tkc 80

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

bemAri kirjoitti:Kymppitonnin verran olen nyt GSA:lla kerännyt kokemuksia TKC:istä. Uutena korkeat nappulat aikaansaivat huteran tuntuman asvaltilla, mutta kulumisen ja oikeiden rengaspaineiden löytymisen myötä asvalttiajokin alkoi sujua kohtuullisesti.
Millaiset paineet olet havainnut bemariin sopiviksi? Se on totta että märkäpito tuossa TKC:ssä on onneton, onneksi ongelma tuntuu koskettavat vain takarengasta.

-Tomi
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Sekalaisessa ajossa olen käyttänyt 2,2 edessä, 2,4 takana. Näillä paineilla nappulat kuluvat vinoiksi, joten jos asvalttiajoa on paljon tiedossa, tuollaiset 0,2 lisää kumpaankin.
Hiekalla 1,8 / 2,0. Vieläkin alhaisemmat paineet voisivat toimia hiekalla, mutta painavan pyörän ja kuskin alla en ole löysemmillä uskaltanut kokeilla.
Sen olen todennut, että takarenkaassa täytyy pitää enemmän painetta, kuin edessä. Jos painetta on saman verran kummassakin, muuttuu gs aliohjaavaksi, ja kokeilinpa edessä korkeampiakin paineita, mutta ei se toiminut.
Se ero TKC:issä on vrt Touranceen, että paineita pitää säätää tienpinnan mukaan. Ominaisuudet muuttuvat melkoisesti paineiden mukana.
juhapee
Pyörä: 990SM

Viesti Kirjoittaja juhapee »

Mulla ois puoliksi uusi pari isoon gessuun TKC80:ia.

viewtopic.php?t=7025

EDIT: meni jo...
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

TKC ollut nyt muutamaa päivää vaille kuukauden alla, ajettu joku 1000 kilometriä. Takakumista lähtenyt aivan selkeä siivu kumia. Joku sanoi, että kuluminen rauhoittuu kilometrien myötä TKC:lla, en tiedä rauhoittuuko mun kaasukäsi (sen mitä tuo LC4 nyt jaksaa murottaa), kyllä on lapsettanut sitten niin paljon viimeisen kuukauden aikana, että voipi olla lyhytikäinenkin hanke tuo takakumi.
rytila
Pyörä: Bemu F650

Viesti Kirjoittaja rytila »

Olen ajellut muutaman satasen TKC-80 edessä ja minua on ihmetyttänyt tämän paljon kehutun renkaan heikko kanttipito. Ohjaustuntuma on kyllä hyvä ja lipsahtamiset eivät tule varoittamatta, mutta kyljelleen meno on ollut monta kertaa hiuskarvan varassa sekä asfaltilla että soralla. Eihän sitä saa edes sisäänajettua sivuilta kun pito ei riitä kunnon kanttailuun. Edellinen etugummi, Mitas E-07 antoi paljon paremman kanttipidon kaikilla muilla pinnoilla paitsi lentohiekassa. Tosin se kuluikin silmissä.

Onkohan kumiseos muuttunut valmistusmaan myötä. Tässä ei nyt oikein maine ja ominaisuudet täsmää.
Hanski ja enska
RikuRassi
Pyörä: Aprilia RSV4

Viesti Kirjoittaja RikuRassi »

Tape kirjoitti:TKC ollut nyt muutamaa päivää vaille kuukauden alla, ajettu joku 1000 kilometriä. Takakumista lähtenyt aivan selkeä siivu kumia. Joku sanoi, että kuluminen rauhoittuu kilometrien myötä TKC:lla, en tiedä rauhoittuuko mun kaasukäsi (sen mitä tuo LC4 nyt jaksaa murottaa), kyllä on lapsettanut sitten niin paljon viimeisen kuukauden aikana, että voipi olla lyhytikäinenkin hanke tuo takakumi.
:D Kuullostaa tutulta, itsekin kun sain tohtoriin TKC:t, niin kylläpä sitä alkoi lapsettamaan ja perä sivulle joka mutkasta lähdettäessä..

Tre - Kuhmo - Suomussalmi - Tre reissulla huomasi kyllä että asvalttikin sitä syö, tosin se paineiden nosto edessä 2,5 ja takana 2,8 auttaa.

Nyt ajettu 5000km ja uusi odottaa jo alle tuloa, tässä keskellä ehkä vielä joku 4-5mm pintaa. Kuluminen hidastunut kyllä huomattavasti, mutta kyllä se alkaa irtosoralla jo aika lailla liukas olemaan jarrussa ja kiihdyteltäessä. Sivuilla tietty nappulaa vaikka kuinka.

Paljon on kuluminen oikeasta kädestä kiinni, varmasti siististi ajelemalla ajaisi yli 8000km, mutta kun eihän sitä malta olla kääntämättä..

Todella tyytyväinen olen itse ollut renkaisiin, ja jatkan varmaan aika pitkään näiden käyttöä, kiitokset vaan foorumilaisille, jotka kirjoituksillaan näihin saivat tutustumaan.

Etunen ei kyllä Tohtorissa ole ongelma, takanen sateella asvaltilla on se liukas pää.

