Kilometrit

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Kilometrit

Viesti Kirjoittaja Creature »

Aika mielenkiintoinen juttu olis tietää menneen kauden km-määriä. Itselläni kertyi 11tkm, pitkähkön mopoilutauon jälkeen hommattuani jälleen pyörän. Paljon vai vähän??

Kertokaapa lukemanne.
linker
Pyörä: transalp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja linker »

Hommasin parin cadillacilla ajamani kesän jälkeen Savagen, jolla ajoin parissa kuukaudessa 4000 km. Alkusyksystä hävitin sen, ja sain hankittua kunnon soralingon. Sillä ajoin kahdessa kuukaudessa vaivaiset 2000 km -jotka kaikki soralla.
Nyt harmittaa kun laitoin sen pyhäinpäivänä seisontaan, kun tuolla ulkona on +6 lämpöä ja aivan kesäkelit.

:shock:
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Mennyt kausi kesti 3,5 vuotta...
Mutta siis viime kesänä Suomessa tuli ajeltua ehkä tuollaiset 4000-5000 km.

Näissä hommissa ei mielestäni tuo km määrä oo niinkään tärkeää vaan se ajamisen laatu ja nautintokerroin. Itse oon tullut siihen tulokseen että tässä sora ajossa pienemmillä km määrillä saa huomattavasti suuremman nautinnon kuin kadulla ajamisessa... 8)

Useasti tuli ajeltua iltaisin vain ehkä 30km mutta nautinto tuolla matkalla oli huipussaan koko ajan. :D
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulle kerty DRZaan n. 4500 km, pääosin soralla. K*tupyörällä saman verran kestopiällysteajoa.
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Kilometrit

Viesti Kirjoittaja Jarno »

XL:n mittariin kertyi ~16700km 230:n päivän ajalta.
Määrällisesti suurin osa työmatkoina päällysteellä, mutta muistetuimmat muualla...

Yölläkin olisi ollu +6 lämpöä ja pyörä paloina tallissa :-(
Jari
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

12000km ja tuntuu ettei olisi juuri mitään ajanut kesän aikana. Lapin reissu oli 2400km , puhdasta hupia lähiseudulla 3000 km, jokunen muu reissu 1500km ja loput työmatkaa.

Pyörä myöskin palasina, sylinteri porattu, pakoventtiilejä odotellaan ja kytkinlevyt uivat jo öljyssä. :wink:
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mä ostin pyörän 15.10.2004 Ylöjärveltä.

Sitten siirtoajoa Ylöjärvi - Helsinki - Raahe.
Sen jälkeen pelkkiä hupikilometrejä välillä Raahe - Iso-Syöte - Kuusamo- Raahe ja Raahen lähistön metsäteitä.

Kilometrejä tuli 3390 kuukaudessa, kun laitoin pyörän talviteloille 14.11.2004. Sorateitä ehkä puolet tosta. Nyt suunnittelen rautapersettä ensi kesäkuulle ( Raahe - Alta - Raahe ) ja AllRoadTouria, Kontiota ym. reissuja ensi kesälle.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
JPT
Pyörä: DR 500/600/800

Viesti Kirjoittaja JPT »

Kilsoja tulee vuodessa semmoset 12000 ja ajettuna noin 200 km säteellä omasta sängystä, mua ku eioo tuo mettässä nukkuminen jääkäriprikaatin reissun jälkeen juuri kiinostanu.

