KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 990 adventure
Onhan tänne vähän vinkkiä tullut,mutta jos jollakin varmaa tietoa keulan vaihdettavista osista numeroineen.
Eli muutos 210mm->245mm joustolle ABS->R
Eli muutos 210mm->245mm joustolle ABS->R
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Oikeastaan tuo riippuu pyörän vuosimallistakin.pekkas kirjoitti:Onhan tänne vähän vinkkiä tullut,mutta jos jollakin varmaa tietoa keulan vaihdettavista osista numeroineen.
Eli muutos 210mm->245mm joustolle ABS->R
Eräs tapa on katsoa vaikkapa Motokeitaan sivujen osakuvista mitä eroja niissä jousitusosissa on. Jostain vuosimallista alkaen keulan osat piti vaihtaa isompana kokonaisuutena. Ilmeisesti tuohon on valmis muutossarjakin.
-
amon74
- Viestit: 89
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 9:58 pm
- Pyörä: ktm 990 adventure s
- Paikkakunta: vieremä
Re: KTM 990 adventure
Huolto aloittamista vaille valmis...
hukassa keulaöljyn määrä,ja taso...
5w taitaa olla viskositeetti,mut muut speksit hukassa...
Re: KTM 990 adventure
Tuommoset löytyy -10 owner manuaalista...amon74 kirjoitti:Huolto aloittamista vaille valmis...hukassa keulaöljyn määrä,ja taso...
5w taitaa olla viskositeetti,mut muut speksit hukassa...
Fork oil 655 ml SAE 5
Air chamber length 100 +30−20 mm
Re: KTM 990 adventure
Valmis muutossarja ei ole enään saatavilla.
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Re: KTM 990 adventure
Näin on tuon valmiin paketin suhteen.Nikita kirjoitti:Valmis muutossarja ei ole enään saatavilla.
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Ja kyllä on motokeitaan ym. kuvat katseltu ennenkuin tänne huudeltu.
Tuon 990 kuvissa ei tuota keulan sisäosaa ole purettuna ja myydään yhtenä pakettina.
EXC ym pienempiin saa noita palikoita irto osina ja eri variaatioita noista osa kokonaisuuksista on vaikka kuinka.
Pikkuhiljaa alkaa löytymään osat ja numerot.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Re: KTM 990 adventure
Onhan jousen korotuksesa tämä huomioitu:
http://m.ebay.co.uk/itm/191819564042?_mwBanner=1
Vai oliko tähtäimenä 265.
http://m.ebay.co.uk/itm/191819564042?_mwBanner=1
Vai oliko tähtäimenä 265.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
ankara
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 990 adventure
Uhkailin TuneEcu LC8 säikeessä avautua laajahkon huollon ja muutamien modausten jälkeisistä käyntiongelmista jossain muualla. Ketutusvitja olisi ollut ihan käypä vaihtoehto mutta nyt jo koko episodi hymyilyttää niin jaetaan katkeransuloinen totuus täällä. Ehkä tarinassa on vielä joku opetus jollekin.
Koska kone oli toiminut hyvin ennen huoltoa niin suurin epäilys oli tietysti omissa tekemisissä ja niitähän oli pitkä lista. Oireet olisivat käyneet kaikkeen polttoainepuolesta aina venttiilien ajoitukseen. Kuten todettu toisaalla, bensapuoli oli kunnossa. Nokka-akselin ajoitus piti tarkistaa säätämästäni etupytystä vaikka olin hyvinkin varma että nokat on menneet oikein. No niinhän ne olivat. Takapytyn meinasin jättää tsekkaamatta kun en ollut siellä säätöä tehnyt. Tsekkasin kuitenkin ja siitä meinasi tulla harmaita hiuksia. Aika moneen kertaan tuli pyöriteltyä konetta ympäri ennenkuin uskoin että edellisellä säätäjällä ei olleet merkit osuneet paikkaansa. Hampaat tuli hienosäädettyä merkkiinsä, mutta niinkuin arvelinkin, sekään ei käyntiä turmellut vaan muualta piti vielä jatkaa etsintää.
Tarkastettavat kohdat alkoi olla vähissä kunnes havahduin yhteen pikku tuunaukseen mitä en tähän vaivaan osannut yhdistää. Olin nimittäin tehnyt mielestäni hienon keksinnön, joka osoittautuikin ainakin kuukauden, jos ei vuoden, aivopieruksi. Kaasarikaseissa olen todennut hyödylliseksi laittaa imusarjan yhteisiin toisesta päästä tukitut letkunpätkät kaasareiden synkkausta varten. Katselin että ruiskukasissa onkin nämä alipaineanturit ja ketterästi haaroitin niihin t-kappaleella ne tulpatut letkut jotka saa esille ilman tankkijumppaa. Noin sekunnin olin siinä miettinyt että voiko nämä haarat häiritä alipaineantureita mutta siihen se sitten jäi. Nyt sitten tiedän että häiritsevät kyllä. Jossain vaiheessa tukin sivuhaaraletkut t-kappaleiden juuresta pikkulukkopihdeilla ja kas kas, kone alkaa käydä niin kuin pitääkin. Tämä oli se katkerasuloinen
-hetki.
