Dominator pätkii sateessa.
Valvoja: Moderaattorit
Dominator pätkii sateessa.
4000 km takana keväästä, ei mitään ongelmia. Nyt sateessa ajelin jonkin aikaa, ja alkoi tasakaasulla pätkimään-kipinä katoamaan, kaasua antaessa lopettaa, mutta taas kun yrittää ajaa ihmisiksi liikenteen mukana niin alkaa kiukuttelu.
No sitten sade loppui ja mopo siitä pikkuhiljaa kuivasi niin pätkiminen loppui.
Otin tuon kuuluisan sytkäboxin käteeni ja liitokset näytti kirkkailta ja kuivilta. Mutta onko sisuskaulut kunnossa??
Kertokaas nyt hyvät ihmiset mikä se ottaa noin kosteudesta herkästi itseensä.
stn
No sitten sade loppui ja mopo siitä pikkuhiljaa kuivasi niin pätkiminen loppui.
Otin tuon kuuluisan sytkäboxin käteeni ja liitokset näytti kirkkailta ja kuivilta. Mutta onko sisuskaulut kunnossa??
Kertokaas nyt hyvät ihmiset mikä se ottaa noin kosteudesta herkästi itseensä.
stn
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Dominator pätkii sateessa.
Sehän voi olla ihan vaan hatussakin vika
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Dominator pätkii sateessa.
Missäs kunnossa tulpanhattu ja -johto ovat ja jos on alkuperäinen tulpanhattu niin onko johto kunnolla kierretty ruuviin ja se "kiristysholkki" pohjaan painettuna tulpanhatun ja -johdon yhtymäkohdassa ?
Re: Dominator pätkii sateessa.
Ent. DR:ssä vastaava vaiva hävisi kun pätkäisi pienen palan tulpanjohdosta, että sai tervettä johtoa näkyviin ja ruuvasi kiinni uudet tulpanhatut.
My way is not the highway...
-
tomimikael
- Viestit: 149
- Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
- Pyörä: xr600r
Re: Dominator pätkii sateessa.
Komppaan näitä tulpanhattu tulpanjohto epäilyjä. Itsellä XR alkoi nykimään ja sammuilemaan sateella, pysyi käynnissä kun kädellä painoi tulpanpiuhaa alaspäin.
Oli siinä kanssa-autoilijoilla ihmettelemistä kun nytkytin ja nyin yhdellä kädellä kumarassa ajaen, välillä pyörä sammui, välillä nosti etupyörää iloisesti, samalla nahkarukkasesta nousi savu...
Mutta kotiin päästiin silläkin kertaa ja vikahan oli tehtaan jäljiltä olleissa tulpanhatussa ja piuhassa, liitos oli aivan hapertunut huonosta kosketuksesta.
Oli siinä kanssa-autoilijoilla ihmettelemistä kun nytkytin ja nyin yhdellä kädellä kumarassa ajaen, välillä pyörä sammui, välillä nosti etupyörää iloisesti, samalla nahkarukkasesta nousi savu...
Mutta kotiin päästiin silläkin kertaa ja vikahan oli tehtaan jäljiltä olleissa tulpanhatussa ja piuhassa, liitos oli aivan hapertunut huonosta kosketuksesta.
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Re: Dominator pätkii sateessa.
täytyypä testata.
kiitoksia nopeasta vastauksesta
stn
kiitoksia nopeasta vastauksesta
stn
- Raimo
- Viestit: 1294
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: Dominator pätkii sateessa.
Kun mulla oli aikoinaan Domi, niin siinä oli jossain vaiheessa myös sateella pätkimistä. Syyksi paljastui eturunkoputkea pitkin kuljetettu pulssianturin piuha, joka oli hiertynyt puhki. Rikkoutunut kohta oli muistaakseni jonkin metallikiinnikkeen kohdalla, mutta tarkemmin en kyllä muista. Piuhassa oli kuitenkin sellainen "kangas"suoja ja menee koneesta (kampiakselilta) syttyboksille.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Re: Dominator pätkii sateessa.
Mulla oli kans sateisella kelillä ongelmia. Ongelma aina jotenkin mystisesti hävisi, kun mopon kans nilkutti kotiin ja rupesi tutkimaan paikkoja. Kerran sattuiki niin, että oli yleismittari vieressä kun vika taas ilmeni ja pulssianturi antoi vastukseksi 1,5k ohmia (pitäisi olla n. 450 ohmia). Runkoa pitkin menevä johto oli nirhautunut juuri ja juuri silminnähden. Vaihtamalla parani.
