Eli voisin ottaa sen pari boxia, onpahan sitten jollekkin ransalppi miehelle/naiselle apua tarjota jos ei omaan käy
Henkka
Valvoja: Moderaattorit
En tiedä miten ne on asennettu eri vuosimalleihin. Toisen poksin toisen puolan liittimestä menee kiekkamittarille. Mulla se oli vasemman puoleinen.ijasj kirjoitti:Olikos se niin, etä jos kiekkamittari sammuu, niin takimmainen
boksi olisi vähän huonona?
Mistäs tietää, jos etummainen pätkii?
Niin siis, jos vaihdat poksit keskenään niin sen voi selvittää myös. Kumpi on kumpi selviää korjausmanuaalista.pkilpo kirjoitti:En tiedä miten ne on asennettu eri vuosimalleihin. Toisen poksin toisen puolan liittimestä menee kiekkamittarille. Mulla se oli vasemman puoleinen.ijasj kirjoitti:Olikos se niin, etä jos kiekkamittari sammuu, niin takimmainen
boksi olisi vähän huonona?
Mistäs tietää, jos etummainen pätkii?
Sen tietää luultavasti siitä toisen sylinterin toinen sytytystulppa ei enää anna kipinää. Eihän sitä ajossa huomaa: nuo tuplatulpat on semmonen palamisen varmistus juttu ja yhdelläkin toimii luultavasti 99%:ti.
Onhan näihin niitä korjausohjeitakin. Periaate on että poksin muovi leikataan päältä auki liittimen vastakkaiselta puolelta ja kolvataan johdot uusiksi. Sitten liimataan takas. Kestää toiset 30-40tkm.
Ei toimi aina, kolvikorjaus kesti vain 300-400km ja taas pimeänä. Siellä oli enemmänkin kylmäjuotoksia niin luovutin suosiolla ja ostin uudet tilalle. Vanhoista kolvatuista en mene sanomaan, annoin ne nådendaliin hätävaroiksi.pkilpo kirjoitti:
Onhan näihin niitä korjausohjeitakin. Periaate on että poksin muovi leikataan päältä auki liittimen vastakkaiselta puolelta ja kolvataan johdot uusiksi. Sitten liimataan takas. Kestää toiset 30-40tkm.
Mulla oli kiekkamittarivika, muusta ei huomannu ku kiekkamittarin toimimattomuudesta ja kytkentäkaaviosta olin kattovinani että se on toisen tuplan puolan johto josta se ottaa sen signaalin kiekkamittariin. Vaihtamalla boksit kiekkamittari taas toimii ja moottori toimii kuin ennenkin. Eli vaikka toisessa poksissa on vikaa en silti huomaa käynnissä eroa. Jospa näissä pokseissa on eroa eri vuosimalleissa. En ole kyllä kattonut tuota toisen tulpan kipinää.genesis kirjoitti:Ei toimi aina, kolvikorjaus kesti vain 300-400km ja taas pimeänä. Siellä oli enemmänkin kylmäjuotoksia niin luovutin suosiolla ja ostin uudet tilalle. Vanhoista kolvatuista en mene sanomaan, annoin ne nådendaliin hätävaroiksi.pkilpo kirjoitti:
Boksien paikkaa vaihtamalla se selviää onko viallinen, ainakin vanhemmassa oikeanpuoleinen ohjaa kiekkamittaria. Ja jos boksi on pimeä niin ei siellä kyllä tulpassakaan liekkiä näy, boksi ohjaa samalla lähdöllä molempia puolia, ja jos tuntuu että käy vain toisella tulpalla niin sitten vikaa hakemaan tulpasta/puolasta/johdoista. Eron huomaa kyllä, kokeilkaas napata lennossa se toinen tulpanhattu veke niin ei jää epäselvää.
pkilpo kirjoitti:Mulla oli kiekkamittarivika, muusta ei huomannu ku kiekkamittarin toimimattomuudesta ja kytkentäkaaviosta olin kattovinani että se on toisen tuplan puolan johto josta se ottaa sen signaalin kiekkamittariin. Vaihtamalla boksit kiekkamittari taas toimii ja moottori toimii kuin ennenkin. Eli vaikka toisessa poksissa on vikaa en silti huomaa käynnissä eroa. Jospa näissä pokseissa on eroa eri vuosimalleissa. En ole kyllä kattonut tuota toisen tulpan kipinää.genesis kirjoitti:Ei toimi aina, kolvikorjaus kesti vain 300-400km ja taas pimeänä. Siellä oli enemmänkin kylmäjuotoksia niin luovutin suosiolla ja ostin uudet tilalle. Vanhoista kolvatuista en mene sanomaan, annoin ne nådendaliin hätävaroiksi.pkilpo kirjoitti:
Boksien paikkaa vaihtamalla se selviää onko viallinen, ainakin vanhemmassa oikeanpuoleinen ohjaa kiekkamittaria. Ja jos boksi on pimeä niin ei siellä kyllä tulpassakaan liekkiä näy, boksi ohjaa samalla lähdöllä molempia puolia, ja jos tuntuu että käy vain toisella tulpalla niin sitten vikaa hakemaan tulpasta/puolasta/johdoista. Eron huomaa kyllä, kokeilkaas napata lennossa se toinen tulpanhattu veke niin ei jää epäselvää.
Siksi ajattelin että kohta se toinenkin lasahtaa ja tuo oli hyvä tietää että ei ne kolvaukset käytännössä kestä vaikka ohjesivuillaan väittävätkin että kestää. Eihän se syy (tärinän aiheuttama juotoksen irtoaminen) mihinkään häviä.
Huomenna, lisäsin sut listalle.Huge kirjoitti:Moi,
Genesis milloin tilaus lähtee?
Ottaisin 2kpl Transun boxeja jos vielä ehtii mukaan?