Kimppatilaus: Työkalukotelo/-putki mopoon
Valvoja: Moderaattorit
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Moro,
Olen tutustellut rahtausvaihtoehtoihin ja käynyt keskustelua AgriSupplyn Boswellin kanssa. 100kpl paketin rahti (USPS kautta) maksaa tällä hetkellä ~670USD, mikä on laskettu halvimmalla rahtausvaihtoehdolla. Pakettikoon ollessa 15kpl. Kokonaishintaa tuubille (ilman suomen rahteja) tulee oletettuine tulleineen ~10e.
Olen kuitenkin kertonut tälle Boswellille, että jos rahdin hintaa saadaan järkevämmälle tasolle, tilaan tuubeja 200kpl. Todennäköisesti rahti ei tuosta kummemmin tipu, mutta koitan vielä. Fiksumpaan rahdin hintaan päästään kasvattamalla pakkauskokoa, mutta liian isokaan ei pakkauskoko saa olla, koska sitä ei voi enää lähettää USPS:n kautta.
Olen tutustellut rahtausvaihtoehtoihin ja käynyt keskustelua AgriSupplyn Boswellin kanssa. 100kpl paketin rahti (USPS kautta) maksaa tällä hetkellä ~670USD, mikä on laskettu halvimmalla rahtausvaihtoehdolla. Pakettikoon ollessa 15kpl. Kokonaishintaa tuubille (ilman suomen rahteja) tulee oletettuine tulleineen ~10e.
Olen kuitenkin kertonut tälle Boswellille, että jos rahdin hintaa saadaan järkevämmälle tasolle, tilaan tuubeja 200kpl. Todennäköisesti rahti ei tuosta kummemmin tipu, mutta koitan vielä. Fiksumpaan rahdin hintaan päästään kasvattamalla pakkauskokoa, mutta liian isokaan ei pakkauskoko saa olla, koska sitä ei voi enää lähettää USPS:n kautta.
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Tässä käytyä keskustelua:
Actually the size limit is 108 inches length and girth combined
The box we use for 15 is 85 inches length and girth combined; we have tried other sizes and this works best for quantity while keeping within the size limit.
Jerry
Hello,
I also studied DHL, UPS, FedEX and USPS delivery rates. DHL, UPS and FedEX are pretty expensive in every shipment method.
I'm not sure if I undersood right, but shipments with USPS Priority Mail International should be cost effective and reasonable.
I think You could send me 100 canister in one or two packages, and the cost would be much more cheaper than in 15 pcs per package.
In the web link below you can find the rates of Priority Mail. The max weight of package is 70lbs and package girth size 108 inches.
100 canister means approximately 30x30x15 inches package. If its over 70lbs, then You have to send two smaller packages.
USPS Priority Mail International
http://pe.usps.gov/text/imm/fh_004.htm#ep1159660
Priority Mail Size limits
http://pe.usps.gov/text/imm/immc2_017.htm#ep1893299
If we end up to a satisfying result, I will order 100pcs immediately and 100pcs later when the first package has arrived.
Br,
Hannu
We have checked FedEx, UPS, DSL, and found that the US Postal Service has the best rate.
Most economical is for 15 per box which is what we have quoted.
Jerry
Thank You for the offer,
The shipping costs seem to be quite expensive. Could there be any other way to get the shipping costs lower per canister.
Different shipping type or smaller packages?
Br,
Hannu
For 100 @ 4.99 US - $ 499.00
shipping 685.00
Total $1,184.00 US
Payment must be made via PayPal - We can ship within 4 business days following payment.
Jerry Boswell
Agri Supply
Hello,
The need of those canisters has escalated. Could you delivere about 100 pcs?
What amount would you recommend to order? What package size would be the most suitable for you? (for example 80, 100, 120 pcs?)
Actually the size limit is 108 inches length and girth combined
The box we use for 15 is 85 inches length and girth combined; we have tried other sizes and this works best for quantity while keeping within the size limit.
