Vaimennin Africa Twiniin
Valvoja: Moderaattorit
Vaimennin Africa Twiniin
Olen yrittänyt ostatella sopivaa käytettyä mutta heikolla menestyksellä. Uuden Leovincen saisin kohtuuhintaan, mutta alupöntön hankinta hieman askarruttaa varsinkin kun sen laatua on moitittu XRV foorumilla. Onko kokemuksia ko. vaimentimesta, ääniä ainakin kehutaan hyväksi?
Polo:lta löytyisi putki Rombo merkkisenä hintaan 149€ (race putki), mutta tuo epäilyttää vieläkin enemmän. Mahtaakohan rahat mennä hukkaan? Kellään kokemuksia?
Arrowin Paris Dakar Replica (teräsputki) kiinnostaisi myös , mutta sitä ei tunnu löytyvän nettikaupoista mistään. Nakkilasta en sitä hanki.
Slip-on vaimentimestakin sen saattaisi rakennella jos vain jostain edulliseti vastaan kävelisi. Kommentteja ja jos joltakulta löytyisi niin rohkeasti vaan tarjouksia.
Pyörä on RD07A eli vuosimallia -96.
Polo:lta löytyisi putki Rombo merkkisenä hintaan 149€ (race putki), mutta tuo epäilyttää vieläkin enemmän. Mahtaakohan rahat mennä hukkaan? Kellään kokemuksia?
Arrowin Paris Dakar Replica (teräsputki) kiinnostaisi myös , mutta sitä ei tunnu löytyvän nettikaupoista mistään. Nakkilasta en sitä hanki.
Slip-on vaimentimestakin sen saattaisi rakennella jos vain jostain edulliseti vastaan kävelisi. Kommentteja ja jos joltakulta löytyisi niin rohkeasti vaan tarjouksia.
Pyörä on RD07A eli vuosimallia -96.
404 HTTP Error File not found
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Re: Vaimennin Africa Twiniin
Miksi? Huonoja kokemuksia? Millaisia?juh@ kirjoitti:Arrowin Paris Dakar Replica (teräsputki) kiinnostaisi myös , mutta sitä ei tunnu löytyvän nettikaupoista mistään. Nakkilasta en sitä hanki.
Re: Vaimennin Africa Twiniin
Mites http://www.off-the-road.de/enduro/zubeh ... emmer.html tai http://www.enduroshop.de/?juh@ kirjoitti:Arrowin Paris Dakar Replica (teräsputki) kiinnostaisi myös , mutta sitä ei tunnu löytyvän nettikaupoista mistään. Nakkilasta en sitä hanki.
Hannu
No hitto, on ollut vähän ajatuksena vaihtaa tuohon omaan kulkineeseen vaimenninta! Mulla olis hakusessa sellainen pönttö mistä ei lähde kauhia meteli vaan mieluummin matala jytinä (jos nyt afrikaanosta jytinää saa ulos?!?!). Remuksen vaimenninta olin vähän haaveillut, toki muutkin käy ja kokemuksia otetaan vastaan! Hinnoissa remus taitaa olla laserin kanssa samaa luokkaa? Olikos sulla rd07 mallinen at? meinaan jos kaukomailta tilaat niin voit pyytää tarjouksen kahdesta saman tien, jos vaikka saisi lisärabattia.
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
Jos kimppatilaus saadaan aikaiseksi, niin voisin olla myöskin kiinnostunut (jos vain hinta on kohdallaan).
Itselläni on Transalp vm -91 ja olen alustavasti miettinyt Leovinceä tai Arrowin Paris Dakar Replicaa, ainakin Arrow varsin hyvässä hinnassa jo aiemmin mainitussa http://www.enduroshop.de/.
Lisäksi ainakin omalta osaltani kimppaan voisi lisätä myöskin Dynojetin.
Terveisin
Jos kimppatilaus saadaan aikaiseksi, niin voisin olla myöskin kiinnostunut (jos vain hinta on kohdallaan).
