Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

--Jansa--
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 8:31 pm
Pyörä: xxx

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja --Jansa-- »

Kiitokset kommenteista, kävin vielä itsekin koejamassa 300L:n "ostohousut" jalassa ja voin yhtyä sen perusteella täysin edellisiin kommentteihin.
Hieno ja varmaankin huoleton ns. helppo pyörä.
Maastoon en uskaltanut kuitenkaan toisen pyörää viedä, joten koeajo jäi vain pikitielle ja pienelle hiekkatie pätkälle.
Tehojen puolesta varmaankin ihan riittävä, mutta kuitenkin jäi hieman sellainen olo että pitäisikö hieman räväkämpi kuitenkin olla.
MP on aina helpompi ostaa kuin myydä, joten omaan käyttöön varmaan pitää kuitenkin alkaa katsomaan hieman isompi kuutioista mallia.
Pikaisesti katsottuna vakuutuskin oli tähän mielestäni suhteellisen arvokas ottaen huomioon että on alle 300 kuutioinen ja ~30hp. Tai sitten raju inflaatio on iskenyt sinnekkin.
Kairaaja
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

LateK kirjoitti: La Touko 21, 2022 10:47 am On kokemusta myös 690, siinähän voimaa riittää joka paikkaan ja joka tilanteeseen, eli todella kiva laite. 300:nen on ihan eri pyörä, mulla Rally ja sillä on itseasiassa mukavampi ajaa sinne 80-90kmh kuin 690, mukavuudella tarkoitan leppoisuutta. Sitku ajetaan kovempaa kumpikaan ei oo mikään motaripyörä, 300 ei vakiona jaksa edes mennä rajottajalle 6-vaihteella, voima loppuu kun ilmanvastus kasvaa, mutta kyllä liikenteen rytmissä pysyy, asenne pitää olla eri kun 690:llä. 690:iä on ollut ikävä ainostaan talvella kun hetaan piiitkiä sladeja ja oikein aktiiviisessa soratieajossa, muuten 300 vie ”voiton”. Ikä on kohdallani vähentäny kummasti kaahaushaluja, ajelu ja maisemien katselu on tärkeämpää :D
Sama. makkaranpaistoajelua se on minullakin. Itselle tärkeää pyörässä on takuu, hinta, kestävyys, eli vähään olen tyytyväinen
JMN
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:48 pm
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja JMN »

Ikä on kohdallani vähentäny kummasti kaahaushaluja, ajelu ja maisemien katselu on tärkeämpää
+1. 690:n oli jotenkin hermostuttava laite. Se ei koskaan halunnu ottaa lunkisti ja pitää vaan kädestä. Aina olis pitäny olla menossa vähän liian kovaa johonkin.

Asiasta toiseen. Olen nyt ajellut EJK:n kanssa muutaman lenkin ja uskallan väittää, että se auttoi paljon tuohon nyppivään on/off kaasuun hitaassa ajossa. Snorkkelin olen myös napannut pois, mutta tiedä sitten onko sillä mitään roolia tässä. Ei se ainakaan yksistään muuttanut mitään.

Kuva
Kairaaja
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Huomenna eka huolto. 850km.ajettu. Paljonko maksaa ensimmäinen huolto. Meinaa pikkuisen harmittaa, että pakotetaan käyttään kalliissa huollossa, että takuu säilyy. Jos olisin täysin varma, että mopo on itselläni koko takuuajan, niin en huollattaisi liikkeessä.
Tottakai ymmärrän, ettei kaikki osaa huoltaa mopoansa. Näinhän sen on mentävä, että mopo huolletaan valtuutetulla liikkeellä, että takuu säilyy.
Stefan Alakooli
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
Pyörä: CRF300Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Stefan Alakooli »

Frank Nymanilla oli vuosi sitten 73,50€. Öljyt, suodatin ja työ.
Stefan Alakooli
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
Pyörä: CRF300Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Stefan Alakooli »