Jerry
Hello,
I also studied DHL, UPS, FedEX and USPS delivery rates. DHL, UPS and FedEX are pretty expensive in every shipment method.
I'm not sure if I undersood right, but shipments with USPS Priority Mail International should be cost effective and reasonable.
I think You could send me 100 canister in one or two packages, and the cost would be much more cheaper than in 15 pcs per package.
In the web link below you can find the rates of Priority Mail. The max weight of package is 70lbs and package girth size 108 inches.
100 canister means approximately 30x30x15 inches package. If its over 70lbs, then You have to send two smaller packages.
USPS Priority Mail International
http://pe.usps.gov/text/imm/fh_004.htm#ep1159660
Priority Mail Size limits
http://pe.usps.gov/text/imm/immc2_017.htm#ep1893299
If we end up to a satisfying result, I will order 100pcs immediately and 100pcs later when the first package has arrived.
Br,
Hannu
We have checked FedEx, UPS, DSL, and found that the US Postal Service has the best rate.
Most economical is for 15 per box which is what we have quoted.
Jerry
Thank You for the offer,
The shipping costs seem to be quite expensive. Could there be any other way to get the shipping costs lower per canister.
Different shipping type or smaller packages?
Br,
Hannu
For 100 @ 4.99 US - $ 499.00
shipping 685.00
Total $1,184.00 US
Payment must be made via PayPal - We can ship within 4 business days following payment.
Jerry Boswell
Agri Supply
Hello,
The need of those canisters has escalated. Could you delivere about 100 pcs?
What amount would you recommend to order? What package size would be the most suitable for you? (for example 80, 100, 120 pcs?)
Viimeksi muokannut Nomad, Ke Loka 08, 2008 9:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
veepeetee1
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 8:16 pm
- jonkko
- Viestit: 3551
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
Misä vaihees toi eka satsi tulee?
Olis jo hinku laittaa mopottimeen kiinni ennen reissuja
Olis jo hinku laittaa mopottimeen kiinni ennen reissuja
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
- Lakupilotti
- Viestit: 1560
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Mortonki, väliaikatietoja sen verran, että hitaasti mennään etiäpäin. Vielä ei olla tilattu mitään. Genesiksen kanssa tuumaillaan vielä harvempaa rahtia.
Perkule, kun töistä ei pääse tällaisille epämääräisille sivuille.. Ja äsken olin kalassa 2 ahventa ja kuha.
Elekää hötkyilkö, kyl tämä tästä selviää.
Perkule, kun töistä ei pääse tällaisille epämääräisille sivuille.. Ja äsken olin kalassa 2 ahventa ja kuha.
Elekää hötkyilkö, kyl tämä tästä selviää.
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Onko kotimaisilla firmoilla ollut mitään innostusta?Nomad kirjoitti:Mortonki, väliaikatietoja sen verran, että hitaasti mennään etiäpäin. Vielä ei olla tilattu mitään. Genesiksen kanssa tuumaillaan vielä harvempaa rahtia.
Kyse kuitenkin hieman isommasta määrästä kuin satunnaisen kurapyöräilijän yksittäisestä ostoksesta...
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Ihmetyttää jos suomesta ei moisia tötteröitä löydy, mutta uskottava se kai on kun noin moni on sellaista tilaamassa. Tai jos löytyy niin hinta saattaa olla ihan mitä tahansa 5-40e väliltä.Jarno kirjoitti:Onko kotimaisilla firmoilla ollut mitään innostusta?Nomad kirjoitti:Mortonki, väliaikatietoja sen verran, että hitaasti mennään etiäpäin. Vielä ei olla tilattu mitään. Genesiksen kanssa tuumaillaan vielä harvempaa rahtia.
Kyse kuitenkin hieman isommasta määrästä kuin satunnaisen kurapyöräilijän yksittäisestä ostoksesta...