Riku
- Don't force it, get a bigger hammer -
Mika S
Pyörä: BMW R1200 GS

Viesti Kirjoittaja Mika S »

Onkos TKC:n hinnat nousseet rajusti? Kuulopuheitten mukaan ennen sai setin n. puolellatoistasataa, kun nyt maksaa n. 210 eur? !!! :shock: Eli on jo ohi Tourancen hinnan?
Reifenversand;
110/80-19: 86,75 eur;
150/70-17: 122,83 eur;
yht. 209,58 + postikulut.
Mistä edukkaimmin? :?: :?: :?:
Lassi
Pyörä: Transalp750

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Katsoitko jo täältä? http://www.mynetmoto.de/
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

rytila kirjoitti:Olen ajellut muutaman satasen TKC-80 edessä ja minua on ihmetyttänyt tämän paljon kehutun renkaan heikko kanttipito. Ohjaustuntuma on kyllä hyvä ja lipsahtamiset eivät tule varoittamatta, mutta kyljelleen meno on ollut monta kertaa hiuskarvan varassa sekä asfaltilla että soralla. Eihän sitä saa edes sisäänajettua sivuilta kun pito ei riitä kunnon kanttailuun. Edellinen etugummi, Mitas E-07 antoi paljon paremman kanttipidon kaikilla muilla pinnoilla paitsi lentohiekassa. Tosin se kuluikin silmissä.

Onkohan kumiseos muuttunut valmistusmaan myötä. Tässä ei nyt oikein maine ja ominaisuudet täsmää.
Soralla vaikuttaa paljon paineet, takarenkaan paine sinne 1,5bar nurkille niin pito paranee huomattavasti. Märällä asfaltilla takarenkas on liukas. Kävin keväällä radalla tkc:n etunakki alla eikä ollut ongelmia pidon kanssa. Takarenkaana ollut heidenau sensijaan muuttui vaarallisen liukkaaksi muutaman kierroksen jälkeen..
Mika S

Lassi kirjoitti:Katsoitko jo täältä? http://www.mynetmoto.de/
Samaa luokkaa:
110/80-19: 89,25 eur;
150/70-17: 123,76 eur;
yht. 213,01 eur + postikulut
Lassi

Alkaakin olla oma TKC takana jo kohta vaihtokunnossa... Näyttäähän se aika vauhdilla hupenevan, taitaa kestää semmoset 5000km yhteensä. Eturengasta ei vissiin tarvi vaihtaa kun kerran neljää takarengasta kohden? Ei meinaa näytä juuri kuluvan...

Minulla on myös uudehkot tourancet tuolla varastossa jemmassa. Miten paljon niissä eroaa tuo pito hiekalla / soralla / liejussa suhteessa TKC:hen? Toisaalta tuntus mukavalta käyttää ne pois varastosta, mutta toisaalta taas en haluaisi vähentää hauskuuden määrää ajeluista. Ne kun on nuo gt-kartan mustat viivat mistä se suurin hupi irtoaa.
Marko P
Pyörä: SE, 500exc

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Kannattaa vaihtaa se kulunut kummi. Ja kokeilla MT21:stä. ;)
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Nyt olen ajanut itse tkc-80 renkaalla 6000:tkm josta n 70% asvalttia ja 30% hiekkateitä ja vieläkin on sen verran pintaa että ei ole sakko rengas kulumis merkkiin on vielä vähän matkaa kai tällä ainakin ajaa vielä reilu 2000km uusi tkc-80 odottaa jo varastossa :lol: vaihdoin eturenkaan samaan aikaan kuin takarenkaan niin eturengas ei ole juuri kulunut mitään
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Mika S

Lassi kirjoitti:Minulla on myös uudehkot tourancet tuolla varastossa jemmassa. Miten paljon niissä eroaa tuo pito hiekalla / soralla / liejussa suhteessa TKC:hen?
Soralla ihan jees, kunhan pitää vauhdin aisoissa ja muistaa jarrutusmatkat. Liejussa kuin märällä saippualla ajelisi. Miten kuvaisit TKC:tä?
Lassi

Sen verran vähän olen ajellut, että en vielä uskalla ajaa lähelläkään pidon rajamaita. Tosin välillä tulee kohtuu karuja pätkiä vastaan, viimeksi tänään semmonen 10km kunnon urilla varustettua liejuränniä. Oli näemmä merkattu myös kelkkareitiksi tuo pätkä. Hyvinhän tuon selvitti, takarenkaan en huomannut lipsuvan vaikka nappulaa on vähänlaisesti jäljellä, eturengas pari kertaa lipsui mutta ei tarvinnut edes säikähtää... Ykkösellä ja kakkosella ajellen, kytkintä vinhasti käytellen. :)

TKC:ihin tuntuu kyllä voivan luottaa tosi hyvin paikassa kun paikassa. Paluumatkasta osa oli kaatosadetta asfaltilla eikä sekään juuri hermostuttanut.

Otaksun, että nämä liejupätkät ja tosipehmoset hiekkatiet saa Touranceilla jättää väliin. :)
Vastaa Viestiin