Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tuo mussutus on tuttua, mutta sitkeä korjaa potin.
-
Stefan Alakooli
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
- Pyörä: CRF300Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kokemuksia kaivattiin...
Vaihdoin talveksi yhtä hammasta pienemmän eturattaan. Vääntöalue muuttui hiukan mutta just sopivasti mun talviajoihin.
Sulanmaan kokemuksia ei vielä ole kertynyt.
Vaihdoin talveksi yhtä hammasta pienemmän eturattaan. Vääntöalue muuttui hiukan mutta just sopivasti mun talviajoihin.
Sulanmaan kokemuksia ei vielä ole kertynyt.
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
!
Viimeksi muokannut LateK, To Touko 05, 2022 10:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Siirtymillä vakiovälityksillä kaasu pohjassa ei oikein ota kierroksia, yhden piikin pienempi eturatas on oikeastaan must päivitys.
Tää toinenkin on must
Tää toinenkin on must
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Vanteen oikasusta. Mulla heittää vanteet myös, on ilmeisesti se yksi kohta jossa halvan pyörän ominaisuus tulee esille. Sen suoristaminen ”takuuna” ei ole ihan pikkujuttu, pyörä pukille viemään tila ”rahalla huollettavalta” pyörältä -> sit vanteet pois ja renkaat pois vanteilta (siis jos tämä tehdään kunnolla).
Joten ymmärrän kyllä ettei näitä takuuna halua kauppiaat suoristella, tuskin saavat tehtaalta mitään hyvitystä.
Joten ymmärrän kyllä ettei näitä takuuna halua kauppiaat suoristella, tuskin saavat tehtaalta mitään hyvitystä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Ei vanteen suoruus tai myyjän virhevastuu korreloi mitenkään uuden pyörän hinnan kanssa.
Valitettavan usein vastuista yritetään venkoilla ellei asiakas ole riittävän sitkeä.
Eri merkeillä on omat sisäiset tuntiveloitusperiaatteet takuu- ja virhevastuukorjauksista, mutta niiden suuruus ei riipu myydyn tuotteen hinnasta, vaan suoritetusta työstä. Yleensä tuntiveloitukset ovat huomattavasti alhaisempia, kuin asiakkailta perittävä tuntiveloitus.
Siksi jotkut jälkimarkkinoinnin tärkeyttä ymmärtämättömät kauppiaat ja huoltopisteet yrittävät vierittää korjauksen asiakkaan maksettavaksi.
Ilmiö on valitettavan tuttu mm henkilöautopuolella.
Kannattaa muistaa, että virhevastuun alaisesta korjauksesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia ja sen täytyy tapahtua kohtuullisen ajan kuluessa, max noin kaksi viikkoa.
Mikäli myyjä/korjaamo alkaa mussuttaa, niin asiasta kannattaa muistuttaa. Myyjä vastaa jopa ostajan matkakuluista, jotka aiheutuvat virheen oikaisusta!
Valitettavan usein vastuista yritetään venkoilla ellei asiakas ole riittävän sitkeä.
Eri merkeillä on omat sisäiset tuntiveloitusperiaatteet takuu- ja virhevastuukorjauksista, mutta niiden suuruus ei riipu myydyn tuotteen hinnasta, vaan suoritetusta työstä. Yleensä tuntiveloitukset ovat huomattavasti alhaisempia, kuin asiakkailta perittävä tuntiveloitus.
Siksi jotkut jälkimarkkinoinnin tärkeyttä ymmärtämättömät kauppiaat ja huoltopisteet yrittävät vierittää korjauksen asiakkaan maksettavaksi.
Ilmiö on valitettavan tuttu mm henkilöautopuolella.
Kannattaa muistaa, että virhevastuun alaisesta korjauksesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia ja sen täytyy tapahtua kohtuullisen ajan kuluessa, max noin kaksi viikkoa.
Mikäli myyjä/korjaamo alkaa mussuttaa, niin asiasta kannattaa muistuttaa. Myyjä vastaa jopa ostajan matkakuluista, jotka aiheutuvat virheen oikaisusta!
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
XL250R
Olet ihan oikeassa kun noin kirjoitat, teoriassa asia on noin, muttei käytännössä kuitenkaan.
Teroria: Jos nyt huolto ottaisi pyöräsi tarkastukseen ja toteaisi että ”pinnasarja joka vanteeseesi pitää vaihtaa valmistetaan Ukrainassa tai Wuhanissa, jäätkö odottamaan”
Ottaisitko lakikirjan vai inhimillisyyden käyttöösi ?
