Vastaavuustodistus, mistä ja miten ? Selvis :)

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

häjy

Vastaavuustodistus, mistä ja miten ? Selvis :)

Viesti Kirjoittaja häjy »

Jep, käytin tänään vm. -96 620 LC4 Kotaria leimalla ( Saksan tuonti ), muuten kaikki ok, mut se vi..un todistus puuttui.

Mistähän se hommataan ja miten, mitä tietoja tarvii lähettää ja minne, ei ymmärrä ?

Muuten kaik meni ok, 17 " motovanteet tulee otteeseen, Acran vaimennin meni läpi, sekä merkintä pyörän mallista ---> Supermoto, jne.
Viimeksi muokannut häjy, Pe Syys 14, 2007 6:34 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
....eipäs rehvastella siinä....
Juice
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Juice »

www.tuv.fi

Homma toimii ja edullisin (?) Eivät välttämättä heti vastaa puhelimeen mutta kun aikansa yrittää niin vastaavat kyllä.

Jos otteesta selviää melutasot ja koodi 40R01 niin ei pitäisi tuota lappua edes tarvita.
häjy

puuha kilpi hanurissa

...joo, mä marssin tänään uudelleen sinne konttorille, ja nyt se heppu kertoi, että he voi tilata sen puuttuvan todistuksen hintaan 150 ekua ja se tulee viikossa.
Onhan tuo aika mellevä hinta paskan arvoisesta paperista, mutta otin sen sieltä kautta kun ei kiinnosta itse alkaa säveltää sitä jostain.

Samapa tuo sille oikeestaan mitä se maksaa, mitäpä täällä nykyään saa ilmaiseks ja palvelut maksaa aina, ja koskaan en ole köyhyyttä valittanut :lol:
Ja pääasiahan on, että homma toimii.
Sit kävin tullissa ja sain puuhakilven samantien joten, ei muuta kuin hymyssä suin tielle tästä ja keventämään etupyörää
:twisted:
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Joo, on se melkoisen törkeä hinta minkä joutuu paperista maksamaan. Aikanaan kun toin mukanani auton eräästä Keski-Euroopan pienestä herttuakunnasta, sain vinkin että käyppä sikäläisellä katsastuskonttorilla hankkimassa kyseinen paperi. Kävinkin - ja maksoi suunnilleen tasan 14 euroa! Täkäläinen katsastuskonttori sitten alkoi yskiä, kun paperi oli ranskaksi, että tulee kalliiksi kun joutuvat ehkä palkkaamaan kielenkääntäjän ennen kuin voidaan hyväksyä! Sanoin, että sellaiseen pelleilyyn ei nyt kuitenkaan kannata EU:n aikana alkaa, kun kyseessä on EU-valtion virkamiehen luovuttama virallinen paperi, josta voin vaikka itse kertoa että mitä siinä lukee. Kaveri pyysi odottamaan hetken ja tuli sitten vartin päästä takaisin todeten, että kaikki on kunnossa. Niin pitikin olla. Mutta pompottaa yrittävät.
Taas menossa jonnekin...
TR8
Pyörä: KTM 250 EXC 4T

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Joo....

sen verran on 'isot pojat' kertoneet että autojen kanssa ei ko paperia tarvita ainakaan niin yleisesti kuin mopojen kanssa

Itse mietin keväällä juuri Kotarin tuontia euroopasta, tuolloin maahantuoja ( Racing Bike ) ilmoitti etteivät toimita todistuksia vanhoihin itsetuotuihin pyöriin, kehottivat hankkimaan ostopaikasta
- samalla varoittelivat että etenkin Italiassa on malleja joihin ei saa ko paperia
- olin sähköpostitse yhteydessä muutaman Virolaiseen ja Latvialaiseen välittäjään jotka tuovat autoja ja mopoja Italiasta, mutta homma kaatui juuri tuohon vastaavuuspaperiin: eivät innostuneet ko dokumentista.

Lopulta päädyin ostamaan ison tohtorin suomesta: hinta oli kohdallaan ja historia tiedossa
- verojen, rahtien ja todistusmaksujen jälkeen ei tuontipyörä olisi ollut juurikaan halvempi minulle sopivassa hintaluokassa ( ja suomipyörn sai alle heti )
- okei onhan suzuki ihan eri peli 600-kotariin verrattuna, mutta kun on toi 400exc kuntopyöränä...
leppis
Pyörä: RaIli-lehmä

Viesti Kirjoittaja leppis »

Sen verran pitää kommentoida tänne...
jostain täältä sivuilta löysin viittauksen, että saksasta sais suzukiin todistuksen ihan maahantuojan toimesta..

joten heti kun saksastra sain pyoran alle, ja runkonumeron selville, niin ei muuta kun sahkoposti maahantuojalle...

luulin että homma jäi siihen kun ei vastausta kuulunu..

mutta yllatys oli kun kotia tulin.... muun postin seassa oli iso suzuki gmbh:n kirjekuori... ja todistus oikeilla runkonumeroilla sisällä

ja mukana oli vielä saatekirje suomeksi... jossa oli lakipykälät selventämässä miksi pyörä PITÄÄ hyväksyä suomen rekisteriin..

Tulli on ainoa mitä tässä enää ootellaan
Juice
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Juice »

Suzuki on tosiaan "piristävä" poikkeus. Mun ex. pikkudarraan tuli tuolta lappu. Tai itse asiassa liike sen sieltä oli tilannut mutta kuitenkin.
häjy

kallis paperi, mut mitä sitten ???

...ainaskin nopeeta toimintaa katsastus konttorilta, meni kaks päivää ja kyseinen paperi oli täällä.

Kävin maksaa sen 150 ekua siitä, ja sillä selvä.

Uusi rekisteri numerokin pyörään on jo tiedossa.

Nyt odotellaan veropäätöstä vain, tulee ehkä Joulukuussa.

Mikähän mahtaa olla -96:n vero, kävin tullin sivuilta kuikkimassa sitä mut ei ollut samanvuotista, eikä viitsinyt selailla kaikkia kuukausia läpi, olisko jotain 500-700 eeroa ?
Vastaa Viestiin