KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Uudella jännitteensäätimellä pomppas heti johonki 14.1volttiin, eikä ainakaan tallissa kaasuttamalla muuttunu mihinkään. Orkkiksen laitoin.

Edit. Takajarrupalat meni kans vaihtoon renkai vaihtaessa, yli puoleen väliin olivat kuluneet. Norjan turneen jäljiltä oli hyvin pintaa mut kuras ja hiekas temuaminen näköjään söi niitä urakal. Reilu neljä tonnii ja ebc:n massapalat. Ny tuli sintteriset.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Joo ne ei kyllä kestä mitään nuo EBCn peruspalat. Mulla me Gessus jonku 3000-4000 väliin metallille. Seuraavat oli EBC HH sintterit ja jäi pyörään paikalleen kun lähti kieroon. En tiiä niiden kilsoja mutta yli 20tkm kuitenki. Kotkaan laitoin MX sintterit samalta merkiltä. Eli r-merkityt.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Peltsi kirjoitti:Joo ne ei kyllä kestä mitään nuo EBCn peruspalat. Mulla me Gessus jonku 3000-4000 väliin metallille. Seuraavat oli EBC HH sintterit ja jäi pyörään paikalleen kun lähti kieroon. En tiiä niiden kilsoja mutta yli 20tkm kuitenki. Kotkaan laitoin MX sintterit samalta merkiltä. Eli r-merkityt.
Mie oon käyttänyt noita EBC:n punaisia offroad paloja, kestää hyvin soraa märkänä. No voi syödä samalla kai levyäkin?
Sade ja sora on myrkkyä takapaloille jos käyttää takajarrua "kurveissa" :mrgreen: Yhdet palat aikana mukana varoilta :wink:
-jarkko-
Kuvat
Aspe
Pyörä: Canyon XC

Viesti Kirjoittaja Aspe »

Mistä vuosimallista lähtien 990n sai päivityksellä 116 hevosvoimaiseksi? Onko ne kaikki uudella mittarilla olevat jo myös uudemmalla koneella?
Jotenkin tuo vanha malli näyttää omaan silmään paremmalta kuin 1190. Varsinkin kun laukut tulee 1190seen oudon epäsymmetrisesti. Parempihan se uusi varmaan olisi.
Nikita
Pyörä: KTM990A

Viesti Kirjoittaja Nikita »

2009 -> "uudella koneella"
HarriI
Pyörä: 990 Adv

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Talven aikana suunnittelen 990 huoltoa ja -tarvikkeita. Millaisia ketjua ja rattaita suosittelette? Lisäksi takapyörän laakerit olisi syytä vaihtaa, osanro katalogista en oikein saanut selvää niista eli, kuinka monta laakeria siellä on? Muuten taitaa mennä normihuoltotoimilla.
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

HarriI kirjoitti: Lisäksi takapyörän laakerit olisi syytä vaihtaa, osanro katalogista en oikein saanut selvää niista eli, kuinka monta laakeria siellä on?
tuolta on hyvä katsoa: http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/KTM-Varaosat

pyörässä kaksi laakeria 6205-2RS ja rataspakassa kaksi 6006

Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Hyvä nyrkkisääntö ketjuihin on että D.I.D katalogista kaikista järein mikä vaan sopii omaan ja päättymättömänä, että pitää iroittaa takahaarukka asennuksessa, joten pakko samalla rasvata sen laakerit.
HarriI
Pyörä: 990 Adv

Viesti Kirjoittaja HarriI »

an13 kirjoitti:Hyvä nyrkkisääntö ketjuihin on että D.I.D katalogista kaikista järein mikä vaan sopii omaan ja päättymättömänä, että pitää iroittaa takahaarukka asennuksessa, joten pakko samalla rasvata sen laakerit.
Kiitos paljon hyvistä ja arvokkaista neuvoista. Näillä on hyvä mennä eteenpäin.

Harri
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Tervehdys vaan kaikille! täältä ilmoitautuu uusi 990adv kuski 8)

On kyllä mahtava pyörä, niin kevyen oloinen ja helppo ajettava...ettei nyt mitään negatiivista keksi ekoista 500 kilsasta, noh bensa tuntuu maistuvan kuten täällä on kirjoiteltu. 6,5 litraa näillä ekoilla mut onhan vielä aika epätarkkaa.

