BMW 800GS + Dakar ja muuta

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

desmo
Pyörä: ADV

Viesti Kirjoittaja desmo »

Hallo die neue F800GS kostet in Deutschland 9640€ UPE + Sonderausstattung:

ABS 710
HG 195
BC 145
Hauptständer 110
Blinker weiss 35
DWA 205

Viele Grüße :roll:
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Timo Kalkkila
Pyörä: Honda CRF1100L

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Eli siis uuden pyörän osto kaupasta ja rekisteröinti Suomeen maksaa äkkisiltään laskettuna, kun hintaan lasketaan ABS ja kahvanlämppärit, vähennetään Saksan alv 19%, lisätään Suomen ajoneuvovero 20%, siihen alv 22% (vai poistukos tämä) ja vielä nettohintaan alv 22%, niin päästään summaan noin 13000 €. Tinkimiset ja hakukustannukset poisluettuna.

Tutkiskelin kerran uusien pyörien tuontimahdollisuuksia ja havaitsin (muutama vuosi sitten), että uuden Aprilian Rally Raidin tuonti olisi tullut muistaakseni nelisen tonnia halvemmaksi kuin nakkilanpojilta ostaminen.

Timo
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

Uudessa moto-1:ssä näkyi olevan myynnissä Veijo Saanon 1200 gessu->onkohan seuraavana customointi vuorossa gs800.

Ainakin f800 testin yhteydessä kovasti oli tykästynyt ko. peliin ja taisipa todeta, että jos ja kun tulee gs versio niin peli voisi vaihtua....
Tero K
Pyörä: KTM 500 Six Days vm 2016

Viesti Kirjoittaja Tero K »

shline

Viesti Kirjoittaja shline »

Tero K kirjoitti:Siitä se kausi alkaa...

http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... at=1&pos=0
Höh...miten sä sen nyt jo oot saanu? Mulle luvattiin vasta viikolle 16. Epäreilua..toisaalta täällä on polviin asti lunta ;)
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

shline kirjoitti: Höh...miten sä sen nyt jo oot saanu? Mulle luvattiin vasta viikolle 16. Epäreilua..toisaalta täällä on polviin asti lunta ;)
R.M. Heino:lta ostaessa on hyvä meininki :wink:
Omani (G650X) sain viime vuonna kotiin toimitettuna(kun oli lunta maassa) ja jopa ennen virallista julkaisupäivää :D
Tero K

shline kirjoitti:

Höh...miten sä sen nyt jo oot saanu? Mulle luvattiin vasta viikolle 16. Epäreilua..toisaalta täällä on polviin asti lunta ;)
Johtuu ilmeisesti siitä että tilasin pyörän jo viime syksynä. Jo ennen kuin edes yhtään kuvaa oli näkynyt julkisuudessa. Silloin pyörä luvattiin minulle jo Tammikuussa, mutta todellisuudessa se tuli viime viikolla.
shline

Viesti Kirjoittaja shline »

No sitte... mä tilasin vasta joulukuussa, kun olin ekat kuvat nähny ja hinnan saanu selville ;)

No miltä tuntuu? Vastaako odotuksia?
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Tero K kirjoitti:
shline kirjoitti:

Johtuu ilmeisesti siitä että tilasin pyörän jo viime syksynä. Jo ennen kuin edes yhtään kuvaa oli näkynyt julkisuudessa. Silloin pyörä luvattiin minulle jo Tammikuussa, mutta todellisuudessa se tuli viime viikolla.
Millä renkailla se tuli tehtaalta vai oliko tosiaan Karoot alla?
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Voisko tälle F800GS-pyörälle aloittaa pyöräkohtaisen topikin, kuten monella muullakin mopottimella on? Tää vois olla hyvä ajankohta, kun pyörät alkavat tulla liikenteeseen. Sinne vois kerätä risuja, ruusuja, kokemuksia, tuntemuksia jne. sitä mukaa kun niitä karttuu. Varmaankin ajan kanssa ois hyvä synnyttää myös Wiki.

Voihan tietysti juttua jatkaa tähänkin, mutta alkaa olla topikilla jo pituutta ja asia on enemmänkin "ennen ajanlaskun alkua" Tollanen pyöräkohtainen topiikki palvelis ehkä paremmin.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
TJA
Pyörä: cana spyder rss

Viesti Kirjoittaja TJA »

Tero K

Kurahousu kirjoitti:
Tero K kirjoitti:
shline kirjoitti: Höh...miten sä sen nyt jo oot saanu? Mulle luvattiin vasta viikolle 16. Epäreilua..toisaalta täällä on polviin asti lunta ;)
Millä renkailla se tuli tehtaalta vai oliko tosiaan Karoot alla?

Ei tullut tehtaalta Karooilla. Siinä oli alla Bridgestonen Battle Wingit. Otin ne samantien pois ja laitoin Karoot alle.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Tero K kirjoitti: Ei tullut tehtaalta Karooilla. Siinä oli alla Bridgestonen Battle Wingit. Otin ne samantien pois ja laitoin Karoot alle.
Mitenkäs tuo renkaiden nopeusluokka? F800GS taitaa speksien mukaan vaatia V-luokan gummit, mutta eipä taida löytyä rupulikumia, jossa kyseinen luokka täyttyy. Tuskin V-luokan nopeuksia nappuloilla hätyytellään, mutta kyse lienee enemmänkin lainsäädännöstä. Autoissa pitää olla se tarra kojelaudassa, jos renkaiden nopeusluokka ei täyty...

Mitä sanoo rekisteriote rengastuksesta?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Timo Kalkkila
Pyörä: Honda CRF1100L

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Jossain, en nyt muista missä, oli lueteltu BMW:n pyörälle tyyppihyväksytyt renkaat, jossa oli mukana ainakin Anakeet, Battlewingit, Karoot ja TKC80:t (oleellista Saksassa). Koon puolestahan ei pitäisi olla nyt suuria ongelmia. Tosin jos takarengas voisi olla 140-leveä, niin se lisäisi valinnanvaraa.

Tarran mahdollistamat poikkeamat pätevät pyöriinkin.

Timo
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Timo Kalkkila kirjoitti:Tosin jos takarengas voisi olla 140-leveä, niin se lisäisi valinnanvaraa.
Miksei se voisi olla, eikös normikoko tuossa ole vain pykälän leveämpi, 150?
Tarran mahdollistamat poikkeamat pätevät pyöriinkin.
Jooh, Superissa oli sellainen tarra jo uutena. Ei sillä että uskoisin sen ketään kiinnostavan...
Hannu
Vastaa Viestiin