Pyörä metsään ja tielle..
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Pyörä metsään ja tielle..
Nyt kun elämässä puhaltavat uudet tuulet, eli ei ole emäntä enää arvostelemassa ja viisastelemassa, niin pyörän laitto on nyt edessä. Harmi kun ehdin vuoden alussa ostaa uuden auton niin nyt sillä ei ole enää mitään käyttöä. Eli auto myyntiin ja pyörä tilalle. Pyörän pitäisi olla hyvä metsässä ja siedettävä maantiellä. Siksi myös maantiellä jos innostuu lähteen kauemmaksikkin. KTM SE on ollut jo vuoden päivät mielessä ja se voisi olla ostoslistalla, mutta toisaalta pienemmätkin kotarit on ihan kelpoja pyöriä. Ajelu olisi enimmäkseen enduroa kaveriporukassa.
ex maico 490, TM 125,Honda cb 750, Triumph Daytona 1200
Kyllä GSA on mahtava kampe, mutta liian painava. Porukka jonka kanssa ajellaan niin heillä on käytössä crosseja ja punakilpi enduroja. Tämän päivän mitä olen netistä selaillut niin KTM SE on vaihtoehto n:1. KTM Adventure 990 on myös ajatuksissa...
KTM / BMW. Eikait siinä muilla juurikaan ole sijaa, jos nyt 2000 luvun pyöristä puhutaan.
Jos ajaa oikeasti vaan metsässä/vast, kisamalli EXC jne. Jos mukana myös yleiskäyttöä, LC4/XChallenge/vast.
Jos ajaa enempi maantiellä, SE / HP2 tai sitten painotuksen mukaan jopa 990Adv/AdvS tai R12GS/GSA.
Jos ei noista löydy, ei löydy sitten tuon listan ulkopuoleltakaan. Tietenkin valintaan vaikuttaa monella, haluaako mielikuvitusmaailmassaan samaistua Mika Aholaan vai Evan McGregoriin. Mulla on kait tuo viimeinen nyt päiväunipuolella menossa.
Jos ajaa oikeasti vaan metsässä/vast, kisamalli EXC jne. Jos mukana myös yleiskäyttöä, LC4/XChallenge/vast.
Jos ajaa enempi maantiellä, SE / HP2 tai sitten painotuksen mukaan jopa 990Adv/AdvS tai R12GS/GSA.
Jos ei noista löydy, ei löydy sitten tuon listan ulkopuoleltakaan. Tietenkin valintaan vaikuttaa monella, haluaako mielikuvitusmaailmassaan samaistua Mika Aholaan vai Evan McGregoriin. Mulla on kait tuo viimeinen nyt päiväunipuolella menossa.
Pyörä pitäisi olla yleispätevä, ja painotuksena maasto ominaisuudet. Maantiet on nähty jo. HP2 on liian kallis metsään. Vähän käytetty 990 adv. olisi myös varteenotetava malli. Ensi viikolla ajokamat mukaan ja koeajolle mahdollisimman usealla pyörällä, eiköhän se sitte ala löytyyn
Re: Pyörä metsään ja tielle..
Antamiisi kriteereillä SE ei sitten näköjään mahdu. Vastaavat luonnehdinnat: loistava ja erinomainen sopisi ko. mopoonTomppa80 kirjoitti: Pyörän pitäisi olla hyvä metsässä ja siedettävä maantiellä.
Piristää entisestään tämänkaltainen "väittely" lorvehtimispainotteista viimeistä lomaa edeltävää työpäivää.
Varsinkin kun olen niskan päällä ja ehdottomasti oikeassa.
SE on vähän kuin päätepysäkki. Että niinku mitähän sen jälkeen?
t: tosiuskovainen
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Re: Pyörä metsään ja tielle..
Eikös tästä ollut joskus ennenkin jo juttua; ne oranssit rollaattorit....timo kirjoitti:Varsinkin kun olen niskan päällä ja ehdottomasti oikeassa.
SE on vähän kuin päätepysäkki. Että niinku mitähän sen jälkeen?
t: tosiuskovainen
Kipa
Ai niin alkuperäiseen asiaan: jos haluat edes joskus ajaa 2 päällä, vastaus on SE. Jos ajelet pelkästään yksin, niin vastaus on hmmmm...
SE!
Kipa
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Hyvä mies saa huonoillakin vehkeillä, huono mies ei saa hyvilläkään...
Kai sitä voi mennä metsään vaikka Triumph Rocketilla, so on vaan ikään kuin oma luokkansa. Selvä on että sama kuski ei sillä yllä samaan suoritukseen kuin vaikka jollain WRC vehkeellä.
Joka jätkä päitsin jollain SEillä tai kastikkeella (HP) kiertää (paitsi ehkä mä), mutta harvempi Rocketilla tai Winkulalla.
Pitää ajatella matkustusmukavuutta myös siirtymätaipaleilla (jollei satu asumaan jossain pohjoiskarjalassa)
Onko Stevliota noteerattu ollenkaan?
Kai sitä voi mennä metsään vaikka Triumph Rocketilla, so on vaan ikään kuin oma luokkansa. Selvä on että sama kuski ei sillä yllä samaan suoritukseen kuin vaikka jollain WRC vehkeellä.
Joka jätkä päitsin jollain SEillä tai kastikkeella (HP) kiertää (paitsi ehkä mä), mutta harvempi Rocketilla tai Winkulalla.
Pitää ajatella matkustusmukavuutta myös siirtymätaipaleilla (jollei satu asumaan jossain pohjoiskarjalassa)
Onko Stevliota noteerattu ollenkaan?
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Tähän aiheeseen liittyvää tietoa KTM-Nordicilta. Soittelin sinne omaan pyörääni liittyen ja tuli esiin asia, että mikäli haluaa vielä saada ylivuotisen Superin, EXC:n tai ilmeisesti minkä tahansa ei-euro-3-päästörajoituksia läpäisevän uuden pyörän, on sellainen rekisteröitävä kesäkuun loppuun mennessä. Uusia Supereita saa sen jälkeen -08-mallisina ja niin ymmärsin, että ensi vuonnakin niitä saa. Mutta uudet ylivuotiset on otettava kilpiin tämän kuun loppuun mennessä.