Sitten vain ko. letkuviritykset veks, suorat letkunpätkät taas paikalleen ja varmistus...kyllä, kaikki toimii. Mitä tästä nyt sitten voi oppia? Ehkä sen että fiksut oppii tekemällä ja tyhmemmät virheitä tekemällä? Eipä siinä mitään, tarkoitus on ollut tutustua ruiskukasiin ja sitähän tuossa nyt tuli tehtyä ehkä enemmän kuin olisi muutoin tullut tehtyä
Ajoin sitten vielä uudelleen oikeat kartat sisään, käyttelin vartin, tarkastin/hienosäätelin TPS:n kuumana, synkkasin kaasuläpät jne. Synkkaamisessa tuli ainakin tässä yksilössä todettua sama josta joku kai täälläkin mainitsi: TuneEculla katsotut anturien alipainearvot ei mätsää lautaletku hitec -työkalun kanssa. Jos alipainearvot koettaa laittaa samaksi tyhjäkäynnillä niin letkun liemet on imusarjassa vauhdilla. Jätin synkan letkutuksen mukaan.
Pyörä olisikin varmaan jo kokonaan nipussa mutta viime hetkessä bongasin kaasuvaijerista lankakatkoja huonosta paikasta. Vaijerikauppaan pitää mennä, ei viitsi asentaa tuollaisena kun tietää.
-Anssi-
Koska kone oli toiminut hyvin ennen huoltoa niin suurin epäilys oli tietysti omissa tekemisissä ja niitähän oli pitkä lista. Oireet olisivat käyneet kaikkeen polttoainepuolesta aina venttiilien ajoitukseen. Kuten todettu toisaalla, bensapuoli oli kunnossa. Nokka-akselin ajoitus piti tarkistaa säätämästäni etupytystä vaikka olin hyvinkin varma että nokat on menneet oikein. No niinhän ne olivat. Takapytyn meinasin jättää tsekkaamatta kun en ollut siellä säätöä tehnyt. Tsekkasin kuitenkin ja siitä meinasi tulla harmaita hiuksia. Aika moneen kertaan tuli pyöriteltyä konetta ympäri ennenkuin uskoin että edellisellä säätäjällä ei olleet merkit osuneet paikkaansa. Hampaat tuli hienosäädettyä merkkiinsä, mutta niinkuin arvelinkin, sekään ei käyntiä turmellut vaan muualta piti vielä jatkaa etsintää.
Tarkastettavat kohdat alkoi olla vähissä kunnes havahduin yhteen pikku tuunaukseen mitä en tähän vaivaan osannut yhdistää. Olin nimittäin tehnyt mielestäni hienon keksinnön, joka osoittautuikin ainakin kuukauden, jos ei vuoden, aivopieruksi. Kaasarikaseissa olen todennut hyödylliseksi laittaa imusarjan yhteisiin toisesta päästä tukitut letkunpätkät kaasareiden synkkausta varten. Katselin että ruiskukasissa onkin nämä alipaineanturit ja ketterästi haaroitin niihin t-kappaleella ne tulpatut letkut jotka saa esille ilman tankkijumppaa. Noin sekunnin olin siinä miettinyt että voiko nämä haarat häiritä alipaineantureita mutta siihen se sitten jäi. Nyt sitten tiedän että häiritsevät kyllä. Jossain vaiheessa tukin sivuhaaraletkut t-kappaleiden juuresta pikkulukkopihdeilla ja kas kas, kone alkaa käydä niin kuin pitääkin. Tämä oli se katkerasuloinen
-hetki.Sitten vain ko. letkuviritykset veks, suorat letkunpätkät taas paikalleen ja varmistus...kyllä, kaikki toimii. Mitä tästä nyt sitten voi oppia? Ehkä sen että fiksut oppii tekemällä ja tyhmemmät virheitä tekemällä? Eipä siinä mitään, tarkoitus on ollut tutustua ruiskukasiin ja sitähän tuossa nyt tuli tehtyä ehkä enemmän kuin olisi muutoin tullut tehtyä
Ajoin sitten vielä uudelleen oikeat kartat sisään, käyttelin vartin, tarkastin/hienosäätelin TPS:n kuumana, synkkasin kaasuläpät jne. Synkkaamisessa tuli ainakin tässä yksilössä todettua sama josta joku kai täälläkin mainitsi: TuneEculla katsotut anturien alipainearvot ei mätsää lautaletku hitec -työkalun kanssa. Jos alipainearvot koettaa laittaa samaksi tyhjäkäynnillä niin letkun liemet on imusarjassa vauhdilla. Jätin synkan letkutuksen mukaan.
Pyörä olisikin varmaan jo kokonaan nipussa mutta viime hetkessä bongasin kaasuvaijerista lankakatkoja huonosta paikasta. Vaijerikauppaan pitää mennä, ei viitsi asentaa tuollaisena kun tietää.
