Jeeli kirjoitti:oon ostamassa ensimmäistä matkaenduroa ja harkinnassa on africa twin. mites tuommoinen toimii ison miehen alla? mittaa on 195 cm ja painoa 135kg. onko turha haaveillakkaan? kokemusta pyöristä on lähinnä harrikoista et matkaendurot on aika outoja. pelkkä asfalteilla ajaminen on tylsää niin aikomus on siirtyä enskoihin.
Mä oon 190cm ja 100kg. Kamaa oli kyydissä aika hitokseen ja hyvin toimi koko matkan läpi Venäjän ja Mongolian ja Australian. Hyvin riitti voima ja kantokyky.
Wilbersiltä saa taakse iskaria, joka tehdään mittojen mukaan. Sen avulla viimeistään saa kantokykyä, jos ei muuten riitä.
Jeeli kirjoitti:oon ostamassa ensimmäistä matkaenduroa ja harkinnassa on africa twin. mites tuommoinen toimii ison miehen alla? mittaa on 195 cm ja painoa 135kg. onko turha haaveillakkaan? kokemusta pyöristä on lähinnä harrikoista et matkaendurot on aika outoja. pelkkä asfalteilla ajaminen on tylsää niin aikomus on siirtyä enskoihin.
Mulla mittaa 193cm ja painoa ~105kg. AT:n ajoasento oli mulle ahdas sillä polvet oli liian koukussa. Madalsin jalkatappeja 40mm mutta vielä olis pitänyt penkkiä korottaa reippaasti. Lisäksi pitkäjalkaisena jalat ei sopineet kunnolla tankin muotoiluihin ja joutui ajella vähä reidet levällään. Alusta on vakiona aika vetelä isolle ukolle mutta siihen saa kaupasta parempia osia. Kannattaa koeajaa AT:n lisäksi jotain muutakin matkaenskaa. Esim. KTM 950/990 Adventuressa tankin kyljet ovat suorat ja pitkäjalkaisen oli helpompi olla pyörän päällä. Myös alusta on tehtaalta lähtien selkeästi parempi.
Mulla mittaa 193cm ja painoa ~105kg. AT:n ajoasento oli mulle ahdas sillä polvet oli liian koukussa. Madalsin jalkatappeja 40mm mutta vielä olis pitänyt penkkiä korottaa reippaasti. Lisäksi pitkäjalkaisena jalat ei sopineet kunnolla tankin muotoiluihin ja joutui ajella vähä reidet levällään. Alusta on vakiona aika vetelä isolle ukolle mutta siihen saa kaupasta parempia osia. Kannattaa koeajaa AT:n lisäksi jotain muutakin matkaenskaa. Esim. KTM 950/990 Adventuressa tankin kyljet ovat suorat ja pitkäjalkaisen oli helpompi olla pyörän päällä. Myös alusta on tehtaalta lähtien selkeästi parempi.
rd04 vai rd07? Mullekkin oli uudempi ahtaan tuntuinen, vanhempi tuntui tilavammalta ja muutenkin istui paremmin käteen.
rd04 vai rd07? Mullekkin oli uudempi ahtaan tuntuinen, vanhempi tuntui tilavammalta ja muutenkin istui paremmin käteen.
Mulla oli RD04. RD07 oli tosiaan vielä ahtaampi itselle. Alkuperäiselle kysyjälle piti vielä kommentoida että AT on kyllä kelpo ensipyörä jos vaan suinkin siinä mahdut olemaan. Tekniikka on hyväksi todettu ja Hondalle tuntuu löytyvän aina ostaja jos haluaakin vaihtaa.
Superpinion saapui eilen. Kaikenkaikkiaan hyvälaatuisen oloinen tuote. Sivusto ehdottaa suoraan DHL:n express-toimitusta jonka hinta oli 46eur, eli euron enemmän mitä koko ratas maksaa. Kysyin sitten että eikö ole halvempaa vaihtoehtoa; Italian posti 20eur. Päivää vaille viikossa tuli silläkin ja seurantanumeron kanssa. Nopeasti vastailivat kysymyksiin ja luotettava kuva jäi kyseisestä firmasta muutenkin.
Laitoin pienet tipat kierrelukitetta noihin pultteihin, vaikka pultit oli muutenkin niin nahkeat menemään että tuskin aukeavat itsestään. Seuraavalla avauskerralla sitten tuo kuusio tuosta tietysti pyöristyy mutta irtihän ne siitä saa poraamalla tai hitsaamalla mutterin jos ei muuten.
