Supertenere

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jani
Pyörä: Ktm 640 adventure

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja jani »

Kattelin venttilin välykset tuossa (ihme ei tarvinu säätää). Huomasin, kun pyörittää konetta niin just kun pako on aukeamassa menee nokkaketju löysälle pakonokassa. Nousee ketju tavallaan ilmaan. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin. Ei se tuolla pääse vielä yli hyppäämään. Tietyssä kohdassa ketju jää löysälle nokkien väliin. Ketjulla ei ole ajettu kun alta kymppi ja se ei ollu paljo venyny. Ajotukset oli suht hyvin kohdallaan. Käytin kiristimen irti ja se tuli kuus napsua ulos päin. Panin paikalleen ja samaan kohtaan meni. Työnsin sitte meisselillä yhden napsun yli ja nyt se ois ehkä mun silmään sopivalla. On kuitenkin vielä aavistus "välystä" Oisko nuo jouset kiristimessä päässy jo vähä antautuu vai pitääkö sen olla kuinka löysällä? Aikasemmin, kun olen laittanu romut paikalleen ei minusta ole ollu noin paljo löysää.... Tai siihen ei ole kiinnittänyt huomiota. Rallatti kuitenkin syksyllä jonkun verran...

Onko tovereilla mitään näkemyksiä näkemättä? :roll:
Sinne missä kuralentää!!!
Pilssi
Pyörä: Super Tenere 750

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

jani kirjoitti:Kattelin venttilin välykset tuossa (ihme ei tarvinu säätää). Huomasin, kun pyörittää konetta niin just kun pako on aukeamassa menee nokkaketju löysälle pakonokassa. Nousee ketju tavallaan ilmaan. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin. Ei se tuolla pääse vielä yli hyppäämään. Tietyssä kohdassa ketju jää löysälle nokkien väliin. Ketjulla ei ole ajettu kun alta kymppi ja se ei ollu paljo venyny. Ajotukset oli suht hyvin kohdallaan. Käytin kiristimen irti ja se tuli kuus napsua ulos päin. Panin paikalleen ja samaan kohtaan meni. Työnsin sitte meisselillä yhden napsun yli ja nyt se ois ehkä mun silmään sopivalla. On kuitenkin vielä aavistus "välystä" Oisko nuo jouset kiristimessä päässy jo vähä antautuu vai pitääkö sen olla kuinka löysällä? Aikasemmin, kun olen laittanu romut paikalleen ei minusta ole ollu noin paljo löysää.... Tai siihen ei ole kiinnittänyt huomiota. Rallatti kuitenkin syksyllä jonkun verran...

Onko tovereilla mitään näkemyksiä näkemättä? :roll:
On tullut pariin kertaan venttiilejä säädettyy. Kasauksen jälkeen olen laittanut ykkös vaihteen päälle ja pakittanut pyörää. Näin nokkaketjun löysät siirtyy kiristimen puolelle tai ainakin vahva usko on siihen :D
Pilssi

Nyt on ensimmäiset ajot takana rallinastoilla. Onhan se aika haastavaa varsinki kun ympärillä on hyvin aurattua asvalttitietä. Mutta kun hiukan löytyi lunta niin johan löytyi pitoa ja menoa :D

Käväisin TI-Hallissa pesemäsässä Teneren. Kotiin oli 3km 12asteen pakkasessa. Mikään nappi ei suostunut enää liikkumaan kotipihassa kun jäätyivät :D
saku
Pyörä: Suzuki DL 1000

Viesti Kirjoittaja saku »

