Locuksessa tulee vakiona mukana melkoinen määrä karttoja. Tai jos ollaan ihan tarkkoja, kartat ovat online-palveluita, eivät offline-dataa.
Lisää sai ennen asentamalla Play Storesta Locus Map Tweak -nimisen appin, mutta sitä ei näemmä enää ole tarjolla. Sen sijaan voi seurata ohjeita täältä:
https://github.com/mjk912/LocusMapTweak
Itse olen kokenut adv-mopostelussa kaikkein hyödyllisimmiksi nämä kaksi karttaa:
- Eniro Classic: tämä on ainoa löytämäni, joka näyttää, onko tie päällystetty vai ei. Korjatkaa joku, jos olette löytäneet jonkun toisenkin vaihtoehdon
- Kapsi eli Maanmittauslaitoksen dataan perustuva peruskartta
Offline-kartat ovatkin sitten hiukan työläämpiä. Itse koostin koko Suomen kattavan peruskartan Kapsin aineistosta. Ilman aivan suurinta zoomaustasoakin paketti on mehevät 100GB. Suoraan sanoen se on aika tarpeeton, sillä Locuksessa on mainio mahdollisuus ladata vain reitin varren kartat laitteen muistiin valmiiksi, parilla painalluksella.
Olen täydentänyt kartta-aineistoa muutamilla POI-kokoelmilla:
- Suomen laavut ja kodat (
Laavu.org)
- Suomen autiotuvat (
Laavu.org)
- huoltoasemat
Tuota viimeistä en löytänyt mistään valmiina aineistona. Olisiko jollain vinkata lähde?
Muussa tapauksessa pitänee taas yhdistellä eri ketjujen julkaisemat sijaintitiedot ja koostaa siten (tämänhetkinen datani on jo vuosia vanhaa).