Crossikypärä, ajolasit ja silmälasit?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Crossikypärä, ajolasit ja silmälasit?

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Mosasti on käynyt mielessä, että olis kiva välillä käyttää crossikypärää, mutta kun itselläni on nykyään silimälasit, niin kypärän kanssa käytettävät ajolasit on arvelluttanut, koska rillit pitääs mahtua niihin sisälle ja muutenkin rillijen huurumisen kanssa vois tulla ongelmia.

Alla on linkki yhdestä ratkasusta tuohon ongelmaan, mikä vois olla varteenotettava. Onko kellään kokemusta moisesta, tai miten uskotte tuommosen systeemin pelittävän. Saakohan Suomesta mistään?
http://www.pro-vue.com/moto.html
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Hakusanalla silmälasi* löytyy paljon juttua erilaisista ajolaseista joiden alle sopii myös silmälasit, myös noista provueista jotka ei ilmeisesti poista tuota huurtumista.
Halvemmalla pääsee jos ostaa normi ajolasit ja teurastaa vanhat silmälasit/ostaa toiset muutamalla kympillä nettikaupasta ja asentaa niistä joko pelkät linssit tai kehykset ilman sankoja.

Tätä ajattelin itse kokeilla tosin ajatuksena olisi jos löytäisi sellaiset ajolasit jossa olisi myös vaihtoehtoina sankat mutta silti reunoilta tiiviit ja muutenkin vähän sirommat niin niitä voisi käyttää myös tuon umpikypärän kanssa tai noitten halvempien visiirillisten crossipottien kanssa joissa ei ole reittiä pannalle kuten esim. Airoh S4 joka sopi omaan päähän melko hyvin.

Piilolasit olisi paras ratkaisu mutta itsellänikin kun on hajataittoo niin tooriset? piilarit maksaa törkeesti ja oma hajataitto osuu vielä juuri asteikkojen väliin eli en pysty pitään esim. töissä tai töllöö kattoessa.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

t.t.tammi kirjoitti: Piilolasit olisi paras ratkaisu mutta itsellänikin kun on hajataittoo niin tooriset? piilarit maksaa törkeesti ja oma hajataitto osuu vielä juuri asteikkojen väliin eli en pysty pitään esim. töissä tai töllöö kattoessa.
Tarkoitat, että kotimaisissa liikkeissä maksaa törkeästi? Itsellänikin on tuota hajataittohaasteellisuutta ja piilarit tilaan ulkomailta, saa 3krt enemmän linssejä samalla rahalla :wink:
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

JSL kirjoitti: Tarkoitat, että kotimaisissa liikkeissä maksaa törkeästi? Itsellänikin on tuota hajataittohaasteellisuutta ja piilarit tilaan ulkomailta, saa 3krt enemmän linssejä samalla rahalla :wink:
Saa tietty laittaa linkkiä hyvistä liikkeistä, omasta kokeilusta on jo hetki aikaa enkä silloin oikein löytäny sopivaa liikettä.
Samoilla vahvuuksillä olevia silmälaseja on toisaalta kolmet niin ehkä siltä askartelen joku päivä kun löydän sopivat aihiot.
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Re: Crossikypärä, ajolasit ja silmälasit?

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Rapakko kirjoitti:Mosasti on käynyt mielessä, että olis kiva välillä käyttää crossikypärää, mutta kun itselläni on nykyään silimälasit, niin kypärän kanssa käytettävät ajolasit on arvelluttanut, koska rillit pitääs mahtua niihin sisälle ja muutenkin rillijen huurumisen kanssa vois tulla ongelmia.
Mulla on toiminut ihan moitteetta justiinsa tuollaisessa tapauksessa Scott Enduro OTG ajolasit.
Varmaan menee huuruun mitkä vaan kakkulat, jos harrastaa vaikkapa suolla kuntoajoa, mutta ihan tavan matkaenskailussa mulla on nuo pysynyt ihan huurutta.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

t.t.tammi kirjoitti:Saa tietty laittaa linkkiä hyvistä liikkeistä, omasta kokeilusta on jo hetki aikaa enkä silloin oikein löytäny sopivaa liikettä.
Samoilla vahvuuksillä olevia silmälaseja on toisaalta kolmet niin ehkä siltä askartelen joku päivä kun löydän sopivat aihiot.
Muistaakseni tilasin viimeksi Lenscatcheriltä. Siitä on tosin jo aikaa kun ovat yllättävän riittoisia nuo kertakäyttölinssit jos ei harrasta kertakäyttökulutuskulttuuria ;)
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