Mistä olette hommanneet ST:n männänrenkaita? Kedolla ei ainakaan ole valikoimissa, onko ainoa vaihtoehto marmoritiski :?: Samalla kun vaihdan imuventtiilit niin samallahan nuo renkulatkin vaihtuisi. Eikä luettelo tunne kyllä venttiileitäkään :?
jani

saku kirjoitti:Mistä olette hommanneet ST:n männänrenkaita? Kedolla ei ainakaan ole valikoimissa, onko ainoa vaihtoehto marmoritiski :?: Samalla kun vaihdan imuventtiilit niin samallahan nuo renkulatkin vaihtuisi. Eikä luettelo tunne kyllä venttiileitäkään :?
Mulla oli viime talvena sama rojekti. Ostin marmoritiskilta männänrenkaat ja venttiilit. Osat tuli muistaakseni viikossa. Kattele venttiilin ohjarin kumit samalla. Mulla oli yksi halki ja uusiin verrattuna ne oli aivan koppurat.
kalevpoi
Pyörä: afriga twin rd04

Viesti Kirjoittaja kalevpoi »

muulla löytyy super teneren 8 sivuinen a4 kokoinen värillinen mainosjuliste englanninkielinen mutta arwidsonin logolla
leimattu,ihan näyttävä esite jos ketä kiinnostaa 15e
jani

Onkos porukka käyttäny tenua talviajossa? Tarviiko se sitä vai ajatteko 95?
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

ite ei o tarvinnu ikinä lisätä, 98:lla mennään,kai sitä on tungettu siihenkin.ainakin toi ruisku toimii moitteetta,mutta pelas kyllä vanha kaasarikonekkin ennen .
Pilssi

Pelkällä 98:lla mennään täälläkin. Kulutus vaan tuntuu nousevan, mutta syy taitaa löytyä oikeasta ranteesta :)
jani

Tattista vinkeistä. Ei tarvi rueta läträä ylimääräsiä aineita tankkii :D 98 kävin tankkaa ja päristeltiin merenjäällä ja ajettiin samalla soraetappeja. kyllä oli hauskaa :P

Tuossa aikasemmin kyselin tuon nokkaketjun kireydestä... Painoin meisselillä yhden pykälän yli kun ei se jousi jaksanu painaa. kone käy ehkä vähän sievemmin. Ei se mikään hiljanen ole kuitenkaan :o Ehkä se jousi kuoleentuu ajan kanssa tai sitte mulla on liian pitkä ketju 8) ...
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Juhana jo bongaski että pyörä vaihtu mutta tunnustetaan nyt täälläkin.
Kuva
Pakkohan sitä oli eilen vähän käydä testaamassa vaikkei mulla piikkikumeja olekkaan tuohon. Sanottaisko että kerrankin asvaltti tuntu siedettävältä, saas nähä tuleeko sitä kesällä pyörittyy muualla kuin kotinurkissa kuten adventuren myynti-ilmossa uhosin. :mrgreen:

Venttiilit pitänee säätää kun pihalla seisomisen jälkeen ei lähe käymään.

Suorempaa tankoo huutais mut jos oottais et pääsee vähän enempi ajaan ennen vaihtoo ni tietäis että millaista...

Polkimet tietty täytyy säätää kun 46 A-star ei oikein mahdu väliin.

Etuiskareihin vois öljyt vaihtaa, onkos tuonne jotain suositusta.

Entäs onkos kaikilla navi tankossa vai onko paikkaa löytynyt jostain mittariston tyköötä? Asennuskuvat tästä kiinnostais kyllä.

Teräspunosjarruletkut vois kanssa vaihtaa, oisko kedo paras paikka niiden hommaamiseen?

Mut sit ne valot, viimeeks tainnu olla pv:ssä samaa tasoo. :twisted:
Onko tuonne ketään koittanu sovittaa hellan 90millisii bi-halogeneja kun sellaset olis hyllys vai etinkö vaan suosiolla H4-umpiot?
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Pilssi

Ohhoh ja vielä suomiväreissä :P Vaihtelu virkistää aina :P

Ite laitoin 30mm koropalat tankoo ja tykkäsin. Hyllystä löytyy 10w öljyt iskareihin, pitäisi vaan saada aikaiseksi vaihdettua.
Ite oon loppujenlopuksi sijoitellut eletroniikan sarvien välitankoon silmukkaklemmareilla. Joo ja valot on kivan keltaiset :lol: Törkkäsin kiinanxenonin HI/LO toiseen lyhtyyn. Hiukan auttoi ja tällä paketilla mennään nyt yössä.
Venttiilien säätämisestä löytyy hyviä ohjeita aikaisemmista keskusteluista. MP-Team saloselta löytyy jotain säätöpaloja ja vanhat tasajaolliset ottaa vaihdossa.

