Noista sun kyselemistä penkeistä ei ole tietoa, mutta mulla puutui pitkällä rupeamalla takapuoli normipenkissä. Mä analysoin sen johtuvan liian paksuista ja huonosti tukevista pehmusteista, joten hommasin netistä toisen samanlaisen ja toimitin tutun kautta verhoilijalle. Muutoksessa alkuperäiset pehmusteet korvattiin sentin paksuisella (alkuperäiset varmaan viisi senttiä). Uuden päällisen joutui myös tekemään, kun alkuperäinen ei enää venynyt noihin mittoihin. Mä tykkään tuosta kovasta ja samalla satulasta tuli reippaasti matalampi, niin yltää jalat paremmin maihin tarvittaessa. Polvikulmakaan ei ole paha, kun laitoin SW-motechin tapit ala-asentoon. Tähän mennessä satula on toiminut odotetusti ja lisäksi tuntuma pyörään on aktiivisessa ajossa suorempi, kun ei ole niin paksut pehmusteet.Niguel kirjoitti: Onko täällä kokemuksia aftermarket penkeistä (Seat Concepts, Touratech yms)? Itseä hieman vaivaa alkuperäisen penkin kallistus eteenpäin ja täten valuminen. Maailmalla näkyy olevan virityksiä lampaantaljoista lähtien, mutta onko täällä ideoita mikä lisäisi mukavuutta?
Triumph Tiger 800 offroad
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Sukke
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Tilasin Seat Conceptsin "tall" version ja pari viikkoa ollut nyt ajossa, mutta pitkän matkan testit vielä puuttuvat. N. 1h mittaisilla sessioilla tuntuu oikein hyvältä. Huomattavasti jämäkämpi vrt. alkuperäinen. Myöskin "munat tankkiin" kallistus on poissa.Sukke kirjoitti:Noista sun kyselemistä penkeistä ei ole tietoa, mutta mulla puutui pitkällä rupeamalla takapuoli normipenkissä. Mä analysoin sen johtuvan liian paksuista ja huonosti tukevista pehmusteista, joten hommasin netistä toisen samanlaisen ja toimitin tutun kautta verhoilijalle. Muutoksessa alkuperäiset pehmusteet korvattiin sentin paksuisella (alkuperäiset varmaan viisi senttiä). Uuden päällisen joutui myös tekemään, kun alkuperäinen ei enää venynyt noihin mittoihin. Mä tykkään tuosta kovasta ja samalla satulasta tuli reippaasti matalampi, niin yltää jalat paremmin maihin tarvittaessa. Polvikulmakaan ei ole paha, kun laitoin SW-motechin tapit ala-asentoon. Tähän mennessä satula on toiminut odotetusti ja lisäksi tuntuma pyörään on aktiivisessa ajossa suorempi, kun ei ole niin paksut pehmusteet.Niguel kirjoitti: Onko täällä kokemuksia aftermarket penkeistä (Seat Concepts, Touratech yms)? Itseä hieman vaivaa alkuperäisen penkin kallistus eteenpäin ja täten valuminen. Maailmalla näkyy olevan virityksiä lampaantaljoista lähtien, mutta onko täällä ideoita mikä lisäisi mukavuutta?
Tall-versio 183cm / 32" varrelle nippanappa että onko liian korkea penkin ollessa yläasennossa. Itsellä tällöin molemmat päkiät yltävät maahan, tai vaihtoehtoisesti toinen jalka kokonaan. Pidemmillä matkoilla ajattelin laittaa yläasentoon, jotta polvikulman saa mukavan loivaksi (itsellä myös käytössä mainitsemasi SW-Motechin tapit ala-asennossa). Teknisempään ajoon penkin ala-asento palvelee varmasti paremmin, jolloin istuinkorkeus on arviolta sama kuin alkuperäisellä penkillä yläasento ja jalat yltävät itsellä maahan "riittävästi".