Minkä mukaan tuo 685$/100kpl rahti on oikein laskettu? Kuulostaa aivan järkyttävältä summalta jos paketti ei toisaankaan paina kuin 35kg luokkaa. Tuolla hinnallahan amerikan bob voi jo ottaa halvat lennot suomeen ja tuoda osa rullista ruumassa ja loput käsimatkatavarana.
Ymmärsinkö nuo linkitetyt usps:n taulukot väärin kun niiden mukaan 70lbs paketin lähettäminen priority mail international luokassa maksaisi vain 232 dollaria, jolloin rahtikulut olisivat reilu 2 dollaria pakettia kohden? Samaisen taulukon mukaan esim 20lbs (=20 tuubia?) paketti maksaisi 82 taalaa, jolloin rahtikuluja jäisi 4 dollaria tuubia kohden. Vastaavasti jos tilaisi 10 tuubin paketeissa niin rahtikulut olisivat noin 5 dollaria per tuubi.
Mä en äkkiseltään keksi mitään syytä tilata noin isossa erässä jos rahtihinnat on noin järkyttäviä vaikka ne tuubit sitten saisikin selkeästi alle 4,99 taalan listahinnan.
Tuubi sinällään näyttää kaikessa yksinkertaisuudessaan mainolta tuotteelta ja mäkin olisin kiinnostunut ostamaan moisen.
EDIT: Katsoin huvikseni suomen postin hintoja (joka ei aina ole se edullisin firma) niin 40*40*40cm kokoisen ja 20kg painoisen paketin (kevyemmät samanhintaisia) lähettäminen economy luokassa jenkkeihin maksaisi 75e+alv. Tuohon pakettiin sopisi noin 30 tötteröä.
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
American Jerry ottaa nyt välistä tai sitten haluaa isot käsittelykulut custom declarationssien väännöstä, ja/tai on laskenut UPS:n viemään paketin post officeen niin kyllä sille hintaa saadaan.
Laitetaan tähän vähän missä mennään:
5-7 päivän lentorahtina, 385 USD, minimipaino 70 kg. (tai minimiveloitus)
1-4 päivässä 325 taalaa (kuutiopaino 82 paunaa, eli 30x30x15" boxi)
Tuohon 6% polttoainelisä niin nyyti on kotiin tuotu, kun USPS:n joutuu hakemaan 99% varmuudella tullista. DHL toimii itsepäisesti niin ei tartte murehtia siitä.
Toistaseksi epäselvää on paketin todellinen koko ja paino, jottai saisin sille jonkin järkevän hinnan. Ja US:n sisämaan rahti, koska lähetyspaikkani on Floridassa. Suuntaa antavat on tuossa.
Konttirahtiaika on minimissään 6 vkoa, jos kyseessä on amercarssi niin se tais ottaa 70 euroa paketeista. Oltais aikaisemmin hoidettu tätä niin olis tullu mun tulevan gessun päällä, sellainen pitäis olla nyt merellä tulossa hämeenlinnaan....

Laitetaan tähän vähän missä mennään:
5-7 päivän lentorahtina, 385 USD, minimipaino 70 kg. (tai minimiveloitus)
1-4 päivässä 325 taalaa (kuutiopaino 82 paunaa, eli 30x30x15" boxi)
Tuohon 6% polttoainelisä niin nyyti on kotiin tuotu, kun USPS:n joutuu hakemaan 99% varmuudella tullista. DHL toimii itsepäisesti niin ei tartte murehtia siitä.
Toistaseksi epäselvää on paketin todellinen koko ja paino, jottai saisin sille jonkin järkevän hinnan. Ja US:n sisämaan rahti, koska lähetyspaikkani on Floridassa. Suuntaa antavat on tuossa.
Konttirahtiaika on minimissään 6 vkoa, jos kyseessä on amercarssi niin se tais ottaa 70 euroa paketeista. Oltais aikaisemmin hoidettu tätä niin olis tullu mun tulevan gessun päällä, sellainen pitäis olla nyt merellä tulossa hämeenlinnaan....