KTM 2012-2014?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
MTK
Viestit: 633
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 8:53 pm
Pyörä: Honda 750 AT

KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja MTK »

Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei kannata suhtautua 100% vakavuudella kotarin mainososaston pisnesplääneihin, ovat matkan varrella ennenkin muuttuneet.

Mutta se on varmaa että jotain sieltä tulee, uskoisin esim. että EFI tulee kaikkiin malleihin aika pian.
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Pasi kirjoitti:Mutta se on varmaa että jotain sieltä tulee, uskoisin esim. että EFI tulee kaikkiin malleihin aika pian.
Juurikin miksi kävin ktm kaupassa nyt kun vielä ei niin ole. :roll:
antti
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Pasi kirjoitti:Ei kannata suhtautua 100% vakavuudella kotarin mainososaston pisnesplääneihin, ovat matkan varrella ennenkin muuttuneet.

Mutta se on varmaa että jotain sieltä tulee, uskoisin esim. että EFI tulee kaikkiin malleihin aika pian.
Joo, mäkin oon suunnitellu siivoavani tallin jo vuosia takaperin.. ehkä se joskus vielä toteutuukin =)

Amerikan voorumilla kovasti olivat sitä mieltä että joku 'pikku-adve' tulis 2012 mallisena.. Saapa nähdä.. Lopettaisivt nuo moto ja xbow haihattelut ja keskittyisivät rossi, enska ja niistä johdettuihin adventure pyöriin
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja meikä »

ramirin kirjoitti:Lopettaisivt nuo moto ja xbow haihattelut ja keskittyisivät rossi, enska ja niistä johdettuihin adventure pyöriin
Kisamotot kotarilta jo hävisivätkin kun eivät pärjänneet. Tai onhan nuo tieversiot vielä mutta ne onkin ihan hyviä pyöriä. 690 adve 19/17 rengastuksellakin olisi ihan mielenkiintoinen, toki enskavanteet mukaan kuten myös muutossarja täydeksi motoksi tai enskaksi.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja meikä »

KTM:n juuri kuskikseen hankkima Ryan Dungey on bongattu mielenkiintoisen pyörän päältä amerikassa. Ei nyt vielä kannata varmaksi sanoa, mutta näyttää siltä että 2013 kotarilla on vain yksi iso moottori aivan kuten rfs-aikana, eli crossimallit siirtyvät käyttämään 2012 exc:stä tuttua xc4 moottoria. Tämä on harrastajan kannalta erittäin postitiivista jos osat ovat vaihtokelpoisia kuten rfs-pyörissä.

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=RsPj-6MKnNI
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja meikä »

Lisää infoa näköjään täällä http://www.motocrossactionmag.com/Main/ ... -8333.aspx

Tässähän alkaa tuollainen 2012 exc houkutella ihan tosissaan kun näyttää siltä että varmaan seuravat vuodet mennään tuolla konstruktiolla eteenpäin.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja meikä »

Tässä on ilmeisesti tuo aloituspostauksessa mainittu Freeride 350. Speksejä voi arvailla mutta kone lienee exc 350:n kanssa sama ja runko sekä joustot on varmaan pienempiä kuin isoveljissään. Ei tätä kuitenkaan wr250r tyyppisten pyörien kanssa ole suunniteltu kilpailemaan?

Kuva

Lisätietoja on luvassa 8. marraskuuta EICMA:ssa.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja meikä »

Kuva

Lisää infoa

http://www.1000ps.de/modellnews-2353468 ... eeride_350

Sama kääntäjällä

http://translate.google.com/translate?u ... l=de&tl=en

24hp 350cc 99kg katulaillinen

Tehoa saa varmasti lisää jos tarvis on.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko 4t piikistä näkynyt mitään huhuja?
Kylätason kurapyöräilijä.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja meikä »

En (enduro) nelaripiikistä tiedä ja vähän toivon ettei ktm sellaisia ikinä tekisikään, ennen sentään oli kotarillakin joku roti ettei aivan kelvottomia kamppeita tehty mutta onhan siellä jo duke 125 muutenkin kummajaisena.

Jos joku oli oikein tarkka, niin huomasi että tuo 350 freeride näyttää jakavan runkonsa sen sähkö-freeride mallin kanssa, yllättävää!

http://www.ktm.com/at/news-events/news/ ... e-350.html

Kuva
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

meikä kirjoitti:En (enduro) nelaripiikistä tiedä ja vähän toivon ettei ktm sellaisia ikinä tekisikään, ennen sentään oli kotarillakin joku roti ettei aivan kelvottomia kamppeita tehty mutta onhan siellä jo duke 125 muutenkin kummajaisena.
Kyllä kyllä, mutta siinä vaiheessa KTM jättäisi huomioimatta yhden potenttiaalisen kohderyhmän, 16v kevarihemmot jotka ei halua 2T konetta riesakseen katuajoon. Useammalla merkillä on 4T kevarienska joten ihmettelen jos KTM ei halua ottaa omaa siivua tältä kohderyhmältä.

Noi sähkökrossit on aika veikeitä vehkeitä, meillä on toisen merkin maahantuojan sähkökrossirata parin kilsan päässä ja aika vekkulin näköistä menoa. On kun DH-fillarilla mentäisiin tasamaalla kun pärinä puuttuu, sähkömoottorin suhinaa ja ketujen/katteiden räminää ja ketterän näköistä etenemistä.

Sähkökrossit tulee varmaan yleistymään ajan saatossa, radat ei tarvii ympäristölupia ja radan voi kyhätä kasaan melken mihin vaan, kyseinen rata on kylän keskustasta puolen kilsan päässä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pikku Adve tulossa?

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja jaa »

Toivottavasti nyt saavat edes vähän hiottua tuota uuden 350 freeriden painoa. Tämmöstä luki just äsken vielä KTM:n sivuilla: "Enduro riding has never been easier. The new KTM Freeride 350 unites extremely easy handling with a low seat height and outstanding ergonomics. Thanks to a minimal weight of only 995 kg, the rider is always completely in control, even on the toughest trails, whether it be rough terrain, narrow single tracks or wide gravel roads. The state-of-the-art 350 cm³ DOHC four-stroke engine, newly laid out especially for the Freeride 350 has proven to be the ideal drive unit for this vehicle concept and scores highly in every situation with controllable, torque-oriented performance characteristics." :lol:

Ja onhan se hyvä, että käytetään valmiita mallipohjia, mutta olisiko hyvä olla ollut vähän miettiä mitä tietoja sivuille viedään. Sähkövehjaksen speksit: "Weight without fuel approx. 95 kg" Paljonkohan toi sähkö mahtaa painaa? :lol:

Pahoittelen oli ihan pakko.
Avatar
Juhana
Viestit: 2245
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: KTM 2012-2014?

Viesti Kirjoittaja Juhana »

:lol: :lol: oikoluvussa on oikaistu :lol:
Vastaa Viestiin