MarkkuHoo kirjoitti:
Mulla on toiminut ihan moitteetta justiinsa tuollaisessa tapauksessa Scott Enduro OTG ajolasit.
Varmaan menee huuruun mitkä vaan kakkulat, jos harrastaa vaikkapa suolla kuntoajoa, mutta ihan tavan matkaenskailussa mulla on nuo pysynyt ihan huurutta.
Laatu heikentynyt Scotilla.
Kahdet viimeisimmät linssit mulla noista laseista laskenut sadeveden linssien väliin, ja eikä varmalla kuivu heti :evil: Pelkät kuivan kelin lasit, mutta muuten OK.
-jarkko-
Kuvat
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Jarkko kirjoitti:Laatu heikentynyt Scotilla.
Kahdet viimeisimmät linssit mulla noista laseista laskenut sadeveden linssien väliin, ja eikä varmalla kuivu heti :evil: Pelkät kuivan kelin lasit, mutta muuten OK.
Mulle kävi samoin; laitoin linssit Duellille reklamaation kera, uudet sain postissa takuuseen. Joku valmistuserä kai huonosti liimattu? Toinen pää irtosi ekassa sateessa, toinen pää piti repiä irti.

Kipa
villero

Viesti Kirjoittaja villero »

Arai Tour-X tai Shoei Hornet DS hankintaan, niin saa krossipotan ulkonäön normaalilla visiirillä. Tällöin alla voi pitää rillit, eikä kuitenkaan menetä katu-uskottavuutta, jonka krossipotta tuo.
oppeS

Ajolasit

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Minulla on Smithin option otg- ajolasit, anti-fog -linsseillä, jotka tehty käytettäväksi silmälasien kanssa. Lasit hyvät, eivät mene huuruun vaikka ajaisi hiljempaakin 'hiki hatussa'. Laseilla 'lifetime'- takuu, mitä se sitten tarkoittaakin.
talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

ei ole löytynyt vielä semmoisia ajolaseja jotka toimisivat talvella silmälasien kanssa. testattu on smith option otg,progrip 3400 ( hyvät piilareitten kanssa, valoonreagoiva linssi.) ja scott voltage x otg ( kesällä toimii myös lasien kanssa, huonoa varalinssien saatavuus.) jos tässä olis ratkaisu ?? http://www.smithoptics.com/Turbo-Option-OTG_16_538.html http://www.smithoptics.com/technology.h ... ry=4&id=13
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Huomasin nyt ekalla piikkirengasajelulla, tai oikeastaan ennenkuin pääsin edes pihasta liikkeelle, että aika haastavaa tuntuu olevan silmälasien kanssa pitää linssit kirkkaana.

Minulla siis nimenomaan silmälasien linssit huurtuvat pahiten. Ne kun menee huuruun, niin ei tunnu auttavan vaikka itse ajolasit (Scott Enduro OTG TurboFlow) pysyisivät kirkkaina.

Jotenkuten pystyin ajelemaan kun laitoin sellaiset isot työsuojainlasit (tai muovit) silmälasien päälle, vaan ei tuolla oikein pitkiä reissuja tee, senverran hyvin päästävät kylmää naamalle.

Onko muilla silmälasikuskeilla nimenomaan juuri ne ajolasit se huurtuva kohta, vai ne silmälasit (vai molemmat)? Jotain huurtumisenestolitkuja noihin silmälaseihin kyllä myydään, täytynee kokeilla niitä vähän joka lasipintaan.
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

talkku kirjoitti:jos tässä olis ratkaisu ?? http://www.smithoptics.com/Turbo-Option-OTG_16_538.html
Eivät näytä olevan järin kalliitkaan, hommaappa tuollaiset ja raportoi sitten :) Joskus visioin erilaisia puhallin- yms. virityksiä, tosin lähinnä umpikypärään, mutta ei sitten (niitäkään) tullut koskaan toteutettua. Muistanko ihan väärin, vai laittoiko joku tänne joskus vuosi pari sitten linkin kelkkakypärästä (umpi), jossa oli joku vastaava systeemi?
Hannu
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Silmälasien linssien huurtuminen on se suurin ongelma. Lissin "kiillottaminen" nestemmäisellä saippualla estää linssin huurtumista. Toki niitä kalliita litkujakin voi käyttää, itse en ole niitä kokeillut.
Vastaa Viestiin