Tiedätkö mikä on sallittu toleranssi, vanteen heitossa ?
Voitko todistaa että et ole kuormannut pyörää väärin, ajanut väärillä rengaspaineilla tai esim hypyttänyt pyörää crossiradalla.
Itse toimin näin: Otan selvää kuka on lähelläni ”vannetaituri” sovin ajan hänen kanssaan ja menen pelkkien vanteiden kanssa käymään, muutama kymppi menee mutta mieli pysyy mukavana meillä kaikilla. Ja vanteet kestää suorana varmasti pidempään.
Olet ihan oikeassa kun noin kirjoitat, teoriassa asia on noin, muttei käytännössä kuitenkaan.
Teroria: Jos nyt huolto ottaisi pyöräsi tarkastukseen ja toteaisi että ”pinnasarja joka vanteeseesi pitää vaihtaa valmistetaan Ukrainassa tai Wuhanissa, jäätkö odottamaan”
Ottaisitko lakikirjan vai inhimillisyyden käyttöösi ?
Tiedätkö mikä on sallittu toleranssi, vanteen heitossa ?
Voitko todistaa että et ole kuormannut pyörää väärin, ajanut väärillä rengaspaineilla tai esim hypyttänyt pyörää crossiradalla.
Itse toimin näin: Otan selvää kuka on lähelläni ”vannetaituri” sovin ajan hänen kanssaan ja menen pelkkien vanteiden kanssa käymään, muutama kymppi menee mutta mieli pysyy mukavana meillä kaikilla. Ja vanteet kestää suorana varmasti pidempään.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tuo on se pienemmän riesan tie ja tekisin saman ratkaisun, vaikka pyörässä olisi takuu, ja vaikka siitä joutuisi maksamaan.
Valitettavaa mutta monesti hermoja säästävämpi ratkaisu kun alkaa jälleenmyyjän ylikuormittuneen huollon kanssa vääntämään asiaa rautalangasta. Voi saada vanteen rihdattua mutta voi myös saada mielipahaa naarmutetusta vanteesta tms.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Onko Hondan vanteiden laatu normaalia, vaiko paskaa?. CRF300l toiset vanteet olisi kustantanut n.1500€, ja se on liikaa. Toivottavasti laatu vastaisi kuluttajalta pyydettyä hintaa.
Luulisi ensimmäisessä huollossa olevan vanteiden ja pinnojen tarkastus, tuskinpa tätä tekevät.
Luulisi ensimmäisessä huollossa olevan vanteiden ja pinnojen tarkastus, tuskinpa tätä tekevät.
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Normaali eli ok on laatu, vanteiden kasauksessa pari työvaihetta vaan jätetty tekemättä -> säästetty.
Siis niiden rasitus/jännitteiden poisto ja sit suoruuden tarkastus.
Kysyin huollosta kun pyörää ostin, ei kuulu vanteiden/pinnojen tarkastus ensihuoltoon, ainekaan BikeWorldin mukaan.
Siis niiden rasitus/jännitteiden poisto ja sit suoruuden tarkastus.
Kysyin huollosta kun pyörää ostin, ei kuulu vanteiden/pinnojen tarkastus ensihuoltoon, ainekaan BikeWorldin mukaan.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Miksi minun pitäisi tietää vanteen sallitut toleranssit? Miksi minun pitäisi todistaa pyörän kuormaaminen, rengaspaineiden määrä tai hypytykset crossiradalla?LateK kirjoitti: ↑Pe Touko 06, 2022 1:03 pm XL250R
Olet ihan oikeassa kun noin kirjoitat, teoriassa asia on noin, muttei käytännössä kuitenkaan.
Teroria: Jos nyt huolto ottaisi pyöräsi tarkastukseen ja toteaisi että ”pinnasarja joka vanteeseesi pitää vaihtaa valmistetaan Ukrainassa tai Wuhanissa, jäätkö odottamaan”
Ottaisitko lakikirjan vai inhimillisyyden käyttöösi ?
Tiedätkö mikä on sallittu toleranssi, vanteen heitossa ?
Voitko todistaa että et ole kuormannut pyörää väärin, ajanut väärillä rengaspaineilla tai esim hypyttänyt pyörää crossiradalla.
Itse toimin näin: Otan selvää kuka on lähelläni ”vannetaituri” sovin ajan hänen kanssaan ja menen pelkkien vanteiden kanssa käymään, muutama kymppi menee mutta mieli pysyy mukavana meillä kaikilla. Ja vanteet kestää suorana varmasti pidempään.