Eihän tuo akseli enää virheetön ollut vaikka niin aluksi katsoin. Boorin reuna on selvästi pyöristynyt ja alkanut jo kulua, toivottavasti superpinion lopettaa kulumisen. Ainakin ratas istui paikoilleen todella napakasti eikä heilu enää.
Mahtaakohan tuota AT:n bensahanaa saada sepitettyä auki ja korjata siellä joku vuotava tiiviste?
Näyttää siis olevan peltilätkä valetun rungon päällä ja niiden välissä on joku kumitiiviste. Tiputtelee perkules bensaa ilmeiseti välistä ja se ei ole kiva se.
Uusi maksaa Nutjobilla about 80€, joten eihän toi nyt mikään kallis ole mutta..
Ei auttanut naputtelu, joten porasin niitit irti ja laitoin sisällä olevan O-renkaan molemmin puolin tiivistemassaa ja sit takaisin kasaan 3.2mm pop-niiteillä. Katotaan tepsikö.
Btw, ei kellään olisi ylimääräsenä TripMasterin nappuloiden kumisuojia? Siis niitä kortsuja jotka on nappuloiden päällä estämässä kosteuden pääsyn sisään. Mulla on joku tirppa ilmeisesti nokkinut parista nappulasta ne veks.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Nonni. Nyt ois AT miltei reissukunnossa ja ekat ajot tälle vuodelle tulikin tänään jo tehtyä. Kilometrejä nyt mittarissa about 89000
Ostin siis pyörän tuntematta aihetta ja nimenomaista pyörää yhtään, joten tässä on menty enemmän tai vähemmän kuukkelin ja perstuntuman kanssa huoltojen suhteen.
Vikoja ei ole löytynyt oikeastaan kuin murtunut rungon kiinnike tavaratelineelle ja matkalle pudonnut (murtunut) pohjapanssarin vasen etukiinnike. Kumpikin ongelma korjaantui palalla rautaa ja riittävästi kemppiliimaa. Bensapumppukin oli vaihdettu johonkin kuution muotoiseen laatikkoon ja vetoakselin boorit oli kuin uutta vastaavat. Ei siis suurempia murheita, ainakaan vielä.
Huoltoja tuli tehtyä jonnin verran:
- Venttiilien säätö (ainostaan etusylinterin pakoventtiili oli säädettävä, muut ok)
- Öljyt + suodatin (ei ollut tietoa ajomäärästä)
- Etu ja takarenkaan laakerit (Takalaakeri oli ihan finaalissa)
- Vilkkukytkimen totaalinen purku, pesu ja kasaus. (Toimii kuin junan..)
- Polttimoiden kantojen "rasvaus": (Happamampia kuin rouvan naama..)
- Bensahanan purku ja "liimaus" kasaan. Ei vuoda enää
Muutama kyssäri tuli mieleen:
* Mitäs muuta tuolle vielä pitäisi tehdä? Vastaa kaasuun heti ja hyvin, joten onko synkka edes tarpeen?
* Lämpömittari pysyy asteikon ulkopuolella. Onko normaalia nollakelin tuntumassa?
* Jarrupalat uusintaan jossain vaiheessa. Onko väliä mitkä ja mistä?
* Pitääkö kaasukahvan olla kevyt kuin tyhjää veivaisi? (Ei takella ja palauttaa, mutta olevanaan hieman jäykkä. ehkä..)
* Saako tripmasterin kellon 24h formaattiin?
* Työkalusetti. Mitä muita työkaluja originaalien työkalujen lisäksi pitää olla mukana. Siis pelkkiä työkaluja, ei nippareita, surrilankaa jne..?
* Pitääkö matkassa olla 1kpl regulaattoreita?
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Jaa a, eikös nykyään tärkein oo älykännykän laturi et voi näppärimmät kattoo asennusvideoita ja toiset koordinaatteja älysovellutuksista mihin hälyttää apuja ja sen jälkeen kun on soittanu apuja voi odotellessa päivittää some jutskia
Aika sama setti minkä omaan tein poislukien kaasareiden synkkausta joka oli aika hyvin omassa kohdallaan. Mukavuusvarusteeksi voisit vielä rakentaa ketjurasvarin, ilman sitä ei enään tule toimeen.