-Anssi-
Re: KTM 990 adventure
Pääasia että "vika" löytyi. Suht varmojahan nää kai on, notta kannattaa aina ensimmäisenä peiliin vilkaista, jos on jotain uutta säveltänyt ilman nuottikirjaa. Kiitos episodin jakamisesta.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
jep jep
noita ajatus/keksintö/ahaaelämys-sotkuja tulee kelle tahansa tekijälle, ainahan sitä koitetaan paikkoja parannella, ja mm. huoltohommia helpottaa - ken ajaa paljon, se joutuu myös huoltamaan usein!
kun 15tkm:n huollon tekee parikin kertaa ajokaudessa, ja haluaisi vain ajella, alkaa arvostaan kaikkea helpotusta ja homman nopeutusta.
ktm-insinööri ei todellakaan ole ajatellut huoltajan työtä, sen verran monimuotoinen ja pikkuvirheillekin altis homma - ei mitään krapulapäivän toistaitoispuuhaa.
olen jo huomannut että mitä useammin homman on tehnyt, ja mukamas sen jo osaa 'tuosta vain', sitä helpommin jotain höslää - erään kerran olin jo pannut takakannen paikalleen momenttiin, ja sitten huomasin että se tulpan alu-holkki olis kuitenkin kannattanut panna ensin siitä pöydältä paikalleen, ja kansi taas auki, jne.
--
korjasin rispaantuneen paluukaasuvaijerin vaihtamalla tilalle 1,5mm halk. polkupyörän jarruvaijerin, ruuviplommi kaasutinpäähän. hyvin on kestänyt ja toiminut.
askaroinnin palkkana runsas 70€ ktm-varaosasta säästettynä.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 05#p342511
noita ajatus/keksintö/ahaaelämys-sotkuja tulee kelle tahansa tekijälle, ainahan sitä koitetaan paikkoja parannella, ja mm. huoltohommia helpottaa - ken ajaa paljon, se joutuu myös huoltamaan usein!
kun 15tkm:n huollon tekee parikin kertaa ajokaudessa, ja haluaisi vain ajella, alkaa arvostaan kaikkea helpotusta ja homman nopeutusta.
ktm-insinööri ei todellakaan ole ajatellut huoltajan työtä, sen verran monimuotoinen ja pikkuvirheillekin altis homma - ei mitään krapulapäivän toistaitoispuuhaa.
olen jo huomannut että mitä useammin homman on tehnyt, ja mukamas sen jo osaa 'tuosta vain', sitä helpommin jotain höslää - erään kerran olin jo pannut takakannen paikalleen momenttiin, ja sitten huomasin että se tulpan alu-holkki olis kuitenkin kannattanut panna ensin siitä pöydältä paikalleen, ja kansi taas auki, jne.
--
korjasin rispaantuneen paluukaasuvaijerin vaihtamalla tilalle 1,5mm halk. polkupyörän jarruvaijerin, ruuviplommi kaasutinpäähän. hyvin on kestänyt ja toiminut.
askaroinnin palkkana runsas 70€ ktm-varaosasta säästettynä.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 05#p342511
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: KTM 990 adventure
Pohdin tässä erilaista tuulisuoja systeemiä ja parempia valoja. Vastaan tuli Rade Garage ja heidän bi-xenon valo/tuulisuoja versio. Hintakaan ei olisi paha mielestäni ja nyt kyselisinkin onko näistä kokemuksia?
- drpepper74
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 990 adventure
Löytyy sellanen omasta moposta. Valojen suuntaus vielä kesken. Valoteho ei mielestäni, vielä ainakaan mikään huippuhyvä ole. En tosin ole paljon pimeellä ajellut. Helppo oli asentaa plug and paly. Melua on jonkin verran enmpi kuin orggisessa lyhennetyssä, mulla mitaa 195cm. Tilaa tulee naveille yms hilppeille hyvin lisää.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: KTM 990 adventure
Ookei, valotehoahan saa kun vaihtaa tehokkaampaa polttimoo ja sytytint. Ite oon 188 pitkä joten toi pleksihän saattais toimii hyvin. Plussaahan on et navi ja muut hilppeetki mahtuis paremmin. Kiitos vastauksesta!
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Mä olen 184cm ja täytyy sanoa että mulla aikanaan pyörän mukana tullut Rade screen oli yhtä karmea ajettava kuin oli komean näköinen, turbulenssi ja kypärän jytinä alkoi jo 60km/h vauhdissa todella kovana. Leikkasin sitten orkkis pleksin lyhyeksi ja tuli hyvä.hegis kirjoitti:Ookei, valotehoahan saa kun vaihtaa tehokkaampaa polttimoo ja sytytint. Ite oon 188 pitkä joten toi pleksihän saattais toimii hyvin. Plussaahan on et navi ja muut hilppeetki mahtuis paremmin. Kiitos vastauksesta!
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi