Minkälaisella ajokortilla väki ohjastaa?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

teneraattori
Pyörä: ON

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Sottapytty kirjoitti:Mulla on sellainen halkeilevalla valokuvalla varustettu punertava paperilappu maatumistilaisessa muovitaskussa ja näköjään täyttää ensikuussa 20v. hmm.. pitäiskö pitää riehakkaat 20v-juhlat vai vaihtaa muovikorttimalliin.

Niin joo, lukee siinä myös AB***
AB on mullakin. Niin ja mullakin oli viime kevääseen asti toi punertava paperinkappale. Mutta kun ruvettiin henkkarikäytössä pankissa vinoilemaan, että ajokortista ei saa enään mitään selvää ja kuvakaan ei kai esittänyt enään ketään niin hommasin muovikortin.
ankara
Pyörä: Swedukotari&LadyDomina

Viesti Kirjoittaja ankara »

teneraattori kirjoitti:
Sottapytty kirjoitti:Mulla on sellainen halkeilevalla valokuvalla varustettu punertava paperilappu maatumistilaisessa muovitaskussa ja näköjään täyttää ensikuussa 20v. hmm.. pitäiskö pitää riehakkaat 20v-juhlat vai vaihtaa muovikorttimalliin.

Niin joo, lukee siinä myös AB***
AB on mullakin. Niin ja mullakin oli viime kevääseen asti toi punertava paperinkappale. Mutta kun ruvettiin henkkarikäytössä pankissa vinoilemaan, että ajokortista ei saa enään mitään selvää ja kuvakaan ei kai esittänyt enään ketään niin hommasin muovikortin.
ABCE pahvikortille präntättynä, kuvassa tyylikäs varusmies 8) enkä periaatteesta vaihda kuttaperkkaan ennen kuin joku pakottaa... :twisted:
Kuvallinen henkilötodistus tosin piti minunkin hankkia jo kun marketin kassat alkoi kuittailemaan ettei pahviajokortti enää ole virallinen henkkari.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

ADHD :wink:

Ei kai,kyll se on A BE C
Arska Koivisto

Viesti Kirjoittaja Arska Koivisto »

ABC ja pahvimalli tietysti.
mti
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally

Viesti Kirjoittaja mti »

A -94, B -96 hyvin pärjätty vielä toistaiseksi
KN76
Pyörä: R 1200 GS

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Tossa halkeilleessa ja palasia kadottaneessa muoviläpyskässä lukee ABECE
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

A BE C körkortis lukoo...
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

ABC pahvimallisena. Myönnetty vuonna -83. Työmaalle tuli aikoinaan joku kiertelevä kauppias laminointikoneen kanssa ja teki kortistani ikuisen. Vieläkin sen kanssa voi lähteä vaikka sukeltamaan. Muuten olis näissä mopoiluharrastuksissa muuttunut selluloosaksi jo ajat sitten. Kaveri kuvassa muistuttaa minua kyllä enää vain etäisesti.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Hinku.
Pyörä: Honda nx650

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

ABC, kissa kävelee.. ...josta tulikin mieleen että heinäkuussa ajettu A:llinen uusi kortti on Enon polliisilla,
jonne pyysin sen toimittamaan, ja väliaikainen ajolupa on menny vanhaksi öööö... elokuun 17.

:shock:

Meinaako tämä että oon nyt ikäänku kortitta-ajaja?? Miten se nyt on päässy unohtumaan.. Yleensä mitään koskaan unohda..
Arska Koivisto

Viesti Kirjoittaja Arska Koivisto »

Timo Tasakaasu kirjoitti:ABC pahvimallisena. Myönnetty vuonna -83. Työmaalle tuli aikoinaan joku kiertelevä kauppias laminointikoneen kanssa ja teki kortistani ikuisen. Vieläkin sen kanssa voi lähteä vaikka sukeltamaan. Muuten olis näissä mopoiluharrastuksissa muuttunut selluloosaksi jo ajat sitten. Kaveri kuvassa muistuttaa minua kyllä enää vain etäisesti.
Mä laminoitutin kans omani jossain messuilla.On kyllä ikuinen.
leppis
Pyörä: RaIli-lehmä

