300 ja 250 2T
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: 300 ja 250 2T
Ite oon kokeillu kaikki jouset ja palasin takasin vakio keltaseen. Vihreellä kärsi yläpää ja punasella toisin päin.. keskiruuviin en oo koskenu. Putkista sen verran, että kun oli factory putki paikallaan, nii kärsi alavääntö ja sitten kierroksilla oli aika hätänen. vakio paisari nyt paikallaan ja keltasen jousen kans mukava ajettava.
Punainen talvella (puskee umpihangessa paremmin) ja keltainen kesällä. Plussana tuo 250 2t on hieman kevyempi käsitellä kuin 300 2t, vaikka tehoa suunnilleen saman verran. Taitaa olla maailmassa vain muutamia kuka pystyy edes 250 4t tehon käyttää oikeasti hyväksi... 
Keep calm and love fossil fuels.
Minulla 12 mallin exc 300 sessa FMF gnarly putki vakio vaimentimella ja punainen pakoaukonsäätimen jousi. Hyvin alavääntöä ja ainakin miulle vähintään riittävästi myös keskellä ja ylhäällä.Ajatko mikko73h Muukossa? Ollaan ehkä siellä nähty

Sielä tulee paljon ajeltua.PaLo kirjoitti:Minulla 12 mallin exc 300 sessa FMF gnarly putki vakio vaimentimella ja punainen pakoaukonsäätimen jousi. Hyvin alavääntöä ja ainakin miulle vähintään riittävästi myös keskellä ja ylhäällä.Ajatko mikko73h Muukossa? Ollaan ehkä siellä nähty![]()
Keep calm and love fossil fuels.
-
arraparra
- Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
Ens viikosta alkaen kokeillaan sitte 2t-elämää, 300 exc 2015 muodossa =)
Muutama kyssä öljyihin liittyen;
Onko esim tämä ihan ok matskua sekotteluun? Vaiko jotain muuta? Onko ohjekirjan 1:60 sekoitus bueno, ja saako mitään hyötyä käyttää 98-bensaa?
http://www.wandamotor.fi/castrol-power- ... kd8v69nuj2
Hyvä öljy olis hakusessa, mutta kuitenkin lompakkoystävällistä, kun tuotahan tulee menemään suht reippaasti.
Entäs vaihteistoöljy, mitään suosituksia sen suhteen?
Muutama kyssä öljyihin liittyen;
Onko esim tämä ihan ok matskua sekotteluun? Vaiko jotain muuta? Onko ohjekirjan 1:60 sekoitus bueno, ja saako mitään hyötyä käyttää 98-bensaa?
http://www.wandamotor.fi/castrol-power- ... kd8v69nuj2
Hyvä öljy olis hakusessa, mutta kuitenkin lompakkoystävällistä, kun tuotahan tulee menemään suht reippaasti.
Entäs vaihteistoöljy, mitään suosituksia sen suhteen?
Mulla toimi hyvin teboil bike synteettinen 2t öljy. Lienee hyvä jos ajo kohtuu maltillista, jos taas koko ajan meno "putkella" niin joku korkeamman leimahduspisteen kisäöljy saattaa olla parempaa. Ei karstoittanut pahoin ja ei haissut ihan kamalalle. Ja ei ihan pahan hintainenkaan.
Laatikkoon itse kytkintuntuman ja vaihteiden jouhevan toiminnan toivossa kokeilemalla päädyin bellray gearsaver ja Silkolene 2t laatikkoöljyihin. Ihan vasittuihin sellaisiin. Varmasti monta muuta mielipidettä ja suuri osa on sitä mieltä että turhaa haaskausta käyttää sellaisia mutta minusta ne olivat toimivimpia. Ktm300 laatikko on tiettävästi kestävä ja ei kranttu öljyille joten aika moni litku siellä vvarmasti pelaa asiallisesti.
Laatikkoon itse kytkintuntuman ja vaihteiden jouhevan toiminnan toivossa kokeilemalla päädyin bellray gearsaver ja Silkolene 2t laatikkoöljyihin. Ihan vasittuihin sellaisiin. Varmasti monta muuta mielipidettä ja suuri osa on sitä mieltä että turhaa haaskausta käyttää sellaisia mutta minusta ne olivat toimivimpia. Ktm300 laatikko on tiettävästi kestävä ja ei kranttu öljyille joten aika moni litku siellä vvarmasti pelaa asiallisesti.
antti
-
arraparra
- Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
No ei kyllä oo pahan hintaista(vaille 8e Motonet), ja saatavuuskin erittäin hyvä. Ootko ihan suositetuilla % sekotellu, ja 98gasoon?AnttiL kirjoitti:Mulla toimi hyvin teboil bike synteettinen 2t öljy.