Kaasu on kyllä mun mielestä aivan "normaali", ei mitenkään ihmeen herkkä.... kuten täällä kirjoiteltu että olisi ominaisuus. Mielestäni edellisessä ruisku XJRssä oli herkempi. Myyjän mukaan tossa on akran kartat, ja on leovincen mökäpöntöt. Kaasukahva on vaihdettu, en oikein tiedä sitten mikä on laitettu.

Renkaina on edessä T63 ja takana Mefo Super Explorer, vähän tuntuu liukailta märällä asfaltilla ainakin kun lähtee perä lipsuu aika kevyesti kiihdyttäessäkin. Ei oikein muutenkaan luottoa että uskaltais kuivalla asfaltilla kanttailla hirveesti. Hiekalla ja soralla tuntuvat olevan hyvät, siinä on tullut kyllä luottoa kanttaillakin pienessä sladissa. XJRrää enne oli Supertenere 750 ja siinä Tourancet, niistä en oikein tykänny.

Yks harminaihe tuli kyllä tänään, kun otin vakuutukset... liikenne ja osakasko 690e/v, sydän vähän pomppas :cry: Ei tullut mieleen että noin kovat on vakuutukset. Bonuksiakin sentään 65. ja IFissä.

Millasia vakuutuksen hintoja muilla täällä ? Pitääkö alkaa kattelee muita yhtiötä?
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Vakuutukset riippuu todella paljon yhtiöstä, pyörästä ja paikkakunnasta sekä kuskin iästä. Suosittelen kyselemään myös muista yhtiöistä. Yleensä on niin että If ei tykkää oranssista, vaan Hondasta ja Bmw:stä. LähiTapiolassa ei olla niin rajoittuneita.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mulla on kai jotain 650 täyskaskolla Fenniasa. Liikenteesä täydet boonukset ja kaskosa melko vajaat kun...

Mää olin huomaavinani oudon asian bensaan liittyen. Oon muuten tankkaillu 95 koko ajan, mutta nyt kun talvi tulee eikä niitä talvikumeja oo vielä että en tiiä tuleeko ajettua niin oon laittanu 98. Heti 98 tankkauksen jälkeen olin huomaavinani että pyörä ei keuli eikä pito lähe takakumista assulla niin mukavasti. No eilen tankkasin taas 95 ja tänään tuntu että jopa hyppii ja sutii. Kolmesta eri paikasta 98 tankannu että se yhden huonon erän teoria ei toimi.

Onko tuommonen edes teoriasa mahdollista. Etanolilla enemmän tehoa?
Paskapuhetta, mutta uskon.
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

Peltsi kirjoitti:Mulla on kai jotain 650 täyskaskolla Fenniasa. Liikenteesä täydet boonukset ja kaskosa melko vajaat kun...

Mää olin huomaavinani oudon asian bensaan liittyen. Oon muuten tankkaillu 95 koko ajan, mutta nyt kun talvi tulee eikä niitä talvikumeja oo vielä että en tiiä tuleeko ajettua niin oon laittanu 98. Heti 98 tankkauksen jälkeen olin huomaavinani että pyörä ei keuli eikä pito lähe takakumista assulla niin mukavasti. No eilen tankkasin taas 95 ja tänään tuntu että jopa hyppii ja sutii. Kolmesta eri paikasta 98 tankannu että se yhden huonon erän teoria ei toimi.

Onko tuommonen edes teoriasa mahdollista. Etanolilla enemmän tehoa?
Minä kun olen essonpaarin pojilta kuullusta ymmärtäny, että pitäs olla toisinpäin. Joku asiantunteva varmaan voisi kertoa tosta enempi.
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Totti kirjoitti:Vakuutukset riippuu todella paljon yhtiöstä, pyörästä ja paikkakunnasta sekä kuskin iästä. Suosittelen kyselemään myös muista yhtiöistä. Yleensä on niin että If ei tykkää oranssista, vaan Hondasta ja Bmw:stä. LähiTapiolassa ei olla niin rajoittuneita.
Joo onpa noissa hinnoissa eroa, LähiTapiolassa samainen laskurilla 427e/v ja PopVakuutuksesta otin kun soitin hintaan 324e/v eli alle puoleen IFin hinnasta. Täytyy katto jos siirtäis kaikki Poppiin
ismo-r
Pyörä: BMW R1200GS

Viesti Kirjoittaja ismo-r »

Jotenkin vaikuttaa tutulta ArDeen kotka. Onneksi olkoon, se on hyvä peli. Uusin akran kartta pehmensi onoffia ja vähensi kulutusta. Kaasukahva saattaa olla rc8:n progressiivinen joka vetää alussa vähemmän.
Ismo R
Vastaa Viestiin