Ilmaiset maastokartat Garminiin

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

TRF
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
Paikkakunta: Raahe

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja TRF »

sain kartat näkymään ja siirrettyä jopa naviin!

mutta reitittämään en tätä saa vaan tulee vaan suoraa viivaa reittipisteiden välille. Ainakin tässä PC:n näytöllä. Käytössä siis BaseCamp softa. Missä vika? Käyttäjässä varmaan, sen tiedänkin :) mutta miten saisin pelittämään reitityksen...
Avatar
Eemo
Viestit: 169
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Eemo »

TRF kirjoitti:sain kartat näkymään ja siirrettyä jopa naviin!

mutta reitittämään en tätä saa vaan tulee vaan suoraa viivaa reittipisteiden välille. Ainakin tässä PC:n näytöllä. Käytössä siis BaseCamp softa. Missä vika? Käyttäjässä varmaan, sen tiedänkin :) mutta miten saisin pelittämään reitityksen...

Et sitte ole vaivautunut lukemaan koko ketjua?
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
TRF
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
Paikkakunta: Raahe

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja TRF »

Parikin kertaa, mutta ekaa kertaa navia käpistelen joten ei aukea oikeen. Mutta koitetan etsiä vielä muualta apua...
Avatar
SaPeKa
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Vika on siinä, että tuo kartta ei ole reitittävä.
Sami
TRF
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
Paikkakunta: Raahe

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja TRF »

No voi rähkämätti!

Tuota eipäilin mutta kuitenkin päädyin tulokseen että en vaan osaa käyttää.

Kiitos vastauksesta. Nyt surauttamaan ja navigoinnit sikseen toistaiseksi!
Avatar
pmw
Viestit: 717
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, T7 Extreme
Paikkakunta: Tampere

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja pmw »

Meikäläinen on nyt kyllä umpikujassa, en tajua tästä nyt jotain.

Toi basecamp tuntunee hieman sekavalta. Koitin tehdä ensin pelkästään reittityökalulla reitin ja lähetin naviin, ei näy kun klikkaan "Minne?" ja "Tallennettu" -kohta, ei löydy. Jos teen basecampissa reittipisteen ja aloitan siitä reitin ja lähetän naviin, sitten näkyy. Mutta navi ohjaa suoraan reittipisteeseen ja sanoo että kohde saavutettu ja that's it. Eli se ottaa sen reittipisteen maalina?

No, koitin sitten Sovelluksien kautta navissa "Matkasuunnittelu"-kuvakkeen takaa, sieltä pystyn valitsemaan reitin joka ei sisällä reittipistettä, navi alkaa ohjaamaan tekemääni reittiä sektori sektorilta. MUTTA, se ei näytä koko reittiä kerrallaan vaan aina yhden sektorin, eikä näytä edes minne pitää seuraavaksi kääntyä tai suunnistaa, eli aika hankala.

Miten tällaiseen saa näkyviin koko tekemäni reitin ruudulle? Ja saako niin että se reitti vaan näkyy siinä ,tavallaan vain poltettuna karttaan?

EDIT: Laitteena 2595LM.
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Avatar
Eemo
Viestit: 169
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Eemo »

TRF kirjoitti:Parikin kertaa, mutta ekaa kertaa navia käpistelen joten ei aukea oikeen. Mutta koitetan etsiä vielä muualta apua...
Anteeksi epäasiallinen kommenttini mutta ketjun kirjoituksissa muutamaan otteeseen mainitaan ettei ko. kartta ole reitittävä.
Jos haet reitittävää topo-karttaa niin tämä voisi olla oikea tuote. Garmin TOPO Suomi v3 Light. Toksin maksaa muutaman kympin.

Tossa ketjussa asiasta enemmän http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 19&t=27439
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
shakali
Viestit: 109
Liittynyt: To Elo 25, 2011 11:56 am
Pyörä: KLE500&TS125x2
Paikkakunta: Holstinmutka

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja shakali »

Oiskohan tässä ketjussa tietoa uppoaako Garminin topo suomi v3 light Colorado 300een? Ei ole mainittuna yhteensopivien laitteiden listalla.

Tai jos jollain on moinen oulun seudulla muistikortilla niin voisi kokeilla ennen kuin ostaa.
---
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja DOMI »

shakali kirjoitti:Oiskohan tässä ketjussa tietoa uppoaako Garminin topo suomi v3 light Colorado 300een? Ei ole mainittuna yhteensopivien laitteiden listalla.

