Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
Vähän varhaista antaa tyhjentävää vastausta, mutta luulis nyt ainakin öljyn/suodattimien/rattaiden/ketjun/jarrupalojen/tulpan -vaihtojen onnistuvan ilman testeriä. Vikojen selvittämisessä testeristä lienee enemmän apua. Tosin riskinä olla, että tekee asioita väärässä järjestyksessä ja siitä seuraa vikailmoituksia.karmolis kirjoitti:Tarviiko tää vehje jotain huoltotestereitä vai voiko huoltoja tehdä itse?
Sellainen ikävä ominaisuus tuossa on todettu, että kun akun kytkee irti, niin kello ja kalenteri nollaantuvat, josta seuraa että pyörä väittää seuraavan huollon olevan käsillä ja valittaa asiasta infonäytössä. Kalenteria ei saa säädettyä kuin testerillä.
Timo
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Ainakin noita boxer koneisia gs:iä voi huoltaa samalla tapaa kuin muitakin mopoja ilman testereitä. Testerit voivat sitte auttaa kun arpoo mahdollista vikaa. Totuuksia nekään ei aina anna vaan ennemminkin jonkinlaisia arvauksia, jotka sitten toisinaan osuu kuulemma ihan oikeaan.karmolis kirjoitti:Tarviiko tää vehje jotain huoltotestereitä vai voiko huoltoja tehdä itse?
Sen huoltolitanian mukaan, jonka sain, kaikki muu onnistuu paitsi huoltodementiamuistuttajan nollaus. Kaipa siihenkin joku keksii ohittajan. Tietty mahdollisia vikaraportteja ei saa ulos ilman älypalikkaa.karmolis kirjoitti:Tarviiko tää vehje jotain huoltotestereitä vai voiko huoltoja tehdä itse?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör, 450MT
Ei meinannut pää irrota, mutta pyörre pisti poskilihat resonoimaan. Laihdutuskuuri edessä...?Kratti kirjoitti:Moottoritienopuksissa lipallisella kypärällä pää meinaa irrota, joten onkohan kenelläkään kokemusta korkeammista plekseistä tai spoilereista?
Timolla ainakin näytti olevan tuolla SW-motechin laukkukuvissa Touratechin tuulilasin spoileri.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
Timo Kalkkila
Jatke kyllä auttoi ainakin siinä etteivät itikat peitä visiiriä enää niin totaalisesti. Enkä ole huomannut tuulen erityisesti tarttuvan lippaan, ainakaan silloin kun en päätä pyörittele. Kypärän mallikin voi tietysti vaikuttaa.Kratti kirjoitti:Moottoritienopuksissa lipallisella kypärällä pää meinaa irrota, joten onkohan kenelläkään kokemusta korkeammista plekseistä tai spoilereista?
Timolla ainakin näytti olevan tuolla SW-motechin laukkukuvissa Touratechin tuulilasin spoileri.
Semmoinen huolestuttava piirre tuossa turhatekin systeemissä on, että sen kiinnitysmekanismi painaa sen verran, että pleksi väpättää aika tavalla kuoppasella reitillä.
Timo
Oon mä vetänyt tolla omalla rakkineella motarinopeuksia Arain Tour-X:llä ja ei sitä ainakaan vetele (visiiri auki tai kiinni), joten lienee kyse myös potan muotoilusta/lipan koosta.Kratti kirjoitti:Moottoritienopuksissa lipallisella kypärällä pää meinaa irrota, joten onkohan kenelläkään kokemusta korkeammista plekseistä tai spoilereista?
Itse haaveilen lyhemmästä pleksistä, jotta se viimeinenkin päminä ja paukutus vaihtuis tuulen suhinaksi. Itsekin mietin ensin tuota turhatekin pleksinjatketta, mutta se kiinnityshässäkkä ja paino alkoi arveluttaa - itse kun pyrin olemaan tuolla asfaltin ulkopuolella ja tärinä sen mukaista.
Minun kypärä on BMW:n enduro. Se rauhoittuu huomattavasti, kun ottaa lipan pois. Jotenkin tuntuu, että pleksi ohjaa kaiken ilman lipan alle ja vääntää päätä taakse.Å kirjoitti:Oon mä vetänyt tolla omalla rakkineella motarinopeuksia Arain Tour-X:llä ja ei sitä ainakaan vetele (visiiri auki tai kiinni), joten lienee kyse myös potan muotoilusta/lipan koosta.