Re: Dominator pätkii sateessa.
Tuli sitten riisuttua tuo mopo ja kävin kaikki liittimet crc:llä läpi ja tulpanjohtoakin lyhensin(oli kupari vähän tummunut).
Jos vielä pätkii niin sitten tuon pulssianturan piuhan kimppuun.
Sateita ja kytkinvaijeria odotellessa...
stn
Jos vielä pätkii niin sitten tuon pulssianturan piuhan kimppuun.
Sateita ja kytkinvaijeria odotellessa...
stn
- Pallokala
- Viestit: 937
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör, 450MT
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominator pätkii sateessa.
Ehkä kaukaa haettua, mutta kerran valitin kaverille samaa ongelmaa. Ilmailumies kun oli, kaveri kaivoi esiin taulukon, jossa kuvattiin lentokoneen kaasuttimen jäätymisvaaraa lämpötilan ja ilmankosteuden funktiona. Käppyrän mukaan CV-kaasuttimen saisi jäähän kevyessä kesäsateessa...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Dominator pätkii sateessa.
No perkele! ei ihan ekana tulis mieleen..Pallokala kirjoitti:Ehkä kaukaa haettua, mutta kerran valitin kaverille samaa ongelmaa. Ilmailumies kun oli, kaveri kaivoi esiin taulukon, jossa kuvattiin lentokoneen kaasuttimen jäätymisvaaraa lämpötilan ja ilmankosteuden funktiona. Käppyrän mukaan CV-kaasuttimen saisi jäähän kevyessä kesäsateessa...
MUTTA, kun noita liittimiä kävin läpi ja sulakeboxin samalla, niin siellähän oli paikka sulakkeelle-carburetor heater-(tjsp) ???
Mä oon lentäjä!
stn
Re: Dominator pätkii sateessa.
Jatkoa...
Nyt sitten on tuo pulssianturan piuha uusittu, ei auttanut sitten pätkääkään.
Vielä sateessa pätkii, ei tarvi olla edes kova sade niin johan yskii, ja alkaa melko nopeaan sateen alettua.
Alkaa huumori loppua.
Nyt sitten on tuo pulssianturan piuha uusittu, ei auttanut sitten pätkääkään.
Vielä sateessa pätkii, ei tarvi olla edes kova sade niin johan yskii, ja alkaa melko nopeaan sateen alettua.
Alkaa huumori loppua.
Re: Dominator pätkii sateessa.
Kuivana päivänä mopo käymään, ja kukkien kasteluun takoitetulla sumutinpullolla vettä liitoksiin ja johtonippuihin. Josko saisi haarukoitua missäpäin vesi vaikuttaa käyntiin ???
-
samppa2005
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
- Pyörä: SE
Re: Dominator pätkii sateessa.
Dominaattoreista en mitään tiedä ja sähköistäkin suurinpiirtein sen kun sika satelliitista, mutta tuossa aiemminhan joku oli huoltanut CDI-boksinsa.
viewtopic.php?f=6&t=21231
Voihan tuo olla orastavaa oireilua tuolla aivokeskuksessakin. Sateella alkaa oireilemaan? Jos ei muualta löydy niin onhan tuokin vaihtoehto. Jospa vaikka tutulta löytyisi korvaava tuote kokeiltavaksi?
viewtopic.php?f=6&t=21231
Voihan tuo olla orastavaa oireilua tuolla aivokeskuksessakin. Sateella alkaa oireilemaan? Jos ei muualta löydy niin onhan tuokin vaihtoehto. Jospa vaikka tutulta löytyisi korvaava tuote kokeiltavaksi?
Re: Dominator pätkii sateessa.
Mulle domi on täysin vieras laite.
Tutki kuitenki sivutuen kytkin.
Mutta yhdessä laitteessa oli samoja oireita sateella ja upotuksissa.
Ruiskuttelin kosteudenpoitajaa sinne, eikä jälkeen ole haitannut.
canam
Tutki kuitenki sivutuen kytkin.
Mutta yhdessä laitteessa oli samoja oireita sateella ja upotuksissa.
Ruiskuttelin kosteudenpoitajaa sinne, eikä jälkeen ole haitannut.
canam