Mikäli takuuaikana pyörät vemputtavat, niin siinä on tarpeeksi tietoa.
Mikäli pyörässä on myyjän/maahantuojan/valmistajan antama takuu voimassa, kaikki näyttövelvollisuus väärästä käytöstä on takuunantajalla. Ja näytöksi ei riitä väite.
Mitä korjausaikaan tulee, niin mikäli vanteessa tai pinnoissa on senlaatuinen valmistusvirhe, että ajaminen on mahdotonta ( vrt "jäätkö odottamaan" ) ja merkkihuolto joutuu osat kaukomailta tilaamaan vian korjaamiseksi, ei paikallinen vannetaituri pysty sitä parilla kympillä korjaamaan oli sitten kyse yhdestä tai kahdesta vanteesta.
Mikäli pystyy, niin on vannetaikuri.
On tyhmää maksaa kahteen kertaan samasta asiasta; uuden pyörän hinnassa on jo laskennallinen osuus takuuvaatimuksille ( takuunalaisen vian ilmeneminen ei ole harvinaisuus, vaan tuotantotaloudellisen voitontavoittelun yksi elementti ) ja sitten mahdollisen takuuongelman kohdalla maksaa se toiseen kertaan.
Toki tuota jotkut jälkimarkkinointiorganisaatioihin kuuluvat yrittävät viimeiseen saakka ja ilmeisesti helpoimmin siihen taipuvat kuluttajat perustelevat myöntymistään "inhimillisyydellä"?
PS ei yhden jälleenmyyjän tai huoltopisteen asiakaspalvelijan mielipide ole mikään kiveenkirjoitettu totuus takuuvaatimuksen kohdalla.
Saman firmankin päällikkö, jopa myyntimies tai -vastaava, toisen liikkeen edustaja tai maahantuoja voi olla asiasta ihan eri mieltä.
Omalla kohdalla eri yhteyksissä mahdollisesti saatu kieltävä vastaus takuuvaatimukseen on kääntynyt n 99%:sti muuksi, kun on ottanut organisaatiossa yhteyttä riittävän moneen tahoon.
Mutta mikäli mieluummin kaivaa oman lompakon esille, kuin ottaa muutaman puhelun niin valinta on onneksi oma.
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
XL250R ?
Kerrohan nyt meille muillekin mikä huoltoliike näitä suoristelee takuuna, niin voimme käydä siellä ?
Kerrohan nyt meille muillekin mikä huoltoliike näitä suoristelee takuuna, niin voimme käydä siellä ?
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Mikäli on kyse takuunalaisesta Honda-moottoripyörästä, jossa pyörät vatkaavat ajaessa tuotevirheen takia, niin mikä tahansa seuraavista valtuutetuista huoltopisteistä:
https://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto
Kuvitteletko oikeasti, että takuunalaisissa moottoripyörissä alkuperäisten vanteiden, pinnojen ja renkaiden mahdolliset valmistus/asennusvirheet ovat kuluttajan vastuulla?
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Olisi kyllä hyvä taito osata korjata pinnavanteet. Pyöräilyaiheisia tubevideoita tekevä Velogi on tehnyt asiasta todella yksityiskohtaisia videoita, on kyllä lähes rakettitiedettä, tuskin oma maltti riittäisi opetella. Itse kun olen painava kuljettaja, niin varmasti jossain vaiheessa tulisi tarvetta osata pinnata. Saattaa useassa mp-huollossakin olla puutetta pinnavanteen ammattitaitoisesta korjaajasta. Saattaa polkupyörän huollosta löytyä ehkä ennemmin ammattitaitoa ja mp-vanne ja polkupyörän vanne on samanlaisia, toinen on vain lujempi, samat fysiikan lait niihin pätee. Pitää vain tietää pinnan kireydet.
-
LateK
- Viestit: 297
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
”Kuvitteletko oikeasti, että takuunalaisissa moottoripyörissä alkuperäisten vanteiden, pinnojen ja renkaiden mahdolliset valmistus/asennusvirheet ovat kuluttajan vastuulla?
”
Tuolla ylempänä totesin että olet oikeassa tämän asian suhteen.
Kerroin vaan mielipiteeni siitä miten asian voisi myös hoitaa, tarkoitushan on korjata vika ja päästä ajamaan.
Tuolla ylempänä totesin että olet oikeassa tämän asian suhteen.
Kerroin vaan mielipiteeni siitä miten asian voisi myös hoitaa, tarkoitushan on korjata vika ja päästä ajamaan.