Löytyi huoltopapereista tuollainen taulukko.
Liitteet
20220601_222212.jpg
Kairaaja
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Stefan Alakooli kirjoitti: Ke Kesä 01, 2022 10:27 pm Löytyi huoltopapereista tuollainen taulukko.
Kiitosta, tämä hyvä. Kiva tietää, mitä meilläpäin tulee maksaan.
pauli
Viestit: 228
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: cf moto 450MT
Paikkakunta: Veikkola

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja pauli »

saa poistaa
Viimeksi muokannut pauli, To Heinä 21, 2022 3:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kairaaja
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Kairaaja kirjoitti: To Kesä 02, 2022 8:38 am
Stefan Alakooli kirjoitti: Ke Kesä 01, 2022 10:27 pm Löytyi huoltopapereista tuollainen taulukko.
Kiitosta, tämä hyvä. Kiva tietää, mitä meilläpäin tulee maksaan.
200e. Euroa maksoi.
Kairaaja
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Kairaaja kirjoitti: To Kesä 16, 2022 6:27 am
Kairaaja kirjoitti: To Kesä 02, 2022 8:38 am
Stefan Alakooli kirjoitti: Ke Kesä 01, 2022 10:27 pm Löytyi huoltopapereista tuollainen taulukko.
Kiitosta, tämä hyvä. Kiva tietää, mitä meilläpäin tulee maksaan.
200e. Euroa maksoi.
lisätyönä oli jousen kiristäminen.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Paljonko veloittivat kahden minuutin jousen kiristämisestä?
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 504
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

Koheltaja kirjoitti: To Kesä 16, 2022 4:18 pm Paljonko veloittivat kahden minuutin jousen kiristämisestä?
Varmsti ohjeen mukaan purettava muovit, irrotettava iskari ja tehtaan erikoisjigissä ja erikoisavaimella säädettävä kireys.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
Stefan Alakooli
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
Pyörä: CRF300Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Stefan Alakooli »

Kairaaja kirjoitti: To Kesä 16, 2022 6:27 am
Kairaaja kirjoitti: To Kesä 02, 2022 8:38 am
Stefan Alakooli kirjoitti: Ke Kesä 01, 2022 10:27 pm Löytyi huoltopapereista tuollainen taulukko.
Kiitosta, tämä hyvä. Kiva tietää, mitä meilläpäin tulee maksaan.
200e. Euroa maksoi.
Erittelyn jos näkisi niin tuolla tiedolla olisi jotain käyttöäkin.
Kairaaja
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Stefan Alakooli kirjoitti: Pe Kesä 17, 2022 9:08 am
Kairaaja kirjoitti: To Kesä 16, 2022 6:27 am
Kairaaja kirjoitti: To Kesä 02, 2022 8:38 am
Kiitosta, tämä hyvä. Kiva tietää, mitä meilläpäin tulee maksaan.
200e. Euroa maksoi.
Erittelyn jos näkisi niin tuolla tiedolla olisi jotain käyttöäkin.
2h. Oli mennyt aikaa. Lisätyönä oli jousen säätö. Öljyn hinta 21.75. Suodatin 14.90
LateK
Viestit: 297
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja LateK »

Onko se oikeasti niin että takuu on voimassa ainoastaan huollossa huolletulla laitteella ?
Aikanaan Yamahalta kysyin vastaus oli ”ei tarvitse, jos takuu vika tulee niin virallisen huollon pitää pystyä osoittamaan että vika johtuu siitä että ei olisi huollettu tai olisi väärin huollettu” Tämä on tottakai vahvasti tulkinnanvaraista.

Mitä huolto tekee täysin huolletulle pyörälle, voiko leiman ostaa :D Voiko oman öljyn viedä mukana sillä en halua ö-merkkiä vaihtaa, (kun on tullut tehtyä väli ö-vaihto) ?
Vastaa Viestiin