Viesti Kirjoittaja leppis »

ABECE taitaapi lukea kortissa, edellinen päivitys oli vajaa 3kk takaperin ja heti kun laitokselta paperilapun tilalle sai muovisen niin mopon ostoon ja nyt verotuspäätöstä odotellaan...ja odotellaan ja odotellaan

onneksi tyopaikalla pääsee harrastelemaan tuota isoa eetä, vielä kun jotenkin sais yhden päivityksen tuohon korttiin niin alkais olee tyytyväinen (ja vielä kun löytyis käyttöä sille) :roll:
TJA
Pyörä: cana spyder rss

Viesti Kirjoittaja TJA »

ABE muoviläpyskä. Viimeinen voimassaolopäivä 15.11.2031.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

A BE CE vuodelta 1971. Rekkakorttia olen tarvinnut vissiin kerran koko aikana.
Sain kyllä uuden luottokortin kokoisen kortin vuonna 2001, kun näkö parani niin, että enää en tarvitse silmälaseja ajoon.

Lisäkysymys teille nuoremmille:
Mun poika sai auton ajokortin 4 vuotta sitten. Nyt se haikailee ajaa moottoripyöräkortin mun R11100GS:llä.

Miten toi menee? Paljonko autokoulua, ajotunteja siellä jne. ? Mitä maksaa autokortin päivitys moottoripyöräkortiksi?

Inssin hän voi ajaa mun pyörällä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Sinun pitäs katsastaa se GS koulu ajoneuvoksi, itsekin tuota viime kesänä kyselin kun emäntä halus ajaa kortin. Katsottiin helpommaksi käydä autokoulussa ajamassa se kortti. Jos on pohjilla autokortti, niin ei se kovin kalliiks tule, kun siinä on vaan muutama teoria ja ajotunti.

Ja oma korttini on A BE CE
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Roiske kirjoitti:Sinun pitäs katsastaa se GS koulu ajoneuvoksi, itsekin tuota viime kesänä kyselin kun emäntä halus ajaa kortin. Katsottiin helpommaksi käydä autokoulussa ajamassa se kortti. Jos on pohjilla autokortti, niin ei se kovin kalliiks tule, kun siinä on vaan muutama teoria ja ajotunti.

Ja oma korttini on A BE CE

Itse kun otin mopotinkorttia niin autokoulussa sanoivat ettei kannattanut oma mopotinta laittaa koulutusajoneuvoksi eikä hakea ajoharjettelulupa kun sen saaminen kestää kuulema aika samaa aika saada kun korttikin joss on autokortti taskus valmiks,ja maksaahan sekin lisää vissiin?
En ole ihan varma mutt muistaakseni kortti oli just alle 600€ ja teoriantunnit oli 3 kertaa 1.5H
Ajotunnit en muista mutt ei niit kovin monta ollut ja aina pääsi ajamaan minkä työkiireitten takia kerkes.
Täälläpäin ku autokoulul on oma ajoharjoittelurata ja aina joku siin ajamassa et....

Ja kyll se inssiajo on parempi ajaa tutulla mopottimella eli autokoulun pelillä.

Siit kun alotin mopotinpyöräkorttikoulussa ja kortti taskussa meni pikkasen alle kuukauden ku pääsin ihmen nopeesti inssiajoon (autokoulunopetaja järjesti jotenkin et ottivat mua sinne väliin ilman oikea varattu aika :D )
Ja niinkuin autokoulussakin sanoivat et joss tarpeeks jankkaa siitä tulevasta reissusta mopottimen kaa ihan lähiaikoina niin saattaa ne inssimiehetkin sulaa et pääsee jonnekin saumaan :wink:
Vastaa Viestiin