Mitä tuntimäärää maksimissaan voi laatikkoöljyillä ajella (hyvinkin maltillisella tyylillä)?
Toi bensaan sekoteltava on sen verta huokeeta että sitähän vois sitte satsailla vähän enempi tähän lootaölppään =)
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Samoja juttuja kysellyt tuoreena kakstahtarina ja neuvottu 2% seoksia käyttään. Laatikkoöljyt 10t välein ja laittanut ihan Castrol Power1 Racing 10W/50 öljyä mitä jäi pari pönttöä edellisestä pyörästän.
Kura lentää...
-
kylaenmies
- Pyörä: Beta RR 400
Sama täällä, parin pyörän voimin ajettu 2%:lla nyt kesä vähän vaihtelevilla ölpillä, pääasiassa tuolla teboililla.
Talveksi kuulemma sitten korkeaoktaanista bensaa tankkkiin ja jopa päälle loraus masinolia tms oktaanibuustia, ettei pääse vesi yllättämään.
Talveksi kuulemma sitten korkeaoktaanista bensaa tankkkiin ja jopa päälle loraus masinolia tms oktaanibuustia, ettei pääse vesi yllättämään.
Minä kans kuulin että masinolia kannattaa lirauttaa mukaan kun alkaa keli jäähtymään. Omalla takana vasta yksi ölpänvaihto, joten ei kommenttia mikä on parasta, aikalailla kai tuo on sama kunhan on tuohon käyttöön tehty ja vaihtaa usein.
2Tahti ölppää ajoin litran iRide merkkistä jonka sain kaupan päälle ja nyt ostin gallonan Teboilia, 4 dl öljyä ja 19 litraa 98 bensaa päälle on ollut kait ihan hyvä. Suositellulla 1:60 seoksella ei pytken päässä näkynyt mitään, kun vähän rikasti niin hieman kosteutta kerää.
2Tahti ölppää ajoin litran iRide merkkistä jonka sain kaupan päälle ja nyt ostin gallonan Teboilia, 4 dl öljyä ja 19 litraa 98 bensaa päälle on ollut kait ihan hyvä. Suositellulla 1:60 seoksella ei pytken päässä näkynyt mitään, kun vähän rikasti niin hieman kosteutta kerää.
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Oliskaan kaasuttimen lämmityssarja hyvä/tarpeellinen talvikäyttöä silmällä pitäen: http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 5131003044 ?
Kura lentää...
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Oikeilla talvisuuttimilla ja neulalla ja bensahanan puoleisella kumimattosuojauksella (etolasta teollisuusverho tms.)
Ei tarvetta tenulle eikä kaasarin lämmityssarjalle.
Pyörinä 2010 exc 250 ja 2011 300te Husa.
Ajokelit +5/-20, vesisohjoa ja umpipuuteria.
Ei tarvetta tenulle eikä kaasarin lämmityssarjalle.
Pyörinä 2010 exc 250 ja 2011 300te Husa.
Ajokelit +5/-20, vesisohjoa ja umpipuuteria.
Braa-aab!
Olisko kuvaa tuosta kumimattoviritelmästä?
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Ei ole nyt kuvaa saatavilla, mutta yksinkertaisuudessaan jotakuinkin näin:
Tankki+penkki irti ja leikataan koko vasemmanpuolen kokoinen lipare tästä taipuisasta
läpinäkyvästä kumista, yläreunaan kiinnytysreikiä ja nippareilla runkoon kiinni.
Etupuoli kiinni pakoaukonsäätimen pulti alle, yksi kiinnityskohta kytkinletkuun ja takareunasta työnnetään
ilmanputsarin kumikurkun ja rungon väliin.
Ja sitten yksi pieni pysty viilto bensaletkun läpivienniksi ja toinen hieman pidempi pystyviilto,
josta päästään ryyppyyn käsiksi.