Itselläni on Transalp vm -91 ja olen alustavasti miettinyt Leovinceä tai Arrowin Paris Dakar Replicaa, ainakin Arrow varsin hyvässä hinnassa jo aiemmin mainitussa http://www.enduroshop.de/.
Terveisin
Mika TA-91
Ei kokemuksia. Tarkoitus oli vaan sanoa, että tiedän heillä olevan Arrowin edustuksen mutta etsin jotain muuta toimittajaa.Agitheosis kirjoitti:Miksi? Huonoja kokemuksia? Millaisia?juh@ kirjoitti:Arrowin Paris Dakar Replica (teräsputki) kiinnostaisi myös , mutta sitä ei tunnu löytyvän nettikaupoista mistään. Nakkilasta en sitä hanki.
Tuo jälkimmäinen osoite ei ollutkaan bookmarkeissani ja hintakin näyttäisi olevan kilpailukykyinen.Hannu kirjoitti:Mites http://www.off-the-road.de/enduro/zubeh ... emmer.html tai http://www.enduroshop.de/?juh@ kirjoitti:Arrowin Paris Dakar Replica (teräsputki) kiinnostaisi myös , mutta sitä ei tunnu löytyvän nettikaupoista mistään. Nakkilasta en sitä hanki.
juha kirjoitti:No hitto, on ollut vähän ajatuksena vaihtaa tuohon omaan kulkineeseen vaimenninta! Mulla olis hakusessa sellainen pönttö mistä ei lähde kauhia meteli vaan mieluummin matala jytinä (jos nyt afrikaanosta jytinää saa ulos?!?!). Remuksen vaimenninta olin vähän haaveillut, toki muutkin käy ja kokemuksia otetaan vastaan! Hinnoissa remus taitaa olla laserin kanssa samaa luokkaa? Olikos sulla rd07 mallinen at? meinaan jos kaukomailta tilaat niin voit pyytää tarjouksen kahdesta saman tien, jos vaikka saisi lisärabattia.
Mikä ettei voisihan sitä tarjouksia kysellä. Kunhan ei saavutettu hintaetu vain häipyisi kotimaan lähettelyiden myötä. Itseni kiinnostaisi eniten tuo Arrow, ehkä parhaan hinta-laatusuhteen takia. Remus näyttäisi olevan alu-kuorinen samoin kuin Leovince. Africa Twinin putkista löytyy tarinaa osoitteesta http://www.xrv750.net/ kohdasta "prylar" ja sitten "eftermarknadsrör". Harmittaa vaan kun ei hallitse tuota ruotsin kieltäMika TA-91 kirjoitti:Moi,
Terveisin
BSM putken ääntä löytyy täältä: http://www.universal.nl/users/Africa_tw ... uitlaat.au, ei kuulosta twini enää lypsykoneelta. Lisää ääninäytteitä löytyy tuolta http://www.xrv750.net/ kohdasta multimediaarkiv. Minusta nuo äänet ei suuresti eroa noista kovasti kehutuista Ducatin äänistä, mekaaniset äänet on vain huomattavasti hiljaisemmat
Oma pyörä on siis mallia RD07A vuosimallia -96. Putsarina on jo K&N, joka suodattaa ainakin kärpästä suuremmat roskat. Nyt jos olisin hankkimassa, harkitsisin Pipercrossin foamsuodatinta.
mikäs pipecrossissa on parempaa? Huollettavuus, hinta, suodatuskyky vaiko mikä? Ostin vielä tänä keväänä paperisuodattimen mutta JOS vaihdan tuon pöntön niin sitten mopo saa myös suutinsarjan vapaammin virtaavan suodattimen ja vien koko roskan penkkiin säädettäväksi. Lähin penkki kun löytyy tuosta "kulman" takaa, saahan siitä tehokäppyrätkin muistoksiNyt jos olisin hankkimassa, harkitsisin Pipercrossin foamsuodatinta.
