Jarrun varoitusvalo palaa eikä nopeusmittari toimi

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Antsu60
Pyörä: bmw

Re: Jarrun varoitusvalo palaa eikä nopeusmittari toimi

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Irrotin sen mustan muovisuojan eikä siellä mitään kytkintä ollut. irrotin myös jarrusylinterin ja sen suojan, ei löydy.
1200_adv
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

carpenter kirjoitti:kyllä noissa uudemmissakin pyörissä pitäisi löytyä tuo micro switch linkin takaa kun klikkaa eka kuvaa löytyy ko. katkaisin esim omassa advessa se on mustan muovisuojuksessa runkoputken takana
http://parts.bmwmotorcycles.com/p/BMW__ ... 05933.html
Kyllä niissä on ja ei, mutta ei kaikissa. "NOT FOR VEHICLES WITH I-ABS GENERATION 2" sanoo MAX BMW motorcycles.
Eikä microkytkin vaikuta nopeusmittariin ->
tota kokeilisin
34 52 7 677 824 WHEELSPEED SENSOR
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Meneekö näissä uudemmissa gessuissa nopeusmittarin anturi ABS yksikön kautta vai suoraan mittaristolle?
Vanhemmassa gessussa menee yksikön kautta. Mulla kävi niin että aina kun ABS yksikköön tuli vika päälle niin tiputti servot pois käytöstä ja nopeusmittari tipahti nollaan.
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

Antsu60 kirjoitti:Irrotin sen mustan muovisuojan eikä siellä mitään kytkintä ollut. irrotin myös jarrusylinterin ja sen suojan, ei löydy.
Ei sitä kytkintä löydy kuin niistä gessuista missä on servo jarrut eli 2006 taisi tuo jo poistua. Jos et vikakoodeja saa luettua niin arvailuksi menee mikä siellä on ongelma.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
carpenter
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja carpenter »

joo tuo mikrokytkin ei vaikuta nopeusmittariin itse jäin ihmetteleen tuota jarruvaloa miksi se palaa kokoajan ekana tuli mieleen tuo mikrokytkin jos se on juminu päälle ja antaa sitten vikaa mutta kun noissa uudemmissa ei takajarrulle ole tuota ns.jarruvalokytkintä niin tosiaan viisainta on laittaa töpselin nokkaan pyörä katsoa mitä löytyy,

itellä tosiaan on tuo servo päivän kirosana, tuli just englannista uusi "käytetty" yksikkö jota pitää alkaa testaan miten toimii ja samalla vaihtaa taakse abs anturi kun mittari ei pelaa tai pelaa mutta 10km matka näkyy mittarissa 100 kilometrinä
1200_adv

Mulla kun oli samanlaisilla oireilla oleva vika en tullut katsoneeksi jarruvalon käytöstä.
Kun ekan kerran laitoin GS911 kiinni ja luin viat niin muistaakseni oli speedsensor fault ja jotain muita, mutta kuittasin ne samalla - tietenkin... Nykyään valitsen aina "lue viat" ja myöhemmin kuittaan jos niitä on.
Vika ei enää tullut näkyville vaikka oiree olivat ABS ei toimi, luistonesto ei toimi, nopeus ei toimi ja matkamittari ei toimi.
Tiedä sitten, ettenkö osannu vai mikä?
Itse soitin BikeTeamiin ja pyysin laittamaan anturin postissa. Seuraavana päivänä oli noudettavissa pakettiautomaatissa ja pankkisiirto mukana oiskohan hinta ollu 103€ postikuluineen.
"käyttämättömän" ehjän osan olis voinnu palauttaa jos ei olis korjaantunut.
Tästä palvelusta täydet pisteet. Tuuria varmaan :roll: :roll:

Lisäys...
Tarkistelin vähän vanhoja viestejä. ABS fault oli näkyvissä ja "varoitus ettei pyörällä saa ajaa".
Mutta ei mitään speedsensoreista. Vanhassa sensorissa tuskin silmällä havaittavat naarmut ihan kuin olis ottanut kiinni "luentakehään" peränsisällä???
Samalainen vika vois myös johtua etusensorista "liian kaukana", mutta silloin nopeus luultavasti toimisi.

