Avattava Kypärä / Shoei Multitec
Valvoja: Moderaattorit
Avattava Kypärä / Shoei Multitec
Onko Kellään kokemusta Shoei Multitec avattattavasta kypärästä ?
- Itse tilasin jo viisi kuukautta sitten Schuberth c2:n Saksan maalta vaan
ei ole tullut vielä kypärä.
- Kun eivät Saksasta saa kypärää toimitettua, kiersin vähän liikkeitä
täällä kotoSuomessa ja bongasin Shoei Multitec:in.
- On Shoein uusi avattava malli. (Mukana tulee kaksi visiiriä(toinen
yläosasta tummennettu ja toinen kirkas)
- Tulee mukana myös "whisper Strip" ; kypärän alaosaaan kiinnitettävä
kypärän alakautta tuulen pääsyä kypärän sisään vähentava pehmuste.
- Itse tilasin jo viisi kuukautta sitten Schuberth c2:n Saksan maalta vaan
ei ole tullut vielä kypärä.
- Kun eivät Saksasta saa kypärää toimitettua, kiersin vähän liikkeitä
täällä kotoSuomessa ja bongasin Shoei Multitec:in.
- On Shoein uusi avattava malli. (Mukana tulee kaksi visiiriä(toinen
yläosasta tummennettu ja toinen kirkas)
- Tulee mukana myös "whisper Strip" ; kypärän alaosaaan kiinnitettävä
kypärän alakautta tuulen pääsyä kypärän sisään vähentava pehmuste.
Ei ole Shoei Multitecistä kokemusta, mutta avattava Syncrotec II on nyt käytössä, se on mainio.
Multitec näyttää vähän samankaltaiselta kuin Syncrotec, kannattaa varmaan kokeilla. Jos multa joku kysyy, en suosittelisi Schuberthia... no, se on makuasia.
Aluksi mulla oli Schubert C2, mutta se oli aika pettymys... mun mielestä C2 oli ylimarkkinoitu ja ylikehuttu potta silloin aikanaan. Olis pitänyt jättää väliin.
Sitten satuin kokeilemaan kaupassa Shoein Syncrotec II:sta ja ostin heti. Shoei vaan sopii mun kallon muotoon mukavammin ja avausmekanismi ja visiiri pelaa paljon paremmin ja kätevämmin kuin C2:ssa.
Multitec näyttää vähän samankaltaiselta kuin Syncrotec, kannattaa varmaan kokeilla. Jos multa joku kysyy, en suosittelisi Schuberthia... no, se on makuasia.
Aluksi mulla oli Schubert C2, mutta se oli aika pettymys... mun mielestä C2 oli ylimarkkinoitu ja ylikehuttu potta silloin aikanaan. Olis pitänyt jättää väliin.
Sitten satuin kokeilemaan kaupassa Shoein Syncrotec II:sta ja ostin heti. Shoei vaan sopii mun kallon muotoon mukavammin ja avausmekanismi ja visiiri pelaa paljon paremmin ja kätevämmin kuin C2:ssa.
- av2
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Mulla oli aikoinaan syncrotecin edeltäjä duotec. Se oli kans hyvä potta, paitsi se kahden käden avattavuus ärsytti. Olisin ostanut syncrotecin tilalle, mutta takaraivo on sen verran iso että leuka oli kypärässä kiinni, ja kaverilla oli sama juttu. Nyt messuilla kun saman hemmon kanssa kokeiltiin, niin hiivassa ihmeteltiin kun ei sama ilmiö enään vaivaa, sehän olikin eri malli perk...
Erittäin hyvältä potta tuntui, ja shoie on kyllä parhaimpia merkkejä mielestäni ehdottomasti. On tuolla hyllyssä jo arai viper ja arai x-tour(ja komerossa duotec), joten ei passaa enempää vähään aikaan ostaa. Mut avattavista se olis ehdottomasti tuo.
XRV-97
Tässä vaiheessa kautta ei ole ehtinyt kokemuksia kertymään mutta messujen aikaan tuollaisen ostin. Hyvältä tuntuu nimenomaan käsitellessä kaikki on laadukkaan oloista - mikään ei nitise eikä vääntyile vaan kaikki loksahtaa paikoilleen täsmällisesti ja tiiviisti. Itseäni miellytti myös remmin lukitus D -renkailla (vai miksi niitä sanotaan).
