Kilometrit
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kilometrit
Aika mielenkiintoinen juttu olis tietää menneen kauden km-määriä. Itselläni kertyi 11tkm, pitkähkön mopoilutauon jälkeen hommattuani jälleen pyörän. Paljon vai vähän??
Kertokaapa lukemanne.
Kertokaapa lukemanne.
Hommasin parin cadillacilla ajamani kesän jälkeen Savagen, jolla ajoin parissa kuukaudessa 4000 km. Alkusyksystä hävitin sen, ja sain hankittua kunnon soralingon. Sillä ajoin kahdessa kuukaudessa vaivaiset 2000 km -jotka kaikki soralla.
Nyt harmittaa kun laitoin sen pyhäinpäivänä seisontaan, kun tuolla ulkona on +6 lämpöä ja aivan kesäkelit.

Nyt harmittaa kun laitoin sen pyhäinpäivänä seisontaan, kun tuolla ulkona on +6 lämpöä ja aivan kesäkelit.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Mennyt kausi kesti 3,5 vuotta...
Mutta siis viime kesänä Suomessa tuli ajeltua ehkä tuollaiset 4000-5000 km.
Näissä hommissa ei mielestäni tuo km määrä oo niinkään tärkeää vaan se ajamisen laatu ja nautintokerroin. Itse oon tullut siihen tulokseen että tässä sora ajossa pienemmillä km määrillä saa huomattavasti suuremman nautinnon kuin kadulla ajamisessa...
Useasti tuli ajeltua iltaisin vain ehkä 30km mutta nautinto tuolla matkalla oli huipussaan koko ajan.
Mutta siis viime kesänä Suomessa tuli ajeltua ehkä tuollaiset 4000-5000 km.
Näissä hommissa ei mielestäni tuo km määrä oo niinkään tärkeää vaan se ajamisen laatu ja nautintokerroin. Itse oon tullut siihen tulokseen että tässä sora ajossa pienemmillä km määrillä saa huomattavasti suuremman nautinnon kuin kadulla ajamisessa...
Useasti tuli ajeltua iltaisin vain ehkä 30km mutta nautinto tuolla matkalla oli huipussaan koko ajan.
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Kilometrit
XL:n mittariin kertyi ~16700km 230:n päivän ajalta.
Määrällisesti suurin osa työmatkoina päällysteellä, mutta muistetuimmat muualla...
Yölläkin olisi ollu +6 lämpöä ja pyörä paloina tallissa
Määrällisesti suurin osa työmatkoina päällysteellä, mutta muistetuimmat muualla...
Yölläkin olisi ollu +6 lämpöä ja pyörä paloina tallissa
Mä ostin pyörän 15.10.2004 Ylöjärveltä.
Sitten siirtoajoa Ylöjärvi - Helsinki - Raahe.
Sen jälkeen pelkkiä hupikilometrejä välillä Raahe - Iso-Syöte - Kuusamo- Raahe ja Raahen lähistön metsäteitä.
Kilometrejä tuli 3390 kuukaudessa, kun laitoin pyörän talviteloille 14.11.2004. Sorateitä ehkä puolet tosta. Nyt suunnittelen rautapersettä ensi kesäkuulle ( Raahe - Alta - Raahe ) ja AllRoadTouria, Kontiota ym. reissuja ensi kesälle.
Pekka

Sitten siirtoajoa Ylöjärvi - Helsinki - Raahe.
Sen jälkeen pelkkiä hupikilometrejä välillä Raahe - Iso-Syöte - Kuusamo- Raahe ja Raahen lähistön metsäteitä.
Kilometrejä tuli 3390 kuukaudessa, kun laitoin pyörän talviteloille 14.11.2004. Sorateitä ehkä puolet tosta. Nyt suunnittelen rautapersettä ensi kesäkuulle ( Raahe - Alta - Raahe ) ja AllRoadTouria, Kontiota ym. reissuja ensi kesälle.
Pekka
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Täällä näitä polkuja ja teitä on vaikka muille jakaa, joten vaikea on sanoa milloin nuo reitit alkaa tympimään.JPT kirjoitti:Mutta sanokaapa paljonko pitäs ajaa tuolla soralla ja mettä poluilla, että alkas kyllästyttää ?
Dallasissa oli yksi tietyömaa lähistöllä (kaikki ajettavan näköiset paikat yksityismaastoa jonne ei uskaltanut lyijymyrkytyksen pelossa mennä) jossa pystyi ajamaan... Loppuajasta alkoi jo tympiä samat siltarakennelmat...
