Mulle on nautinto ajella myös asfaltilla, eikä se Lakulla mikään ongelma ole. Piiitkissä matkoissa on oma hohtonsa.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
hamis53
Pyörä: DR650R -92

Viesti Kirjoittaja hamis53 »

Se on noi "kilpurit" erikseen :roll: Mullakin oli ennen sellanen WRF-Yammu, jossa öljynvaihtoväli oli viiden tunnin luokkaa...
-Hämis-
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Mutta kuinka monta pikku-hiace kuormallista mahtuu Africa Twiniin? :lol:
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

gessu pakuun

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Gessusta piti ruuvata peilit ja plexi irti kun hain sen perävaurion jälkeen Tuuliharjasta ja autona oli pitkä,matala Opel Vivaro.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
NiKu
Pyörä: EiOo vielä..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiKu »

Ei ole viel kokeiltu, mutta puolkorkeeseen Transiittiin pitäis kyl mennä pyörä kun pyörä.
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

justiin SE sopii kun laskee etuputkista ja jättää peilit pois

tänävuonna tullaa ajamalla,kait?
Vastaa Viestiin