Parasta kuitenkin oli kypärän istuvuus meikäläisen päähän ja sehän se tärkeintä on. Messuilla kokeilin kaikki löytämäni avattavat kypärät ja tämän kun pisti päähän niin tiesin heti, että turha etsiä muuta - tässä se on. Suosittelisin kyllä sovittamaan ja tekemään päätöksen sillä perusteella. Kypärä kyllä on laadukas jos se vaan päähän sopii.
-Kari
Parasta kuitenkin oli kypärän istuvuus meikäläisen päähän ja sehän se tärkeintä on. Messuilla kokeilin kaikki löytämäni avattavat kypärät ja tämän kun pisti päähän niin tiesin heti, että turha etsiä muuta - tässä se on. Suosittelisin kyllä sovittamaan ja tekemään päätöksen sillä perusteella. Kypärä kyllä on laadukas jos se vaan päähän sopii.
-Kari
Tilasin Saksasta Caberg Justissimo avattavan kypärän. Sopii ainakin minun päähän hyvin. Käyttökokemuksia ei kauden tässä vaiheessa vielä ole. Tuo integroitu aurinkovisiiri näyttäs toimivalta.
Makso 179 + 17 Eur @ www.bikersdiscount.de
Makso 179 + 17 Eur @ www.bikersdiscount.de
No nyt on jonkin verran kokemusta.
Pari päivää on tuon Multitechin kanssa ajeltu ja tässä kommentteja.
plussaa:
:Kari
Pari päivää on tuon Multitechin kanssa ajeltu ja tässä kommentteja.
plussaa:
- - visiiri on helppo vaihtaa (hetkessä ilman työkaluja)
- pin lock estää varmaan huurtumisen vaikka mitään sadekelejä en ole vielä päässyt
kokeilemaan
- DD lukitus on mielestäni pikalukituksia parempi; nopea ja erittäin helppo säätää sopiva kireys
- korvien kohdalla syvät upotukset. Sellaiset, että pystyin ongelmitta pitämään päässä iPodin kuulokkeita
- kypärän alaosassa oleva "helma" ja "leukasuoja" tekevät kypärästä hyvin tiiviin
- leukaosa on helppo avata yhdellä kädellä
- laadukas; tukeva, osat liikkuvat jämptisti, ei nitise, ei natise ym. "laadun tunne"
- - kypärä on varsin painava (1650gr), ainakin verrattuna aikaisempaan kypärääni NZI Spyder (1100gr)
- ajomelu on varsin kova; tämä lienee kaikkien avattavien kypärien ominaisuus sillä kypärää ei saada (tai ei ole haluttu) tehtyä aerodynaamisesti riittävän puhtaaksi
- yläosasta sävytetty visiiri ei riitä korvaamaan aurinkolaseja ainakaan auringon ollessa keväisen matalalla. Tämäkin on persoonallista. Yöeläimenä minulla on vaikeuksia häikäisevän auringon paisteen kanssa
- hinta (maksoin noin 420 euroa Allrightissa) mutta tämä on myös suhteellista
:Kari
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
Itsellä on ollut Cabergin metallin harmaa Justissimo noin 3 kesää ja olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani.
+ hinta/laatusuhde hyvä, itse maksoin Moto-Seinäjoelle potasta n.250ekeä
+ sisälle intergoitu aurinkovisiiri on mahtava keksintö, varsinkin jo kolme vuotta sitten. Muutamassa sekunnissa on aurinkolasit päässä tai pois, sanokaapa toinen yhtä nopea/hyvä vaihtoehto, kun ajellaan esim. metsätietä laskevaa aurinkoa kohden
+ silmälasien kanssa ehdoton valinta
+ hiljalleen ajellessa voi potta olla aukikin
- paino n.1600g ja ääni, mutta ei ääni eikä painokaan Nolanin vastaavaa häpeä, muista ei ole kokemuksia
- tiiveys jossain tilanteissa, ehkä
+ hinta/laatusuhde hyvä, itse maksoin Moto-Seinäjoelle potasta n.250ekeä
+ sisälle intergoitu aurinkovisiiri on mahtava keksintö, varsinkin jo kolme vuotta sitten. Muutamassa sekunnissa on aurinkolasit päässä tai pois, sanokaapa toinen yhtä nopea/hyvä vaihtoehto, kun ajellaan esim. metsätietä laskevaa aurinkoa kohden
+ silmälasien kanssa ehdoton valinta
+ hiljalleen ajellessa voi potta olla aukikin
- paino n.1600g ja ääni, mutta ei ääni eikä painokaan Nolanin vastaavaa häpeä, muista ei ole kokemuksia
- tiiveys jossain tilanteissa, ehkä