En nyt millään muista tuon tavaran nimeä, kuitenkin teollisuudessa käytetään oviverhona tms.
koirankopin luukkuihinkin käytetty, elastista n.3-4mm paksua läpinäkyvää erittäin helposti muotoiltovaa/työstettävää.
Tankki+penkki irti ja leikataan koko vasemmanpuolen kokoinen lipare tästä taipuisasta
läpinäkyvästä kumista, yläreunaan kiinnytysreikiä ja nippareilla runkoon kiinni.
Etupuoli kiinni pakoaukonsäätimen pulti alle, yksi kiinnityskohta kytkinletkuun ja takareunasta työnnetään
ilmanputsarin kumikurkun ja rungon väliin.
Ja sitten yksi pieni pysty viilto bensaletkun läpivienniksi ja toinen hieman pidempi pystyviilto,
josta päästään ryyppyyn käsiksi.
En nyt millään muista tuon tavaran nimeä, kuitenkin teollisuudessa käytetään oviverhona tms.
koirankopin luukkuihinkin käytetty, elastista n.3-4mm paksua läpinäkyvää erittäin helposti muotoiltovaa/työstettävää.
Braa-aab!
Juu, minäkin ajelin ihan tehtaan suositus seoksilla, 1/60 mitattuna oikein virallisella KTM mittakannulla jossa valmiit öljymäärät kullekin litramäärälle. Itse olen ollut siinä uskossa että 98 on noille hyväksi, aina eli kesät talvet.
Myös pienkonebensalla on tullut ajettua noin 1000km, toimi erinomaisesti mutta maksaa tietty sen verta että ei ihan heti tule tehtyä jos joutuu itse maksamaan sen.
Mulla on tuollainen kaasarinlämmitin, asentamattomana hyllyssä jos joku haluaa kokeilla
Eipä sitä koskaan tarvinnut vaikka ei koskaan ollutkaan telttapatjoja tms eikä myöskään jäänestoa, laskeskelin itsekseni jotta valtiovalta on sen jo minulle hoitanut samaan hintaan. 98:ssakin kun on 5% valmiiksi laitettuna, 95 10%. Ja on tullut turrattua jos minkälaisessa kelissä myös. aina -30 asti jolloin mopeedi kyllä pelasi mutta suorilla meinasi ukolle tulla vähän viileä. Toki nollan molemmin puolin taittaa olla potentiaalisin keli tietysti tuolle jäätymiselle. 98 jerryynkin (20l) siis on jo litra masinolia (alkoholia) lisättynä valmiiksi niin luulisi riittävän johonkin.
Tuollaisesta makuualustasta jota saa kaikista urheilukaupoista on jotkut tehneet virityksiä, ajatus on vain se jotta kaasutin jää sillä eristettyyn tilaan johon etureunasta antaa lämpöä sylinteri.
Öljynvaihdoissa olen mennyt 10h välillä, hyvin on pelannut.
Myös pienkonebensalla on tullut ajettua noin 1000km, toimi erinomaisesti mutta maksaa tietty sen verta että ei ihan heti tule tehtyä jos joutuu itse maksamaan sen.
Mulla on tuollainen kaasarinlämmitin, asentamattomana hyllyssä jos joku haluaa kokeilla
Eipä sitä koskaan tarvinnut vaikka ei koskaan ollutkaan telttapatjoja tms eikä myöskään jäänestoa, laskeskelin itsekseni jotta valtiovalta on sen jo minulle hoitanut samaan hintaan. 98:ssakin kun on 5% valmiiksi laitettuna, 95 10%. Ja on tullut turrattua jos minkälaisessa kelissä myös. aina -30 asti jolloin mopeedi kyllä pelasi mutta suorilla meinasi ukolle tulla vähän viileä. Toki nollan molemmin puolin taittaa olla potentiaalisin keli tietysti tuolle jäätymiselle. 98 jerryynkin (20l) siis on jo litra masinolia (alkoholia) lisättynä valmiiksi niin luulisi riittävän johonkin.
Tuollaisesta makuualustasta jota saa kaikista urheilukaupoista on jotkut tehneet virityksiä, ajatus on vain se jotta kaasutin jää sillä eristettyyn tilaan johon etureunasta antaa lämpöä sylinteri.
Öljynvaihdoissa olen mennyt 10h välillä, hyvin on pelannut.
antti