cr-500:n valoista yms

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

j_power

cr-500:n valoista yms

Viesti Kirjoittaja j_power »

elikkä mulla on tollanen honda cr-500:n vm -90 kone tollasessa mönkijän rungossa, valoa pitäis saada kun ei oikein tahdo vielä tuo luonnonvalo riittää kovin pitkälle :D eli saakohan valokäämejä ja liekkö ovat kalliita.

sitten toinen murhe kun ei tahdo lähteä potkimalla käyntiin sitten millään, työntämällä, mäkilähdöllä ja autolla vetämällä lähtee kyllä herkästi ja käykin oikein hyvin,polkimesta saavaan niin pienen liikkeen ettei riitä pyötittämään tarpeeksi. onko mahdollista parantaa jotenkin?

ja viellä kolmas: mistä tappokatkaisin systeemi? kun on vähän raju peli näin aloittelijalle ni olis varmaan hyvä olemassa.

kaikenlaiset vinkit otetaan mielellään vastaan.
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Tollasen viissatasen kakstahtisen potkimalla käynnistäminen on vissiin taitolaji. Kun on kaikki säädöt kohdallaan niin kyllä se pitäisi käyntiin tärähtää. Tosin jos se on mönkkärissä asennettuna eikä kiksiä saa potkaistua "alas asti" vaikeutuu toi homma varmaan entisestään.

Tappokatkaisimia myydään ainakin kelkkoihin ja tarvikkeena sellaisen saa viritettyä tohonkin. Sytkäkäämille menevän johdon väliin vaan maadoittamaan sytytys kun nuppi irtoaa.

-petteri
j_power

onkohan tollasessa koneessa/vaihteistossa olemassa vapaavaihteen merkkivaloa? jos ei niin saakohan mitenkään rakennettua?
oliskohan sähköstartin rakentaminen ihan mahoton rojekti?
Juice
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Juice »

Miksei kaikkea voi rakentaa, eri asia onko järkeä. Entäs jos vaihtais koko koneen jostakin endurosta, niin löytyisi starttikin valmiina? Vai nouseeko paino liikaa?

Ei noissa ole vakiona mitään vapaavalon merkkivalojuttua. Miksei sellaisen voisi itse viritelläkin, esim. vaihderumpuun joku kyhäelmä. Sitten kun se sieltä vauhdissa irtoaa niin onkin hassu juttu.

Nettimotossa on paljon noita viissatasten runkoja myynnissä, pulttaa kone sellaiseen, myy eteenpäin ja osta nelarikone :wink:
kiwikasa

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

kyllä ainakin mulla on viissatku lähteny ihan hyvin käyntiin, mutta kyllä koko painolla pitää hypätä kiksin päälle :D
en tiedä vaikeutuuko sitten tuo käynnistäminen mönkijän rungossa?

voipi olla aika säätäminen starttia, vapaavaloja yms. asennella. ostat jonkun vanhan kle:n yms koneen siihen ja myyt isolohkon mulle :D
j_power

mitenkäs tollasesssa on toi jäähdytyd toiminut, kun oikeastihan siinä pitäis olla kaks syyläriä, mut mulla ei ole ku yks ja tuntuu käyvän hiton kuumana, kun koitettiin joku puol tuntia sillon kovien pakkasten aikana ni ei varmaan toiveitakaan että toimis kesähelteellä.
kiwikasa

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

voi olla et ei jäähdytys riitä, mönkijässä kone joutuu vielä kovemmalle rasitukselle.
j_power

mallailin tohon keulalle varastosta löytynyttä ISO syyläriä on vissiin jostain vanhasta mersu kuorma-autosta, riittääköhän vakio vesipunpussa teho kierrättämään vettä ison syylärin läpi, ja puhallinhan tohon on varmaan laitettava kun ei toi ajovauhti varmaan ole niin kova että ajoviima jäähdyttäis tarpeeks.
Vastaa Viestiin