raahelaiset surauttelijat

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Leiviskä

Viesti Kirjoittaja Marko Leiviskä »

Marko Leiviskä kirjoitti: Teillä tais olla oikeinki hauskaa surautellessa... :)

Olipa eilen sitten pyörä ensi huollossa EMC:llä nyt mittarissa 1150km.
Pitänee tänään viedä se sinne takaisin kun olivat sitten tarkistaneet venttiilivälykset ja kasatessa ilmeisesti venttiilikoppa jäi kiristämättä, kun nyt tihkuupi öljyä oikein kivasti. Pakoputken käyrässä kunnon tipat ja käryt sen mukaiset. Perkeles ku pitää ajella ees taas... :x
Itseään lainaten. Ei olleenkaan hassua toimintaa EMC:ltä. Sovittiin heidän kanssa, että vien illalla pyörän remppaan ja valmiina pyörä on perjantai aamuna. Saan tilalle 1200GS:n joka on koeajopyöränä. 8)
Näin se homma toimii ja pysyy asiakas tyytyväisenä! 8)
Marko Leiviskä
BMW F 650 GS Dakar
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Marko Leiviskä kirjoitti:Saan tilalle 1200GS:n joka on koeajopyöränä. 8)
Nythän ei jouda edes syömään kun pitää ajella koko ajan... :D
Kai muistit sanoa ettei oo mitään kiirettä, katelkaa vain kaikessa rauhassa ja tuun sitten maanantaina hakemaan pyörän :wink:
Marko Leiviskä

Viesti Kirjoittaja Marko Leiviskä »

Marko Hemmilä kirjoitti:
Marko Leiviskä kirjoitti:Saan tilalle 1200GS:n joka on koeajopyöränä. 8)
Nythän ei jouda edes syömään kun pitää ajella koko ajan... :D
Kai muistit sanoa ettei oo mitään kiirettä, katelkaa vain kaikessa rauhassa ja tuun sitten maanantaina hakemaan pyörän :wink:
Joo voi olla että pitää hangata oikein kunnolla "pikiksiä". Pai tö vei, joku oli kontannu tuolla pyörällä, ja siinä on kuulemma pikkasen jo naarmuma valmiina, joten voi ittekin ottaa riskiä, kun eihän se haittaa jos samaanpaikkaan tulee naarmua....
Marko Leiviskä
BMW F 650 GS Dakar
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tossa noita makkaroita grillaillaan Puuronnevan laavulla.

Se on hieno paikka.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Liitteet
Makkaranpaistoa.jpg
(169.92 KiB) Tiedosto ladattu 118 kertaa
Pekkavee

No niin nyt on Rautaperse ajettuna ja Tourancet vaihtokunnossa. Kilometrejä niille tuli 16.400 km huhtikuun 20. päivästä, jolloin laitoin ne alle.

Laitan alkuviikosta Karoot alle.

Voisiko joku tulla mulle opettamaan nappularenkailla ajoa vaikka torstai-iltana 28.7.2005, kun keskiviikko ei mulle käy Helsingin työreissun takia. Lähtö Ouluntien Nesteeltä klo 18.00. Nähtiinhän se viime keskiviikkona, että ei niistä Touranceista ole mihinkään pehmeässä upottavassa hiekassa, vaikka en nyt kaatunutkaan. Nyt ehkä aukeaa taas uusi maailma tähän harrastukseen, kun en ole ennen nappularenkailla ajellut.

Voitais mennä johonkin pehmeille teille ( Valkeajärvi ?) tai vaikka sinne Motocross-radalle. En vaan tiedä saako siellä tämmöiset siviilit ajella.

Pekka
AnttiH
Pyörä: GL1100 F650GS EXC250 Mod28

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Voisin lähtä ajeleen vaikka molempina päivinä, jos löytyy keskiviikkonakin porukkaa. Se motocross radalla ajaminen maksaa muistaakseni 5e/pv/hlö jos ei kuulu steelcrossiin. Taitaa olla turhan vaikia rata matkaenskalle, kun crossikuskitkin sano rataa vaikeaksi, kun kävin sunnuntaina kattoon kisoja.
juhope
Pyörä: KTM 640 Adventure 2003

Viesti Kirjoittaja juhope »

Minunkin oli tarkoitus lähteä ajeleen torstaina, mutta kiitos yön timojen autooni tekemän murron taitaa reissu jäädä väliin. :cry:
Nyt torstai-ilta menee mukavasti auton sivulasien ja keskikonsolin vaihdossa kunhan osat päivällä saapuvat.
Kyllä syö miestä.

