jos fairy haisee ei yritä riittävästi!
(mulla ainakin haisee ihan hiki
Valvoja: Moderaattorit
On tullut muutaman vuoden ajalta kokemuksia molemmista pin-lock kalvoista, silikonitiivisteellä ja ilman. Molemmat toimii aika hyvin huurteen suhteen, mutta pöly on sitten ongelma. Ensimmäisen tiivisteetön meni pilalle yhden vkl:n aikana kun pöly meni väliin. Tuloksena hyvin pientä hiomakuoppaa sekä pinlockissa että visiirissä. Tein sitten tuolla parilla tuotekehitystä ja tiivistin raakasti ikkunasilikoonilla paikalleen (ihan ohut sauma) ja siitä tuli parempi kuin toisessa kypärässä olevasta tiivisteellisestä. Kiinteä asennus estää pesemisen irrallaan mutta eipä sinne mitään väliin ole päässytkään.psi kirjoitti:Viime viikolla laitoin vihdoinkin paikalleen kypärän (nolanin kukkahattupotta) mukana tulleen Pinlock:n kalvon.
Hyvin näyttää toimivan, typerys kun olen niin en kokeillut aikaisemmin. Kesäkeleilläkin on hengitys yleensä niin kuumaa että visiiri huurtuu keskellä päivääkin jos ei pitänyt rakoa auki. Nyt kylmemmälläkin on pysynyt huuruttomana vaikka samantien vedän visiirin umpikiinni. Näkee hyvin visiirin reunoilta että siinä missä kalvo ei peitä niin se on huurusta ihan valkoinen.
Nettikuvista poiketen tuossa tulleessa versiossa ei ole mitään silikonitiivistettä reunassa vaan se on pelkkä jäykkä kalvo. Näyttää siltä että se pysyy kuitenkin irrallaan varsinaisesta visiirin muovista; kun painoin vähän sormella niin siihen kohdalle tuli "kostea" jälki, eli siitä kohti katosi ilmarako.
Heijastuksia tuossa tulee tietenkin lisää, puolihämärässä en ole kokenut ärsyttäväksi, päivällä ei huomaa.
Pitkäaikaisesta toiminnasta en sit tietenkään osaa sanoa, joutuu tuon purkamaan irti kun pesee etupintaa.
ankara kirjoitti:.....Olen aina ollut enemmän kokokypärän kannattajia ja nyt olen mielestäni löytänyt sellaisen kypärän joka toimii talvella aikuisten oikeasti, on lämmin eikä visiiri huurru vaikka mitä tekisi. Kysymyksessä on HJC FG-15 ja siihen kelekkamiesten sähkövisiiri HJ-09E. Pottaan saa sellaisen HJC:n oman kuonokopankin jonka kanssa ajaa pikkupakkasella ilman sähköjäkin huurtumatta tunteroisen, hiljalleen vetää sitten huuruun. Mutta kun johdon tökkää liittimimeen, niin se on siinä, EI huurru visiiri meikäläisen köröttelyssä. .....