Hiukan päälle 4000 on tullu ja siitä se n. 1500 tuli ajeltua sitä sisäänajoa eli kesyn vaihtelevasti - ja muutenkin ajo on pääosin ollu melko hellävaraista ketjuille. No - kai mulla on sitten jokin outo kuva kestävistä ketjuista, kun AT:n alta vaihdettiin alkuperäiset ketjut pois n. 60000 km ajon jälkeen. Ei Bemun ketju tuu kestämään noin pitkään tällä menolla. Täytyy tosin myöntää, että ekaa kertaa mulla on tuliterät ketjut alla vuosikymmeniin, mutta ihan noin rankkaa alkukulumista en kyllä muista - etenkin kun ketjutkin tuli ton sisäänajon myötä varmasti ajettua sisään.Rapakko kirjoitti:Paljoko olet ajanut? Kyllä Tennarissakin ketjut on venynyt parin kiristysverran edestä ja tehot on murto osa 800:seen verrattuna. Mulla Tennarissa reilu pari tonnia mittarissa ja kun otetaan huomioon 800:sen huomattavasti isompi teho, niin kyllähän ne venyy. Varsinkin alussa.Å kirjoitti:Nyt lienee löytynyt eka heikko kohta bemusta - alkuperäiset ketjut. Mitkä rojut lienevät. Olen voidellut noita ketjuja todella hartaasti eikä mun ajotyyli ole mitään räppäämistä, kun en sitä lajia osaa. Silti ketjut venyyyyy... - ei uskalla kovin kauas kotoa lähteä, kun on alkanut pelätä niiden katkeamista ja sopivan liittimen koosta ei ole tietoa (mikä lie akselin halkaisija). Pitänee heittää ne ..skat mäjelle ja laittaa jotkin oikeat ketjut tilalle.
Kai ne ketjut mitoitetaan laiteen voimavarojen mukaan - kuten teollisuudessa?
Oikeastaan kyse ei ole pelkästä venymisestä vaan siitä, että antavat sivuttain "nitkuteltaessa" periksi aika reilusti.