On trumppamiehet varmaan tämän jo fiilistelly? Team ICON RAIDEN hammers two Triumph Tiger 800xc's across 1000 miles of Mexican desert in the NORRA Mexican 1000.
https://youtu.be/sGXz1YOsGwg
https://youtu.be/sGXz1YOsGwg
-too Big to fail-
Onkos Suken pyörä herännyt uuteen loistoon? Vähän olisi samaa näköä etulokasuojassa.
http://www.nettimoto.com/triumph/tiger/2040436
http://www.nettimoto.com/triumph/tiger/2040436
-
Sukke
Taitaa olla, eikä ole yhtään ajettu mun jälkeen;)
- Jaakko Koivusalo
- Pyörä: Triumph Tiger 800XC -11, ex XL600R -84
Pohjanmaalla on heinäkuun alusta alkaen ollut ainakin yksi Tigeristi lisää. Ostin -12 mallisen XC:n Oulusta ja nyt on n. 3000 km takana. Sorateillä on ollut hauskaa ja asfalttiakin on ajeltu paremman puutteessa. Pyörään olen erittäin tyytyväinen, yhteenvetona tähän n. 80 sivun keskusteluun: Ostaessa alla oli kovettuneet TKC80:t, niillä meni ensimmäiset ajelut ja nyt on Karoo 3:t alla. Renkaanvaihdon jälkeen alkoi pieni nypytys n. 60 vauhdissa, mutta ei aiheuta toimenpiteitä. Vakiopleksi on riittävä, 176 cm kuskilla ei riepota liikaa, riippuu tietenkin mihin vertaa ja mihin on tottunut. Vaihteensiirron jousen vaihto ja softapäivitys tehtiin takuuna Moto-Seinäjoessa. Softapäivityksen jälkeen en huomannut muuta eroa, kuin että moottorijarrutuksessa vakioputki ei paukuta enää. Tässä ketjussahan on jo vastaus kaikkeen, mutta kysyn kuitenkin kokemuksia, jos niitä pakoputkimiehiä löytyy. Haluaisin lisää mökää ja ei haittaa jos tulee lisää tehoa samalla. Budjetti siinä 350 € kulmilla. Scorpion, Hurric ja Leovince oli mainittu ja sopivat tuohon hintaluokkaan. Scorpion jostain syystä kiinnostaisi, onko jollain sellainen kiinni ja miltä se vaikuttaa?
Itsellä on kokemusta vain Trumpan lisävarusteena myydystä Arrow- vaimentajasta. Sain viime vuonna ostaa pöntön kohtuullisen edullisesti. Oman tuntuman mukaan alavääntö ja polttoaineen kulutus nousi hieman kun latasin Trumpan oma Arrowin putkelle tehdyn ruiskukartan.Jaakko Koivusalo kirjoitti:Pohjanmaalla on heinäkuun alusta alkaen ollut ainakin yksi Tigeristi lisää. Ostin -12 mallisen XC:n Oulusta ja nyt on n. 3000 km takana. Sorateillä on ollut hauskaa ja asfalttiakin on ajeltu paremman puutteessa. Pyörään olen erittäin tyytyväinen, yhteenvetona tähän n. 80 sivun keskusteluun: Ostaessa alla oli kovettuneet TKC80:t, niillä meni ensimmäiset ajelut ja nyt on Karoo 3:t alla. Renkaanvaihdon jälkeen alkoi pieni nypytys n. 60 vauhdissa, mutta ei aiheuta toimenpiteitä. Vakiopleksi on riittävä, 176 cm kuskilla ei riepota liikaa, riippuu tietenkin mihin vertaa ja mihin on tottunut. Vaihteensiirron jousen vaihto ja softapäivitys tehtiin takuuna Moto-Seinäjoessa. Softapäivityksen jälkeen en huomannut muuta eroa, kuin että moottorijarrutuksessa vakioputki ei paukuta enää. Tässä ketjussahan on jo vastaus kaikkeen, mutta kysyn kuitenkin kokemuksia, jos niitä pakoputkimiehiä löytyy. Haluaisin lisää mökää ja ei haittaa jos tulee lisää tehoa samalla. Budjetti siinä 350 € kulmilla. Scorpion, Hurric ja Leovince oli mainittu ja sopivat tuohon hintaluokkaan. Scorpion jostain syystä kiinnostaisi, onko jollain sellainen kiinni ja miltä se vaikuttaa?
Jos innostut kokeilemaan tuota Arrowin karttaa niin lataus onnistuu Kauhajoella. Myös huoltovalon kuittaus onnistuu.