Tai jos jollain on moinen oulun seudulla muistikortilla niin voisi kokeilla ennen kuin ostaa.
Otin tuosta myymälän hyllystä kortin ja testasin Coloradossa, että toimii normaalisti. Voin myös postikuluitta myydä tuollaisen kun tulee kirjekuoressa. Hyllyssä vaan tällähetkellä koko Suomen karttaa 69.-
Privaviestillä kannattaa ottaa palstalaisten ottaa sitten yhteyksiä, nuo "ota yhteyttä" palautesivun kautta lähetetyt yhteydenotot on jostain syystä viipyneet pitkään tai joskus jopa eksyneet bittiavaruuteen.http://www.tehoradio.fi/autohifi---gps/
shakali
Viestit: 109
Liittynyt: To Elo 25, 2011 11:56 am
Pyörä: KLE500&TS125x2
Paikkakunta: Holstinmutka

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja shakali »

DOMI kirjoitti: Otin tuosta myymälän hyllystä kortin ja testasin Coloradossa, että toimii normaalisti. Voin myös postikuluitta myydä tuollaisen kun tulee kirjekuoressa. Hyllyssä vaan tällähetkellä koko Suomen karttaa 69.-
Privaviestillä kannattaa ottaa palstalaisten ottaa sitten yhteyksiä, nuo "ota yhteyttä" palautesivun kautta lähetetyt yhteydenotot on jostain syystä viipyneet pitkään tai joskus jopa eksyneet bittiavaruuteen.http://www.tehoradio.fi/autohifi---gps/
Kiitos vastauksesta ja tarjouksesta. Mulla on puoli suomea vanhana v2 topona olemassa ja aattelin selvitä ostamalla toisen puolikkaan v3 light versiona. Mutta laittelen privaa toisesta asiasta.
---
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
Avatar
x-mean
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Ei taida saada ängettyä Garmin nuvi 205:seen noita karttoja :?
Oon garminin sivustojen mukaan poistanut laitteesta äänitiedostoja,joita en tarvitse,sekä kulkuneuvoja rankalla kädellä,mutta ei edelleen tulee "valitus" että tiedosto ei mahdu,kun koitan ängetä maastokarttoja sinne.
Joskus kokeilin myös muistikorttia,mutta ei tuo edes löytänyt mokomaa,vaikka piti olla oikeeta mallia.
Mukavampi ois saada kyllä ne kartat toimimaan tuossa suoraan,kun vaan tietäisi mitä vielä uskaltaa poistaa garminista.
Vähän pelkään et menee solmuun koko laite pian :oops: :lol:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

x-mean kirjoitti:Ei taida saada ängettyä Garmin nuvi 205:seen noita karttoja :?
Oon garminin sivustojen mukaan poistanut laitteesta äänitiedostoja,joita en tarvitse,sekä kulkuneuvoja rankalla kädellä,mutta ei edelleen tulee "valitus" että tiedosto ei mahdu,kun koitan ängetä maastokarttoja sinne.
Joskus kokeilin myös muistikorttia,mutta ei tuo edes löytänyt mokomaa,vaikka piti olla oikeeta mallia.
Mukavampi ois saada kyllä ne kartat toimimaan tuossa suoraan,kun vaan tietäisi mitä vielä uskaltaa poistaa garminista.
Vähän pelkään et menee solmuun koko laite pian :oops: :lol:
Toimisko Garmin mapinstall siitä desktop versiota ja valitsee siitä pienemmän alueen kuin koko Suomi.
Kuraköröttelijä
Avatar
x-mean
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja x-mean »

jaahas,täytyis perehtyä taas(uudelleen),hyvä pointti pkilpo.
Tietotekniikka on kivaa,silloin kun se toimii,vai pitäiskö sanoa silloin kun sitä haluu ja jaksaa ymmärtää :roll:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Juhana
Viestit: 2245
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Joo toimiui nuo nuwi 205 mulla semmonen.muistikortille vaan mahtuu,mutta kortti ei saa olla nopea sdhc,vaan vanhempi sd ja formatoi fat 32:ksi sit kopioi garmin kansio siihen.omani tais tunnistaa max 4g kortit,jos en väärin muista...
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Tämä nyt ei ole ilmainen mutta aika halvalla myydään Garminin Topo Suomi Pro V2 karttaa 199e
tuolla vielä pari päivää.
Kuraköröttelijä
Vastaa Viestiin