-
Timo Kalkkila
Pari 650GS:n omistajaa mieltyivät kasisatasen pidempään pleksiin, kun lainasin sitä heille kokeiltavaksi. Eli uusien 650GS:n omistajista voisi löytyä joku, joka haluaisi tehdä vaihdon päikseen.Å kirjoitti:Kratti kirjoitti:Itse haaveilen lyhemmästä pleksistä, jotta se viimeinenkin päminä ja paukutus vaihtuis tuulen suhinaksi. Itsekin mietin ensin tuota turhatekin pleksinjatketta, mutta se kiinnityshässäkkä ja paino alkoi arveluttaa - itse kun pyrin olemaan tuolla asfaltin ulkopuolella ja tärinä sen mukaista.
Timo
Giviltä tuli juuri korkeampi plexi. Sama plexi 650GS ja 800GS.
Näyttää vähän korkealta, asensin eilen, ei niin korkea kun istuu päällä.
Ehkä pikkaisen matalampi olisi parempi. Ei ole vielä ehditty testata, kunnon ajossa.
Samalla asensin Givin uudet sivuraudat.
Huom! Asennuksessa huomioitava se ,että vasemman puolen raudan etupyörän puoleinen ruuvi on liian lyhyt. M8*30, pitää olla ainakin 50mm pitkä. Korkkasin itse kierteen, mutta se meni vain ihan alusta.
Raudat ovat aika leveät edestäpäin.
Näyttää vähän korkealta, asensin eilen, ei niin korkea kun istuu päällä.
Ehkä pikkaisen matalampi olisi parempi. Ei ole vielä ehditty testata, kunnon ajossa.
Samalla asensin Givin uudet sivuraudat.
Huom! Asennuksessa huomioitava se ,että vasemman puolen raudan etupyörän puoleinen ruuvi on liian lyhyt. M8*30, pitää olla ainakin 50mm pitkä. Korkkasin itse kierteen, mutta se meni vain ihan alusta.
Raudat ovat aika leveät edestäpäin.
Tuo minun pleksiongelma taisi olla kypärän lipan asennossa. Joskus väänsin tuota lippaa ylemmäksi, kun sen alta ei meinannut nähdä liikennevaloja. Kun laitoin sen takaisin, niin se jäi taas melko alas, mutta ajaminen tuntui taas mukavalta ainakin vielä satasen rajoitusalueella. Pitääpä testata ja ihmetellä ensin tuota ennenkuin alkaa pleksiä tilaamaan.
Nyt lienee löytynyt eka heikko kohta bemusta - alkuperäiset ketjut. Mitkä rojut lienevät. Olen voidellut noita ketjuja todella hartaasti eikä mun ajotyyli ole mitään räppäämistä, kun en sitä lajia osaa. Silti ketjut venyyyyy... - ei uskalla kovin kauas kotoa lähteä, kun on alkanut pelätä niiden katkeamista ja sopivan liittimen koosta ei ole tietoa (mikä lie akselin halkaisija). Pitänee heittää ne ..skat mäjelle ja laittaa jotkin oikeat ketjut tilalle.
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paljoko olet ajanut? Kyllä Tennarissakin ketjut on venynyt parin kiristysverran edestä ja tehot on murto osa 800:seen verrattuna. Mulla Tennarissa reilu pari tonnia mittarissa ja kun otetaan huomioon 800:sen huomattavasti isompi teho, niin kyllähän ne venyy. Varsinkin alussa.Å kirjoitti:Nyt lienee löytynyt eka heikko kohta bemusta - alkuperäiset ketjut. Mitkä rojut lienevät. Olen voidellut noita ketjuja todella hartaasti eikä mun ajotyyli ole mitään räppäämistä, kun en sitä lajia osaa. Silti ketjut venyyyyy... - ei uskalla kovin kauas kotoa lähteä, kun on alkanut pelätä niiden katkeamista ja sopivan liittimen koosta ei ole tietoa (mikä lie akselin halkaisija). Pitänee heittää ne ..skat mäjelle ja laittaa jotkin oikeat ketjut tilalle.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?