-
Sukke
Tervetuloa joukkoon. Mulla Sc projectin valmistama hiilikuitu putki, voin suositella, on todella tyylikäs, kevyt ja pörisee mukavasti. Pyörän ulkonäkin paranee, kun ei ole telttakaminaa sivulla roikkumassa;)
-
Sukke
Tässä vielä linkki.
http://www.sc-project.com/triumph_tiger_800.htm
http://www.sc-project.com/triumph_tiger_800.htm
- petteripunakuono
- Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Mulla jäi pyöränvaihdossa Hurric varastoon. Osta se? 60€ ja kaupan päälle extra quiet vaihtokilleri. Eli nämä: https://www.louis.de/en/artikel/hurric- ... t/10030850 ja https://www.louis.de/en/artikel/extra-q ... k/10027131Jaakko Koivusalo kirjoitti:Tässä ketjussahan on jo vastaus kaikkeen, mutta kysyn kuitenkin kokemuksia, jos niitä pakoputkimiehiä löytyy. Haluaisin lisää mökää ja ei haittaa jos tulee lisää tehoa samalla. Budjetti siinä 350 € kulmilla. Scorpion, Hurric ja Leovince oli mainittu ja sopivat tuohon hintaluokkaan. Scorpion jostain syystä kiinnostaisi, onko jollain sellainen kiinni ja miltä se vaikuttaa?
Scorpionista poiketen Hurricissa on E-hyväksyntä, siitä voi joskus olla iloa. Äänitesti uutena https://vimeo.com/86822575
- Jaakko Koivusalo
- Pyörä: Triumph Tiger 800XC -11, ex XL600R -84
Kiitos vastauksista, laitoin Petterille sähköpostia, josko se Hurricci nyt löytäis uuden kodin. Kun pönttö on paikallaan, niin voisin seuraavaksi häiriköidä Yrymyliä postilla. Kiitos tarjouksesta, kyllä se kartan päivitys Kauhajoen merkkihuollossa kelpaisi.
Morjens,
Missäs olette huollattaneet vehkeenne? Minulla olisi tulossa 20tkm huolto eteen ja haluaisin että se suoritetaan kunnolla. Voin itse hoitaa helpot kunnolla, mutta mekaanikko en ole, eikä ole tiloja tai välineitä edes aloittaa harrastusta.
Sijaitsen pääkaupunkiseudulla, huolto tulisi suunnilleen 17-27.4. väliselle ajalle, kun olen reissussa.
Tuomas
Missäs olette huollattaneet vehkeenne? Minulla olisi tulossa 20tkm huolto eteen ja haluaisin että se suoritetaan kunnolla. Voin itse hoitaa helpot kunnolla, mutta mekaanikko en ole, eikä ole tiloja tai välineitä edes aloittaa harrastusta.
Sijaitsen pääkaupunkiseudulla, huolto tulisi suunnilleen 17-27.4. väliselle ajalle, kun olen reissussa.
Tuomas
Ensimmäiset 50 tuhatta pääkaupunkiseudulla, tyytymättömänä päätin kokeilla jotain muuta.Hoseli kirjoitti:Morjens,
Tuomas
Vein pyörän Jämsään Huoltokaksikolle. Palvelu oli miellyttävää, huollosta oli tehtaan ohjelman
mukainen lista täytettynä. Venttiilien säädöstä mitatut välykset, vaihdetut palat ja välykset
säädön jälkeen. Pyörä sai odotella liikkeessä ajokelejä kunnes hain sen pois. Teetän siellä huollot
jatkossakin ylimääräisestä vaivasta huolimatta. Kannattaa kysyä liikkeestä kuljetusapua, talvella
lienee aikaa huoltaa pyöriä kunnolla.
Kiitos vinkistä, laitoin viestiä asiasta!
Jep
minulla on myös varsin hyvät kokemukset Jämsän Huolto kaksikosta
siellä jo edelline vstömmi sai huoltonsa ja nyt tiikeriä on siellä pidetty yllä
ja olen erittäin tyytyväinen sieltä saamaani palveluun ja sen laatuun
tuo on minulle myös lähin trumpan merkki huolto
minulla on myös varsin hyvät kokemukset Jämsän Huolto kaksikosta
siellä jo edelline vstömmi sai huoltonsa ja nyt tiikeriä on siellä pidetty yllä
ja olen erittäin tyytyväinen sieltä saamaani palveluun ja sen laatuun
tuo on minulle myös lähin trumpan merkki huolto