Onneksi olkoon vielä vaihdon johdosta. :P
Pilssi

Etupääöljynvaihtoa...

Ei mennyt kuin Trömröös. Meinasin että jos alhaalla on kuusiokolopultti niin sieltä öljyt ulos ja ylhäältä sisään :shock:

Nyt kuusiokolopultti pyörii, ei aukee ei kiristy :shock: :?

Nyt tarvitaan ilmeisesti erikoisavai/hylsy jolla pitää vastaan pumpun sisältä??

:shock:
Edit: Kuusiokolopultti oti kuin ottikin uudestaa pulttipyssyä hyväksikäyttäen kiinni. Onko siis ainoa vaihtoehto kaataa Tenere katolleen että saa öljyt vaihdettua :D
jani

Pilssi kirjoitti:Etupääöljynvaihtoa...

Ei mennyt kuin Trömröös. Meinasin että jos alhaalla on kuusiokolopultti niin sieltä öljyt ulos ja ylhäältä sisään :shock:

Nyt kuusiokolopultti pyörii, ei aukee ei kiristy :shock: :?

Nyt tarvitaan ilmeisesti erikoisavai/hylsy jolla pitää vastaan pumpun sisältä??

:shock:
Edit: Kuusiokolopultti oti kuin ottikin uudestaa pulttipyssyä hyväksikäyttäen kiinni. Onko siis ainoa vaihtoehto kaataa Tenere katolleen että saa öljyt vaihdettua :D
Siellä iskarin alapäässä on pieni ruuvi mistä saa öljyt pois. Ite olen kyllä aina purkanu putket ja vaihtanu stefat samalla. Tulee samalla ne liukuholkitkin katottua.

Olen ite ottanu kans pulttipyssyllä sen kuusiokolopultin aina auki. Jos pyörii läpi, niin voi painaa vaikka harjanvarrella putken sisälle tai laittaa jousen paikalleen hetkeksi painamaan sisäosia.

Tein alumiinilevystä sellaisen pitkän "latan" millä olen pitäny putken sisällä olevasta "hylsystä" kiinni, kun olen laittanu sitä kuusiokolopulttia avaimella kiinni.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Pelkän öljynvaihdon kai vois tehä vaan irroittamalla putket pyörästä ja kippaamalla ne sitten yläkorkista tyhjäksi mutta tietty noi liukut ois hyvä joskus kattoo.
Onko ne ihan peruskamaa et saa vielä jostain?

Sen verran purkasin katteita että melkosen mulkosilmän saa tehä että noi hellan projektorit saa mahtuun, ovat melkein viis senttii pidemmät kuin orkkikset et motonettiin kattoomaan H4-umpioita.

Onko tässä kuvassa toi alempi osa vakiota ja sitten toi korotus? Käänsin tankoa reippaasti eteenpäin niin ainakin kylmillä tyypeillä (no kaasuttelin tallin ovella vähän) tuli selkeesti parempi.
Kuva

Entäs onko tämä takaboxin rauta osa jotain sivulaukkuhässäkkää?
Kuva

Vaimentimen kiinnitystä pitää vähän tukevoittaa kun pääsee elämään, pitäiskö tuonne laittaa jotain pehmustetta väliin vai tiukalle vain? Jos pehmustetta niin mitä, keittiöstä ohut silikonipatalappu. :mrgreen:
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Vastaa Viestiin