- Juho
mattila
Pyörä: Transalp -96

Viesti Kirjoittaja mattila »

onko ajelulle lähtijöitä :roll:
marko.m
Pekkavee

Heippa

Olisko Haukiputaalle lähtijöitä Raahesta. Muita kuin minä?

viewtopic.php?t=1092

Voitaisiin mennä vähän hiekkateitä tässä Raahen ja Oulu välissä. Lähtö Ouluntien Nesteeltä klo 9.00 lauantaina. Ollaan hyvissä ajoin ennen klo. 11.00 Kellon Shellillä.

Pekka
Pekkavee

No mulla on nyt hirveä hinku päästä kokeilemaan niitä nappularenkaita. Ja kuluttamaan niistä ne silikonit pois, jotta ne toimis kunnolla myös asfaltilla.

Ajattelin lähteä huomenna klo 17.00 vetämään "sisäänajoreissun" niillä. Reitti olisi jotain Neste-Kaatopaikka - Mattilanperä - Piehinki- Tuulimyllyt - Neste. Aikaa menee alle tunti. Aika kovapintaisia metsäautoteitä.

Jos joku haluaa lähteä mukaan niin klo 17.00 Neste.

Mennään sitten klo 18.00 lähtien alkavalle reissulle vähän pehmeämmille teille. Eiköhän taas mennä sinne Puuronevan laavulle ja paisteta makkarat siellä, Ottakaa juomaa ja makkarat itse mukaan.

Pekka
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Onko Raahessa ajelua ke 3.8.? Voisin tulla mukaan täältä Oulun suunnalta.
Pekkavee

Joo mä voin ainakin lähteä.
Pitää vielä opetella tota pehmeällä upottavalla hiekalla ajoa.
Lähtö taas Ouluntien Nesteeltä klo 18.00.

Voitaisiin etsiä vähän pienempiä polkuja. JPT sanoi nimittäin Haukiputaan reissulla, että neljässä maastokartassa 1:50.000 riittää sorateitä kahden vuoden ajeluihin. Ja ainakin Oulun/ Iin/Haukiputaan seudulla se pitää varmaan paikkansa.

Menen huomenna ostamaan ekan 1:50.000 kartan. Kun mulla mitään GPSsää oo :cry: :cry:

Pekka
PS. aina yhtä ihmeissään tän foorumin erinomaisuudesta.
Pekkavee

HUH, HUH :? :? :?

Koira meinas syödä mut.

Ajeltiin Ilkan ( Oulusta ) ja Mattilan kanssa Hummastinjärven rantaa, jossa ei olla ennen oltu. Mä olin keulilla ja yritin pitää vauhtia pehmeällä upottavalla soralla ( joka muuten alkaa jo jotenkin sujua)

Eteen tuli joku mökki järven rannalla, siinä järven pohjoispäässä. No en mä mitään "Yksityistie" kylttiä siinä huomannut, kun oli täysi työ pitää vauhti päällä ja pyörä pystyssä. No painelin menemään mökin ohi tosi pehmeää polkua ja joku hurja koira, olisikohan joku saksanpaimenkoira tai jotain, syöksyi perään. Haukunta oli hirveää ja mä painoin vain kaasua, kun en uskaltanut pysähtyä. Muuten se koira olis syönyt mut. Mieleen tuli vain ajatus, että ei se mun krossiajosaappaisiin pysty. Se emäntäkin kuulemma huuteli jotain siellä takana, kaverit sitten kertoi.

No ajelin jonkun matkaa eteenpäin ja koira jäi. Kaverit oli kanssa jääneet ihmettelemään mökin toiselle puolelle, että kuinka mun käy. Lähtivät sitten takaisin ja kun mä huomasin, että ketään ei tule mäkin ajelin takaisin. Siinä vaiheessa jo emäntä piteli koiraa tiukasti pannasta kiinni eikä huudellut enää mitään.

Joten olkaahan vähän varovaisin siellä Hummastinjärven rantamökillä. Sieltä pitäisi päästä ympäri, mutta se mökki ( ja se koira ) on nyt näköjään esteenä.

Pekka
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Kiitos Pekkaveelle ja Mattilalle eilisestä ajelusta. Raahe-Olkijoki-Lumijoki välillä oli mukavia pätkiä ajella ja tuli käytyä Eerikin puttiikillakin ensimmäisen kerran.
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Kertokaa nyt mullekin, mikä tämä Puttiikki on? Mokoma kyltti osoittaa mettään päin keskellä ei mitään. Pitää varmaan lähtiä joskus kattomaan...

Make & Laku
Vastaa Viestiin