dr-z 400 S/M vakio kaasarin säätötoimenpiteet........

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

dr-z 400 S/M vakio kaasarin säätötoimenpiteet........

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

Avasin tämmösen ketjun koska arvelen että on muitakin kohtalotovereita joilla ei vielä ole FCR:rrää :(

Omassa mopossa on tällä hetkelllä avaraputki, dynojet ja ilmaboxi olis tarkotus puhkoa... millasella suuttimella neulan asennolla yms. kannattas lähtee liikkeelle? mahtuuko kaasari lähteen irti ilman takahäkin/ilmaboxin irrotusta?
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

3*3 modi pitää heti tehdä, on lainvastaista ajaa DRZlla jossa on snorkkeli vielä paikoillaan ;)


Säädöt täältä: http://drz.info/drz/ eli mj=142,5 pj=25 ja neula 4. lovi.


Kaasaria on erittäin haasteellista irroittaa ilman että on siirräyttänyt takahäkkiä. Löysää takahäkin alapultteja ja irroita yläpultti. Takahäkki pääsee tällöin nyrjähtämään vähän alemmas ja ilmatorvi irtoaa kaasarista. Nyt kaasari mahtuu poies. Öljyboxin ja regulaattorin irrotus antaa lisätilaa.
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

itellä on tuo vanhemman mallin dynojet sarja mikä ei ole tarkotettu 3*3 modille... pj:jettiähän ei tohon sarjaan kuulu. mj:jetissä isoin vaihtoehto 136. suutin kauppaan joka tapauksessa....
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

kattelin tuolta dynojetin ohjeesta dr-z sm:lle että pitäs käyttää jopa 155 suutinta :shock:

http://www.dynojet.com/pdf/3110.pdf
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Juuri näin, DJ kitissä on liian pienet pääsuutimet. Onneksi vakio sattuu olemaan 142,5 myös vakio tk-suutin eli 22,5 on ihan käypänen dj neulan ja 3*3 aukon kanssa (seossruuvista sitten vähän enemmän). Homma on kyllä selostettu aikas tarkasti tuolla drz.infossa, en tiedä miten sen voisi selvemmin sanoa paitsi kääntämällä suomeksi.

edit: ai perskuta, multahan aivan unohtu että SM:n säädöt poikkeaa ässästä. Mikäköhän siihenkin on muka syynä :oops:

edit2: Nakkilan pyörästä onnistuin ostamaan Mikunin suuttimia.

edit3 Dynojetin ohje näyttää nyt kattavan 3*3 aukonkin ja listan mukaan siinä pitäisi olla isotkin suuttimet mukana. Ohje näyttää olevan ajan tasalla, kannattaa noudattaa.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tolla DRZ-S:n jettikitin neulalla toi 142,5 pääsuutin on auttamatta liian pieni (kokemusta on). Mä suosittelisin kokeilemaan vaikka 147,5 tai 150. Mulla meni ainakin ton vakiopaskan säätelyyn ihan tyystin hermot ja hommasin FCR:n. Suosittelen. Pidät nenänvalkaisukuukauden ja sillä rahalla jo ostat tollasen.
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

Mulla meni ainakin ton vakiopaskan säätelyyn ihan tyystin hermot ja hommasin FCR:n. Suosittelen. Pidät nenänvalkaisukuukauden ja sillä rahalla jo ostat tollasen.[/quote]


:D aika paljon otat kuppia jos kuukauden raittius riittää FCR:ään :wink:

no asiaa kyllä puhut mutta ymmärtääkseni uusi maksaa tarpeineen 5-6 satkua!? käytettyjen kanssa aika hiljasta.......
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

FCR on niin yleisesti hyväksi tunnettu kaasarin että sen arvo käytettynäkin alkaa olla hyvin tunnettu. Hyvällä tuurilla voi onnistua sellaisen saamaan halvalla, viisainta on kuitenkin varautua maksamaan ns markkinahinta.

Halvempi vaihtoehtoja on mm. Edelbrock, TM36, TM40 ja CVK40.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Niin joo yks tuttu oli tehnyt vakiokaasarille sen 3x3-modin ja vaihtanu pääsuuttimeks 155 ja tk-suuttimeks 27.5 ja kyllä se mun mielestä toimi ihan hyvin. Hintaa tulee tolle modille 10e ja kulkee ihan helkkaristi paremmin. Varoiks voi kokeilla kyllä isompiakin pääsuuttimia.

-> Se dynojet on ihan yhtä tyhjän kanssa mun mielestä, tolla pääsee about samaan lopputulokseen.
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

Joo tänään kävin ajeleen vaikea sanoa kasvoko tehot ku viime ajokerrasta puolvuotta :? no äänet on ainakin makeet, vähänkin kun moottorilla jarruttaa röpisee kivasti :D ja ihmiset tuijottaa :twisted: :twisted:

155 pääsuutin ja dynojetin neula 4 lovessa. seosruuvin säätö tuntus vaikuttavan aika paljon, täytyy vielä säädellä....
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Seosruuvin avaaminen tosiaan vähentää paukkumista. Sitä ei kuitenkaan saa avata enempää kuin 3,5 kierrosta (mikuni bsr:ssä) että jousivoiman pieneneminen ei aiheuttaisi ruuvin spontaania aukeamista ja peräti tippumista.

Jos tuntuisi että 3,5 kierrosta ei riitä niin pitää vaihtaa isompi tk-suutin.
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

Niksi Pirkka ohje! seosruuvia voi kääntää kätevästi tai vähemmän kätevästi semmosella ruuvinvääntimen palalla.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Toinen niksipirkan ohje: FZS600ssa on samantyyppinen kaasari ja sen seosruuvi on selkeästi pidempi. Kerkesin hommata sellaisen mutta se olis nyt joutilaana kun tuli vaihdettua koko kaasari.

HP 10€ + postikulut.
Vastaa Viestiin