K&N suodattimissa on keskitytty hyvään virtaavuuteen. Minua ei kiinnosta hiusten halkominen ko. ominaisuudesta kunhan se on riittävä. Suodatuskyky on mielestäni tärkein ominaisuus, eikä sen lisähevosvoiman osasen hakeminen. Valmistajat saavat näyttämään aina oman tuotteensa parhaalta mainoksissaan jossa niitä vertaillaan kilpailijaan.juha kirjoitti:mikäs pipecrossissa on parempaa? Huollettavuus, hinta, suodatuskyky vaiko mikä? Ostin vielä tänä keväänä paperisuodattimen mutta JOS vaihdan tuon pöntön niin sitten mopo saa myös suutinsarjan vapaammin virtaavan suodattimen ja vien koko roskan penkkiin säädettäväksi. Lähin penkki kun löytyy tuosta "kulman" takaa, saahan siitä tehokäppyrätkin muistoksiNyt jos olisin hankkimassa, harkitsisin Pipercrossin foamsuodatinta.
Kaikissa pyörissä, joilla ajetaan myös pölyisissä olosuhteissa pitäisi mielestäni olla pestävä suodatin jo alunperin. Crossia harrastaneena tiedän, että öljyyn kastettu ja puristettu foamsuodatin PITÄÄ pölyn koneen ulkopuolella. Paikallinen crossirata pölysi helteellä niin *elvetisti ja suodattimen sai tukkoon jo noin 10 kierroksen aikana. Suodatin oli päältäpäin täysin paskan peitossa mutta sisäpinnaltaan putipuhdas. Taisivat olla Phase ja Twin Air -merkkisiä silloin.
Putsaus tapahtui ensin ravistelemalla ja sitten huuhtelu jollain liuottimella. Öljyyn kastaminen ja puristamalla liiat öljyt pois ja suodatin paikoilleen.
Pipercrossista en tiedä muuta kuin, että se on foamsuodatin. En hoksannut, että sitä saa AT:hen ennen kuin olin jo hankkinut konnan. K&N:n putsaaminen ja öljyäminen vaikuttaa sekin aika ihmeelliseltä touhulta spesiaaliöljyineen ja shamppoineen. Tuon pesuaineen voi kuitenkin kuulemma korvata vaikka Fairyllä.
Aiemmin joku tällä foorumilla kehoitti tarkistamaan K&N tiiveyden. No eihän se ollut. Suodatin ei yllä ihan pohjaan saakka vaan väliin jää pieni rako. Tiivistin sen vanhasta suodattimesta leikkaamalla tiivisteellä. Että sellainen suodatin
Minulla on Pipercrossin vaatomuovisuodatin. Muuten hyvä, mutta itse joutui virittelemään sovituspalaa, niin, että suodattimen reuna tuli tiiviiksi. Lienee näissä erkoissuotimissa tyypillinen ongelma, kun tuskin joka pyörämällia käytännössä testaavat. Muuten ei pahaa sanottavaa ao suodattimesta, Pölyyntyy tuloilman puolelta mutta pysyy puhtaana menopuolelta, joten ei liene pölyä koeneessakaan. Pesu onnistui mukavasti vahvalla Fairy-vedellä.
kuinkas usein normaaliajossa joudut suodattimen huoltamaan? Onhan tuossa toki se hyvä puoli että saa pestävän suodattimen kun paperiset on aika kiitettävän hintaisia. Voisin jopa harkita tuollaisen foam -tyyppisen hankkimista jos hinta nyt ei ihan tähtitieteellinen ole.TV kirjoitti:Minulla on Pipercrossin vaatomuovisuodatin. Muuten hyvä, mutta itse joutui virittelemään sovituspalaa, niin, että suodattimen reuna tuli tiiviiksi. Lienee näissä erkoissuotimissa tyypillinen ongelma, kun tuskin joka pyörämällia käytännössä testaavat. Muuten ei pahaa sanottavaa ao suodattimesta, Pölyyntyy tuloilman puolelta mutta pysyy puhtaana menopuolelta, joten ei liene pölyä koeneessakaan. Pesu onnistui mukavasti vahvalla Fairy-vedellä.