Mutta sanokaapa paljonko pitäs ajaa tuolla soralla ja mettä poluilla, että alkas kyllästyttää ?
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

JPT kirjoitti:Mutta sanokaapa paljonko pitäs ajaa tuolla soralla ja mettä poluilla, että alkas kyllästyttää ?
Täällä näitä polkuja ja teitä on vaikka muille jakaa, joten vaikea on sanoa milloin nuo reitit alkaa tympimään. :D
Dallasissa oli yksi tietyömaa lähistöllä (kaikki ajettavan näköiset paikat yksityismaastoa jonne ei uskaltanut lyijymyrkytyksen pelossa mennä) jossa pystyi ajamaan... Loppuajasta alkoi jo tympiä samat siltarakennelmat... :(
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Kilometrejä tuli " vaivaiset " 5000. mutta yli puolet soraa...
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

JPT kirjoitti:Kilsoja tulee vuodessa semmoset 12000 ja ajettuna noin 200 km säteellä omasta sängystä, mua ku eioo tuo mettässä nukkuminen jääkäriprikaatin reissun jälkeen juuri kiinostanu.

Mutta sanokaapa paljonko pitäs ajaa tuolla soralla ja mettä poluilla, että alkas kyllästyttää ?
Toi 200 km säde on kyllä aika pieni. Eikö jo kyllästytä samat tiet.
Voisit keväällä lähteä meidän firman Iso-Syötteen mökille niin siellä saa nukkua ihan sängyssä.

Pekka
:shock: :shock:
alepos
Pyörä: Wee-Strom

Viesti Kirjoittaja alepos »

Kilometrejä tuli noin 6000km, alkukesästä tosin muoviluodilla kun ostin tohtorin vasta elokuussa. En tainnut 150km pidemmällä kotoa käydä, täytyy koittaa ensikesänä löytää/koota joku soraporukka, jonka kanssa olis mukavampi reissata ja saisi vinkkiä hyvistä reiteistä. Tai ainakin GPS :)
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

16500km 1.4 - 15.10 , jouduin lopettamaan kauden "kesken" kun takanakki kului alta pois. En viitsinyt uutta renkasta vielä ostaa kun takavanne pitää rihtauttaa, enpä ole vieläkään saanut aikaseksi sitä pajalle viedä. Tuosta ajelusta varmaan 20% on soralla ajelua.. Pirun hyvin muuten kesti tuo tourancen takanen, arviolta 12tkm ajoin takarenkaalla kun edellinen enduro 3 suorastaan suli alle melkein kolmasosaan noista kilometreistä...
JPT
Pyörä: DR 500/600/800

Viesti Kirjoittaja JPT »

Toi 200 km säde on kyllä aika pieni. Eikö jo kyllästytä samat tiet.
Voisit keväällä lähteä meidän firman Iso-Syötteen mökille niin siellä saa nukkua ihan sängyssä.

Pekka
:shock: :shock:[/quote]

Yllättävää kyllä, mutta kummasti sitä tietä ja polkuu riittää vuodesta toiseen ja aina ilmestyy uutta tietä metsäyhtiöden toimesta. Karttana mulla on maastokartta, jossa ajettavaa uraa ja tutkittavaa maastoo kyllä riittää. Lisäksi neljä vuodenaikaa tarjoaa neljä eriversiota samasta tiestä.
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

On se kivaa, että ollaan erilaisia. Mä olen itse laadun kannattaja, kilsojen kustannuksella.

Vältän asfaltin ajamista viimeiseen saakka. Joskus muistan tulleeni kahden soratien risteykseen, joka olikin yllättäen asfaltoitu. Ajoin risteyksen tahallani ojan kautta, ettei tarvinnut koskea asfalttiin.

Ajan yleensä ajokertana 20-150 km johonkin mukavaan tietämääni luvalliseen enskaspooriin, vietän siellä 2 tuntia, puhallan pirusti ja ajan takaisin. Soratietä. Se on se mitä mä tältä harrastukselta haen ja saan sen myös.

Nyt talvisin ei retket ole noin pitkiä kun käy piikkejä sääliksi.

Ai niin ne kilometrit 2004. Ei ole nyt mopo tässä käsillä, mutta muistelen niitä tulleen jotain 4000 km luokkaa. Tuntimittarista laskin kerran keskituntinopeudeksi noin 60 km/h. Siis useammalle kuukaudelle kevät-kesäkaudella.
Vastaa Viestiin