-
AriK
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Viesti:
Kilometrejä tuli " vaivaiset " 5000. mutta yli puolet soraa...
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
Toi 200 km säde on kyllä aika pieni. Eikö jo kyllästytä samat tiet.JPT kirjoitti:Kilsoja tulee vuodessa semmoset 12000 ja ajettuna noin 200 km säteellä omasta sängystä, mua ku eioo tuo mettässä nukkuminen jääkäriprikaatin reissun jälkeen juuri kiinostanu.
Mutta sanokaapa paljonko pitäs ajaa tuolla soralla ja mettä poluilla, että alkas kyllästyttää ?
Voisit keväällä lähteä meidän firman Iso-Syötteen mökille niin siellä saa nukkua ihan sängyssä.
Pekka
16500km 1.4 - 15.10 , jouduin lopettamaan kauden "kesken" kun takanakki kului alta pois. En viitsinyt uutta renkasta vielä ostaa kun takavanne pitää rihtauttaa, enpä ole vieläkään saanut aikaseksi sitä pajalle viedä. Tuosta ajelusta varmaan 20% on soralla ajelua.. Pirun hyvin muuten kesti tuo tourancen takanen, arviolta 12tkm ajoin takarenkaalla kun edellinen enduro 3 suorastaan suli alle melkein kolmasosaan noista kilometreistä...
Toi 200 km säde on kyllä aika pieni. Eikö jo kyllästytä samat tiet.
Voisit keväällä lähteä meidän firman Iso-Syötteen mökille niin siellä saa nukkua ihan sängyssä.
Pekka
[/quote]
Yllättävää kyllä, mutta kummasti sitä tietä ja polkuu riittää vuodesta toiseen ja aina ilmestyy uutta tietä metsäyhtiöden toimesta. Karttana mulla on maastokartta, jossa ajettavaa uraa ja tutkittavaa maastoo kyllä riittää. Lisäksi neljä vuodenaikaa tarjoaa neljä eriversiota samasta tiestä.
Pekka
Yllättävää kyllä, mutta kummasti sitä tietä ja polkuu riittää vuodesta toiseen ja aina ilmestyy uutta tietä metsäyhtiöden toimesta. Karttana mulla on maastokartta, jossa ajettavaa uraa ja tutkittavaa maastoo kyllä riittää. Lisäksi neljä vuodenaikaa tarjoaa neljä eriversiota samasta tiestä.
On se kivaa, että ollaan erilaisia. Mä olen itse laadun kannattaja, kilsojen kustannuksella.
Vältän asfaltin ajamista viimeiseen saakka. Joskus muistan tulleeni kahden soratien risteykseen, joka olikin yllättäen asfaltoitu. Ajoin risteyksen tahallani ojan kautta, ettei tarvinnut koskea asfalttiin.
Ajan yleensä ajokertana 20-150 km johonkin mukavaan tietämääni luvalliseen enskaspooriin, vietän siellä 2 tuntia, puhallan pirusti ja ajan takaisin. Soratietä. Se on se mitä mä tältä harrastukselta haen ja saan sen myös.
Nyt talvisin ei retket ole noin pitkiä kun käy piikkejä sääliksi.
Ai niin ne kilometrit 2004. Ei ole nyt mopo tässä käsillä, mutta muistelen niitä tulleen jotain 4000 km luokkaa. Tuntimittarista laskin kerran keskituntinopeudeksi noin 60 km/h. Siis useammalle kuukaudelle kevät-kesäkaudella.
Vältän asfaltin ajamista viimeiseen saakka. Joskus muistan tulleeni kahden soratien risteykseen, joka olikin yllättäen asfaltoitu. Ajoin risteyksen tahallani ojan kautta, ettei tarvinnut koskea asfalttiin.
Ajan yleensä ajokertana 20-150 km johonkin mukavaan tietämääni luvalliseen enskaspooriin, vietän siellä 2 tuntia, puhallan pirusti ja ajan takaisin. Soratietä. Se on se mitä mä tältä harrastukselta haen ja saan sen myös.
Nyt talvisin ei retket ole noin pitkiä kun käy piikkejä sääliksi.
Ai niin ne kilometrit 2004. Ei ole nyt mopo tässä käsillä, mutta muistelen niitä tulleen jotain 4000 km luokkaa. Tuntimittarista laskin kerran keskituntinopeudeksi noin 60 km/h. Siis useammalle kuukaudelle kevät-kesäkaudella.