mutta reitittämään en tätä saa vaan tulee vaan suoraa viivaa reittipisteiden välille. Ainakin tässä PC:n näytöllä. Käytössä siis BaseCamp softa. Missä vika? Käyttäjässä varmaan, sen tiedänkin
Ilmaiset maastokartat Garminiin
Valvoja: Moderaattorit
-
TRF
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
- Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
- Paikkakunta: Raahe
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
sain kartat näkymään ja siirrettyä jopa naviin!
mutta reitittämään en tätä saa vaan tulee vaan suoraa viivaa reittipisteiden välille. Ainakin tässä PC:n näytöllä. Käytössä siis BaseCamp softa. Missä vika? Käyttäjässä varmaan, sen tiedänkin
mutta miten saisin pelittämään reitityksen...
mutta reitittämään en tätä saa vaan tulee vaan suoraa viivaa reittipisteiden välille. Ainakin tässä PC:n näytöllä. Käytössä siis BaseCamp softa. Missä vika? Käyttäjässä varmaan, sen tiedänkin
- Eemo
- Viestit: 169
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
- Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
TRF kirjoitti:sain kartat näkymään ja siirrettyä jopa naviin!
mutta reitittämään en tätä saa vaan tulee vaan suoraa viivaa reittipisteiden välille. Ainakin tässä PC:n näytöllä. Käytössä siis BaseCamp softa. Missä vika? Käyttäjässä varmaan, sen tiedänkinmutta miten saisin pelittämään reitityksen...
Et sitte ole vaivautunut lukemaan koko ketjua?
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
-
TRF
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
- Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
- Paikkakunta: Raahe
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Parikin kertaa, mutta ekaa kertaa navia käpistelen joten ei aukea oikeen. Mutta koitetan etsiä vielä muualta apua...
-
TRF
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
- Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
- Paikkakunta: Raahe
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
No voi rähkämätti!
Tuota eipäilin mutta kuitenkin päädyin tulokseen että en vaan osaa käyttää.
Kiitos vastauksesta. Nyt surauttamaan ja navigoinnit sikseen toistaiseksi!
Tuota eipäilin mutta kuitenkin päädyin tulokseen että en vaan osaa käyttää.
Kiitos vastauksesta. Nyt surauttamaan ja navigoinnit sikseen toistaiseksi!
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Meikäläinen on nyt kyllä umpikujassa, en tajua tästä nyt jotain.
Toi basecamp tuntunee hieman sekavalta. Koitin tehdä ensin pelkästään reittityökalulla reitin ja lähetin naviin, ei näy kun klikkaan "Minne?" ja "Tallennettu" -kohta, ei löydy. Jos teen basecampissa reittipisteen ja aloitan siitä reitin ja lähetän naviin, sitten näkyy. Mutta navi ohjaa suoraan reittipisteeseen ja sanoo että kohde saavutettu ja that's it. Eli se ottaa sen reittipisteen maalina?
No, koitin sitten Sovelluksien kautta navissa "Matkasuunnittelu"-kuvakkeen takaa, sieltä pystyn valitsemaan reitin joka ei sisällä reittipistettä, navi alkaa ohjaamaan tekemääni reittiä sektori sektorilta. MUTTA, se ei näytä koko reittiä kerrallaan vaan aina yhden sektorin, eikä näytä edes minne pitää seuraavaksi kääntyä tai suunnistaa, eli aika hankala.
Miten tällaiseen saa näkyviin koko tekemäni reitin ruudulle? Ja saako niin että se reitti vaan näkyy siinä ,tavallaan vain poltettuna karttaan?
EDIT: Laitteena 2595LM.
Toi basecamp tuntunee hieman sekavalta. Koitin tehdä ensin pelkästään reittityökalulla reitin ja lähetin naviin, ei näy kun klikkaan "Minne?" ja "Tallennettu" -kohta, ei löydy. Jos teen basecampissa reittipisteen ja aloitan siitä reitin ja lähetän naviin, sitten näkyy. Mutta navi ohjaa suoraan reittipisteeseen ja sanoo että kohde saavutettu ja that's it. Eli se ottaa sen reittipisteen maalina?
No, koitin sitten Sovelluksien kautta navissa "Matkasuunnittelu"-kuvakkeen takaa, sieltä pystyn valitsemaan reitin joka ei sisällä reittipistettä, navi alkaa ohjaamaan tekemääni reittiä sektori sektorilta. MUTTA, se ei näytä koko reittiä kerrallaan vaan aina yhden sektorin, eikä näytä edes minne pitää seuraavaksi kääntyä tai suunnistaa, eli aika hankala.
Miten tällaiseen saa näkyviin koko tekemäni reitin ruudulle? Ja saako niin että se reitti vaan näkyy siinä ,tavallaan vain poltettuna karttaan?
EDIT: Laitteena 2595LM.
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
- Eemo
- Viestit: 169
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 10:15 pm
- Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Anteeksi epäasiallinen kommenttini mutta ketjun kirjoituksissa muutamaan otteeseen mainitaan ettei ko. kartta ole reitittävä.TRF kirjoitti:Parikin kertaa, mutta ekaa kertaa navia käpistelen joten ei aukea oikeen. Mutta koitetan etsiä vielä muualta apua...
Jos haet reitittävää topo-karttaa niin tämä voisi olla oikea tuote. Garmin TOPO Suomi v3 Light. Toksin maksaa muutaman kympin.
Tossa ketjussa asiasta enemmän http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 19&t=27439
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
-
shakali
- Viestit: 109
- Liittynyt: To Elo 25, 2011 11:56 am
- Pyörä: KLE500&TS125x2
- Paikkakunta: Holstinmutka
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Oiskohan tässä ketjussa tietoa uppoaako Garminin topo suomi v3 light Colorado 300een? Ei ole mainittuna yhteensopivien laitteiden listalla.
Tai jos jollain on moinen oulun seudulla muistikortilla niin voisi kokeilla ennen kuin ostaa.
Tai jos jollain on moinen oulun seudulla muistikortilla niin voisi kokeilla ennen kuin ostaa.
---
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
- DOMI
- Viestit: 964
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
- Paikkakunta: Anjala
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Otin tuosta myymälän hyllystä kortin ja testasin Coloradossa, että toimii normaalisti. Voin myös postikuluitta myydä tuollaisen kun tulee kirjekuoressa. Hyllyssä vaan tällähetkellä koko Suomen karttaa 69.-shakali kirjoitti:Oiskohan tässä ketjussa tietoa uppoaako Garminin topo suomi v3 light Colorado 300een? Ei ole mainittuna yhteensopivien laitteiden listalla.
Tai jos jollain on moinen oulun seudulla muistikortilla niin voisi kokeilla ennen kuin ostaa.
Privaviestillä kannattaa ottaa palstalaisten ottaa sitten yhteyksiä, nuo "ota yhteyttä" palautesivun kautta lähetetyt yhteydenotot on jostain syystä viipyneet pitkään tai joskus jopa eksyneet bittiavaruuteen.http://www.tehoradio.fi/autohifi---gps/
-
shakali
- Viestit: 109
- Liittynyt: To Elo 25, 2011 11:56 am
- Pyörä: KLE500&TS125x2
- Paikkakunta: Holstinmutka
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Kiitos vastauksesta ja tarjouksesta. Mulla on puoli suomea vanhana v2 topona olemassa ja aattelin selvitä ostamalla toisen puolikkaan v3 light versiona. Mutta laittelen privaa toisesta asiasta.DOMI kirjoitti: Otin tuosta myymälän hyllystä kortin ja testasin Coloradossa, että toimii normaalisti. Voin myös postikuluitta myydä tuollaisen kun tulee kirjekuoressa. Hyllyssä vaan tällähetkellä koko Suomen karttaa 69.-
Privaviestillä kannattaa ottaa palstalaisten ottaa sitten yhteyksiä, nuo "ota yhteyttä" palautesivun kautta lähetetyt yhteydenotot on jostain syystä viipyneet pitkään tai joskus jopa eksyneet bittiavaruuteen.http://www.tehoradio.fi/autohifi---gps/
---
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Ei taida saada ängettyä Garmin nuvi 205:seen noita karttoja
Oon garminin sivustojen mukaan poistanut laitteesta äänitiedostoja,joita en tarvitse,sekä kulkuneuvoja rankalla kädellä,mutta ei edelleen tulee "valitus" että tiedosto ei mahdu,kun koitan ängetä maastokarttoja sinne.
Joskus kokeilin myös muistikorttia,mutta ei tuo edes löytänyt mokomaa,vaikka piti olla oikeeta mallia.
Mukavampi ois saada kyllä ne kartat toimimaan tuossa suoraan,kun vaan tietäisi mitä vielä uskaltaa poistaa garminista.
Vähän pelkään et menee solmuun koko laite pian

Oon garminin sivustojen mukaan poistanut laitteesta äänitiedostoja,joita en tarvitse,sekä kulkuneuvoja rankalla kädellä,mutta ei edelleen tulee "valitus" että tiedosto ei mahdu,kun koitan ängetä maastokarttoja sinne.
Joskus kokeilin myös muistikorttia,mutta ei tuo edes löytänyt mokomaa,vaikka piti olla oikeeta mallia.
Mukavampi ois saada kyllä ne kartat toimimaan tuossa suoraan,kun vaan tietäisi mitä vielä uskaltaa poistaa garminista.
Vähän pelkään et menee solmuun koko laite pian
Foorumin "sekakäyttäjä"
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Toimisko Garmin mapinstall siitä desktop versiota ja valitsee siitä pienemmän alueen kuin koko Suomi.x-mean kirjoitti:Ei taida saada ängettyä Garmin nuvi 205:seen noita karttoja![]()
Oon garminin sivustojen mukaan poistanut laitteesta äänitiedostoja,joita en tarvitse,sekä kulkuneuvoja rankalla kädellä,mutta ei edelleen tulee "valitus" että tiedosto ei mahdu,kun koitan ängetä maastokarttoja sinne.
Joskus kokeilin myös muistikorttia,mutta ei tuo edes löytänyt mokomaa,vaikka piti olla oikeeta mallia.
Mukavampi ois saada kyllä ne kartat toimimaan tuossa suoraan,kun vaan tietäisi mitä vielä uskaltaa poistaa garminista.
Vähän pelkään et menee solmuun koko laite pian![]()
Kuraköröttelijä
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
jaahas,täytyis perehtyä taas(uudelleen),hyvä pointti pkilpo.
Tietotekniikka on kivaa,silloin kun se toimii,vai pitäiskö sanoa silloin kun sitä haluu ja jaksaa ymmärtää
Tietotekniikka on kivaa,silloin kun se toimii,vai pitäiskö sanoa silloin kun sitä haluu ja jaksaa ymmärtää
Foorumin "sekakäyttäjä"
- Juhana
- Viestit: 2245
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Joo toimiui nuo nuwi 205 mulla semmonen.muistikortille vaan mahtuu,mutta kortti ei saa olla nopea sdhc,vaan vanhempi sd ja formatoi fat 32:ksi sit kopioi garmin kansio siihen.omani tais tunnistaa max 4g kortit,jos en väärin muista...
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Tämä nyt ei ole ilmainen mutta aika halvalla myydään Garminin Topo Suomi Pro V2 karttaa 199e
tuolla vielä pari päivää.
tuolla vielä pari päivää.
Kuraköröttelijä