OsmAndMaps

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Teuski
Pyörä: Aprilia ETV1000 Caponord '05

Re: OsmAndMaps

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Dassault kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 2:16 pm
Teuski kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 10:36 am Mä en saa karttoja latautumaan noilla ohjeilla.

Jos yritän avata API-avaimella ryyditetyn linkin selaimessa, tulee "received wmts request with invalid TILEMATRIX {0}"
Laitoithan siihen url kohtaan ilman url etuliitettä alla olevan mukaisesti? Eli alkaa https
https://avoin-karttakuva.maanmittauslai ... ikaisemmin
Kyllä laitoin, mutta kartat ei vaan lataudu. Yritin luoda uuden API-avaimenkin. Ei tuolla Osmandissa muuta asetusta tuolle ole? Mulla ei ole nuo ollut käytössä ennenkään vaan offline-vektorikartat.
Dassault
Pyörä: CRF250L

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kopioithan api avaimen kokonaan? Siitä jää osa piiloon ainakin puhelimen näytöllä? Laitan yv
Kyllä se siitä...
Teuski
Pyörä: Aprilia ETV1000 Caponord '05

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Tein kaiken periaatteessa oikein. Tämähän ratkesi nyt, kun laitoit sähköpostilla kuvan asetuksistasi;

Mulla näkyy nuo linkit foorumilla selaimessa tiivistettyinä. Kun kopioin niistä linkin, siinä olevat hakasulkeet (ja ääkköset) muuttuvat prosenttimerkkimuotoon.
Mulla siis linkki näkyy näin, laitan vaan osan kun muuten se tiivistyy:

Pseudo-Mercator/%7B0%7D/%7B2%7D/%7B1%7D.png?api-key=

kun sen pitäisi olla näin:

Pseudo-Mercator/{0}/{2}/{1}.png?api-key=

Ehjät linkit löytyy siis tuolta Advseekerin sivuilta, mutta täällä foorumilla ainakin mulla näkyy vialliset, kopioidut linkit.
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kiitos ohjeista,sain kartan aukeamaan. Jatkokysymys kuuluu että latautuuko tuo noilla asetuksilla offline käyttöön,vai pitääkö olla netti kokoajan käytössä? Jotenkin vaikuttaisi että pitää,mutta voi tietysti olla että lataus on sen verran hidasta että vaan tuntuu siltä...

No pikasen testauksen perusteella online näyttää olevan
Dassault
Pyörä: CRF250L

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Nuo kartat toimii online joten nettiyhteys pitää olla päällä koko ajan. Itsellä on sellainen huomio, että karttaruutu mikä on kerran ladattu, pysyy muistissa ja toimii offline.
Saa oikaista jos olen väärässä.
Kyllä se siitä...
Vastaa Viestiin