[quote="juha"][quote="TV"]Minulla on Pipercrossin vaatomuovisuodatin. Muuten hyvä, mutta itse joutui virittelemään sovituspalaa, niin, että suodattimen reuna tuli tiiviiksi. Lienee näissä erkoissuotimissa tyypillinen ongelma, kun tuskin joka pyörämällia käytännössä testaavat. Muuten ei pahaa sanottavaa ao suodattimesta, Pölyyntyy tuloilman puolelta mutta pysyy puhtaana menopuolelta, joten ei liene pölyä koeneessakaan. Pesu onnistui mukavasti vahvalla Fairy-vedellä.[/quote]
kuinkas usein normaaliajossa joudut suodattimen huoltamaan? Onhan tuossa toki se hyvä puoli että saa pestävän suodattimen kun paperiset on aika kiitettävän hintaisia. Voisin jopa harkita tuollaisen foam -tyyppisen hankkimista jos hinta nyt ei ihan tähtitieteellinen ole.[/quote]
Viime kesän lopulla tuon vasta hommasin, joten ei vielä hirveästi kokemusta. Surauttelussa pölyisellä kelillä sen saa kyllä reissun jälkeen pestä. Vähemmän pölyisessä ajossa ei suurempaa likaisuutta vielä ollut ainakaan 3000km ajon kohdalla, kun sen huollon yhteydessä pesin. Eli muutaman tuhannen välein keleistä riippuen kai olisi hyvä pesuväli, ja suurin vaiva tuossa melkein on sen suodatinkotelon availussa.
Hinta oli noin 2x paperisuotimen hinta (~80e), joten hyvänä investointina tuota pidän, vaikka sen voisi pestä vain kolmekin kertaa, tosin veikkaan että ainakin muutaman vuoden tuo kestää, kun sitä hyvin kohtelee.
kuinkas usein normaaliajossa joudut suodattimen huoltamaan? Onhan tuossa toki se hyvä puoli että saa pestävän suodattimen kun paperiset on aika kiitettävän hintaisia. Voisin jopa harkita tuollaisen foam -tyyppisen hankkimista jos hinta nyt ei ihan tähtitieteellinen ole.[/quote]
Viime kesän lopulla tuon vasta hommasin, joten ei vielä hirveästi kokemusta. Surauttelussa pölyisellä kelillä sen saa kyllä reissun jälkeen pestä. Vähemmän pölyisessä ajossa ei suurempaa likaisuutta vielä ollut ainakaan 3000km ajon kohdalla, kun sen huollon yhteydessä pesin. Eli muutaman tuhannen välein keleistä riippuen kai olisi hyvä pesuväli, ja suurin vaiva tuossa melkein on sen suodatinkotelon availussa.
Hinta oli noin 2x paperisuotimen hinta (~80e), joten hyvänä investointina tuota pidän, vaikka sen voisi pestä vain kolmekin kertaa, tosin veikkaan että ainakin muutaman vuoden tuo kestää, kun sitä hyvin kohtelee.
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Laitoin kyselyn menemään 2xAT + 1xTA Arrowin putkesta. Saapas nähdä onko kimppatilauksella etuja saavutettavissa.Mika TA-91 kirjoitti:No, onkos joku kiinnostunut hoitamaan kilpailutusta koskien Arrowin ParisDakar replicaa? Ilmeisesti ainakin kolme tilaajaa olisi kiinnostuneita ??
Terveisin
Vastaus saapui. Se oli jotai sen suuntaista mitä arvelinkin. Putket saa rahtivapaasti Suomeen. Ei löydy varastotavarana ja toimitusaika Arrowin tehtaalta n. 2-3 viikkoa. Posti kuljettaa Suomessa n. 8€ paketti, jolloin säästöksi jää 10€ per sierainpari.
Vieläkö on kiinnostusta tai tuleeko mieleen muita vaihtoehtoja?
Vieläkö on kiinnostusta tai tuleeko mieleen muita vaihtoehtoja?