Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kiitokset kommenteista, kävin vielä itsekin koejamassa 300L:n "ostohousut" jalassa ja voin yhtyä sen perusteella täysin edellisiin kommentteihin.
Hieno ja varmaankin huoleton ns. helppo pyörä.
Maastoon en uskaltanut kuitenkaan toisen pyörää viedä, joten koeajo jäi vain pikitielle ja pienelle hiekkatie pätkälle.
Tehojen puolesta varmaankin ihan riittävä, mutta kuitenkin jäi hieman sellainen olo että pitäisikö hieman räväkämpi kuitenkin olla.
MP on aina helpompi ostaa kuin myydä, joten omaan käyttöön varmaan pitää kuitenkin alkaa katsomaan hieman isompi kuutioista mallia.
Pikaisesti katsottuna vakuutuskin oli tähän mielestäni suhteellisen arvokas ottaen huomioon että on alle 300 kuutioinen ja ~30hp. Tai sitten raju inflaatio on iskenyt sinnekkin.
Hieno ja varmaankin huoleton ns. helppo pyörä.
Maastoon en uskaltanut kuitenkaan toisen pyörää viedä, joten koeajo jäi vain pikitielle ja pienelle hiekkatie pätkälle.
Tehojen puolesta varmaankin ihan riittävä, mutta kuitenkin jäi hieman sellainen olo että pitäisikö hieman räväkämpi kuitenkin olla.
MP on aina helpompi ostaa kuin myydä, joten omaan käyttöön varmaan pitää kuitenkin alkaa katsomaan hieman isompi kuutioista mallia.
Pikaisesti katsottuna vakuutuskin oli tähän mielestäni suhteellisen arvokas ottaen huomioon että on alle 300 kuutioinen ja ~30hp. Tai sitten raju inflaatio on iskenyt sinnekkin.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Sama. makkaranpaistoajelua se on minullakin. Itselle tärkeää pyörässä on takuu, hinta, kestävyys, eli vähään olen tyytyväinenLateK kirjoitti: ↑La Touko 21, 2022 10:47 am On kokemusta myös 690, siinähän voimaa riittää joka paikkaan ja joka tilanteeseen, eli todella kiva laite. 300:nen on ihan eri pyörä, mulla Rally ja sillä on itseasiassa mukavampi ajaa sinne 80-90kmh kuin 690, mukavuudella tarkoitan leppoisuutta. Sitku ajetaan kovempaa kumpikaan ei oo mikään motaripyörä, 300 ei vakiona jaksa edes mennä rajottajalle 6-vaihteella, voima loppuu kun ilmanvastus kasvaa, mutta kyllä liikenteen rytmissä pysyy, asenne pitää olla eri kun 690:llä. 690:iä on ollut ikävä ainostaan talvella kun hetaan piiitkiä sladeja ja oikein aktiiviisessa soratieajossa, muuten 300 vie ”voiton”. Ikä on kohdallani vähentäny kummasti kaahaushaluja, ajelu ja maisemien katselu on tärkeämpää![]()
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
+1. 690:n oli jotenkin hermostuttava laite. Se ei koskaan halunnu ottaa lunkisti ja pitää vaan kädestä. Aina olis pitäny olla menossa vähän liian kovaa johonkin.Ikä on kohdallani vähentäny kummasti kaahaushaluja, ajelu ja maisemien katselu on tärkeämpää
Asiasta toiseen. Olen nyt ajellut EJK:n kanssa muutaman lenkin ja uskallan väittää, että se auttoi paljon tuohon nyppivään on/off kaasuun hitaassa ajossa. Snorkkelin olen myös napannut pois, mutta tiedä sitten onko sillä mitään roolia tässä. Ei se ainakaan yksistään muuttanut mitään.

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Huomenna eka huolto. 850km.ajettu. Paljonko maksaa ensimmäinen huolto. Meinaa pikkuisen harmittaa, että pakotetaan käyttään kalliissa huollossa, että takuu säilyy. Jos olisin täysin varma, että mopo on itselläni koko takuuajan, niin en huollattaisi liikkeessä.
Tottakai ymmärrän, ettei kaikki osaa huoltaa mopoansa. Näinhän sen on mentävä, että mopo huolletaan valtuutetulla liikkeellä, että takuu säilyy.
Tottakai ymmärrän, ettei kaikki osaa huoltaa mopoansa. Näinhän sen on mentävä, että mopo huolletaan valtuutetulla liikkeellä, että takuu säilyy.
-
Stefan Alakooli
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
- Pyörä: CRF300Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Frank Nymanilla oli vuosi sitten 73,50€. Öljyt, suodatin ja työ.
-
Stefan Alakooli
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
- Pyörä: CRF300Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kiitosta, tämä hyvä. Kiva tietää, mitä meilläpäin tulee maksaan.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
saa poistaa
Viimeksi muokannut pauli, To Heinä 21, 2022 3:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
lisätyönä oli jousen kiristäminen.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Paljonko veloittivat kahden minuutin jousen kiristämisestä?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
B12
- Viestit: 504
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Varmsti ohjeen mukaan purettava muovit, irrotettava iskari ja tehtaan erikoisjigissä ja erikoisavaimella säädettävä kireys.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
-
Stefan Alakooli
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
- Pyörä: CRF300Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Erittelyn jos näkisi niin tuolla tiedolla olisi jotain käyttöäkin.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
2h. Oli mennyt aikaa. Lisätyönä oli jousen säätö. Öljyn hinta 21.75. Suodatin 14.90
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Onko se oikeasti niin että takuu on voimassa ainoastaan huollossa huolletulla laitteella ?
Aikanaan Yamahalta kysyin vastaus oli ”ei tarvitse, jos takuu vika tulee niin virallisen huollon pitää pystyä osoittamaan että vika johtuu siitä että ei olisi huollettu tai olisi väärin huollettu” Tämä on tottakai vahvasti tulkinnanvaraista.
Mitä huolto tekee täysin huolletulle pyörälle, voiko leiman ostaa
Voiko oman öljyn viedä mukana sillä en halua ö-merkkiä vaihtaa, (kun on tullut tehtyä väli ö-vaihto) ?
Aikanaan Yamahalta kysyin vastaus oli ”ei tarvitse, jos takuu vika tulee niin virallisen huollon pitää pystyä osoittamaan että vika johtuu siitä että ei olisi huollettu tai olisi väärin huollettu” Tämä on tottakai vahvasti tulkinnanvaraista.
Mitä huolto tekee täysin huolletulle pyörälle, voiko leiman ostaa