kuva lisätty
Liitteet
sensori
sensori
carpenter

häsläsin ja olin tilannu väärän abs anturin eli tuon mikä 1200adv kuvassa on, pikku moka omaan pyörään kun menee tuo vanhempi versio jonka laitoin tilaukseen tänään ebaystä 39eur+5eur pk uusi olisi maksanut 173eur ei kiitos, hokasin myös että gessussa on edessä ja takana sama abs anturi jos haluaa nähdä vaivaa ja varmistaa että takapään anturi ei pelitä niin vaihtaa noiden paikkaa keskenään niin saa varmuuden viasta ilman testeriä
Antsu60

Mulla oli tuo mielessä vaihtaa edestä taakse mut mun mielestä liitin on erilainen ja etu anturin johto olis pidempi. Itse anturi näyttää samalta.
Näyttäis et tämä minun laite myös purkaa akkua. Viime kesänä ostettu m-bat meni tyhjäksi ja epäilin et halpis akku 39€ tuli tiensä päähän ja ostin uuden mut tämäkin tyhjenee pikku hiljaa, Otin piuhan irti toistaseksi. Pyörä kyllä lataa.
Tuota m-battia ei voi suositella sillä pyöritys on tuolla ollut koko ajan heikkoa. Tämä uusi yuasa pyörittää hyvin vaikka olis jännite laskenu alle 12v.
carpenter

mielenkiintoinen tapaus voisko olla oikosulku jossain esim tuossa jarruvalossa tai liittyvissä liittimissä, osissa, onko tuo takaledi orkkis vai tarvike jos se on sökö,

tarvittaessa minulta löytyy käytetty takapään abs anturi joka sopii 09/2006 eteenpäin hinta 20eur+pk osanumero 34527677824 laitan sen vielä tuonne myynti palstalle
Antsu60

Olen pyörän toinen omistaja ja luulen et takaled on orginaali, myös vilkut on ledi.
Pitää tuo mopo saada tuonne piuhan päähän et sais jotain tietoo.

Juvander. Sullahan on paja pitääkö sulta varata aika koodin lukuun vai saako ilmestyä pihalle aukiolo aikana. Mulla alkaa kesäloma niin kerkeis poikkeemaan jossain vaiheessa jos ei sada. Mieluimmin ajan sateessa vain kotiin päin.
juvander

Antsu60 kirjoitti:Olen pyörän toinen omistaja ja luulen et takaled on orginaali, myös vilkut on ledi.
Pitää tuo mopo saada tuonne piuhan päähän et sais jotain tietoo.

Juvander. Sullahan on paja pitääkö sulta varata aika koodin lukuun vai saako ilmestyä pihalle aukiolo aikana. Mulla alkaa kesäloma niin kerkeis poikkeemaan jossain vaiheessa jos ei sada. Mieluimmin ajan sateessa vain kotiin päin.
Parempi kysellä koska paikalla tai koska olisi tulossa. Varsinainen leipätyö on jotain ihan muuta ;)
Antsu60

Laitoin Juvander sulle yv.
carpenter

alkaa huumori loppuun oman pyörän kohdalla omassa pyörässä vika ei korjaantunut abs sensorin vaihdolla jos joku osaa sanoa tuon youtube videon perusteella onko mittaristo vaihdon tarpeessa, tosiaan laitoin virrat päälle jalalla pyöräytin takarengasta yhden kieroksen ja stop silti numerot muuttuu mittaristossa voi vi%¤u mikä maanantaikappale
https://youtu.be/dMwo6Qn4ltA
juvander

Sieltä joku signaali kulkee läpi ja nopeutena tod. näk. on 400 tai 4000 km/h ja risat niin tokihan siinä kilometrit etenee. Tuo sieltä tulee nopeutena kun ei kaikki ole kunnossa.

Mittari varmaan ehjä ja jos uuden ehjän sensorin vaihdoit niin seuraava katse kohdistuu abs yksikköön joka sen lähettämän signaalin tulkitsee.
1200_adv

Tuliko Antsu60 pyörä kuntoon ja mikä oli vika???
Vastaa Viestiin