Muuta ihmeellistä en ajossa huomannu, tosin en montaa kilsaa ajanut.
KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- t.t.tammi
- Viestit: 2176
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Kyl se sinne menee ainakin väärinpäin, nimimerkillä hetken ihmettelin miksei absi toimi.
Muuta ihmeellistä en ajossa huomannu, tosin en montaa kilsaa ajanut.
Muuta ihmeellistä en ajossa huomannu, tosin en montaa kilsaa ajanut.
- drpepper74
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 990 adventure
Kyllä mä oon etusta käännelly, enkä oo huomannu että olis mitään haittaa. Mullapa onkin apsiton versio.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: KTM 990 adventure
Itsellä KTM logoilla varustetut Hepco-muovilaatikot. Ulkoa isot, mutta sisältä aika niukat tilat. Laukun vesitila vielä arvokasta hyötytilaa jonkin verran pois, mutta muuten kivat ja toimivat laukut. Pitää sadeveden hyvin ulkopuolella, kesällä tuli Norjassa testattua. Toisen laukun varustin vesihanalla, ihan kivaPeltsi kirjoitti: Noista sivulaukuista piti kysellä että mitä. Oon hankkimasa KTM omat Hepco perskeleen tekemät sivuloodat ja tarvis vähän kokemuksia niistä että onko ne toimivat ja onko jotain varsinaisia heikkouksia. Ja leveneekö pyörä symmetrisesti molemmilta puolilta ja mitä kyytiläiset on tykänny? Jossain " aluloodat" tulee niin korkealle että kyytiläiset jalat on ahtaalla.
Komiat ne ovat!
Re: KTM 990 adventure
Muistaakseni jarrulevyissä oli merkitty pyörimissuunta. Onkohan sillä merkitystä levyn kestoon, jos joutuu reilummin jarruttamaan?drpepper74 kirjoitti:Kyllä mä oon etusta käännelly, enkä oo huomannu että olis mitään haittaa. Mullapa onkin apsiton versio.
Re: KTM 990 adventure
Ei oo kyllä helppo uskoa että se nuoli ois levysä joyain lujuutta osoitgamsa. Eihän tarvikelevyisä tuota olekkaanmeikä Brembo varmaan kovin paljo niitä huonompi ole.
Melko sirkkelinterä on tuo 130 leveä kumi tuommosen möjkön takiksena. Ja uutena melko nopea ohjautuun kallistuksesa. Välityski sillä näköjään vähä lyheni että nyt voi louskuttaa 80kmh kuutosella ihan mukavasti. Tulipa koitettua mutta tuskin uudestaan millonkaan kunhan tuosta T63 aika jättää. Jos sillä syksyn pärjäis.
Melko sirkkelinterä on tuo 130 leveä kumi tuommosen möjkön takiksena. Ja uutena melko nopea ohjautuun kallistuksesa. Välityski sillä näköjään vähä lyheni että nyt voi louskuttaa 80kmh kuutosella ihan mukavasti. Tulipa koitettua mutta tuskin uudestaan millonkaan kunhan tuosta T63 aika jättää. Jos sillä syksyn pärjäis.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- drpepper74
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 990 adventure
Piti oikein käydä konttaamassa pyörän vieressä. En löytänyt nuolta mikä näyttäs pyörimis suunnan. Ihan orginelli levyt on vielä eessä. Mites muilla? 950 adevesta taitaa nuoli löytyä?
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: KTM 990 adventure
Etulevyillä ei sinällään ole pyörimissuuntaa, mutta ABS-mallissa levyjen keskiöt ovat erilaiset. Vasemman puolen levyn keskiössä on upotus ABS:n peltiselle pulssikiekolle. ABS-jarruttomassa S-mallissa tällä ei merkitystä.
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Kotarin alkuperäisissä levyissä tosiaankin on pyörimissuunta. Levyt eivät ole symmetriset, joten pyörimissuunnalla tai oikeastaan jarrutussuunnalla lienee väliä. En usko että levyjen valmistaja aiheuttaisi itselleen lisäkustannuksia merkitsemällä nuolen, jolla ei ole mitään merkitystä.Aspe kirjoitti:Muistaakseni jarrulevyissä oli merkitty pyörimissuunta. Onkohan sillä merkitystä levyn kestoon, jos joutuu reilummin jarruttamaan?drpepper74 kirjoitti:Kyllä mä oon etusta käännelly, enkä oo huomannu että olis mitään haittaa. Mullapa onkin apsiton versio.
Useat tarvikelevyt ovat symmetriset, joten niiden pyörimissuunnalla ei liene väliä, varsinkaan kun sitä ei ole merkitty.
Re: KTM 990 adventure
Paitsi ettei ole sitä pyörimissuuntaa. Piti oikein käydä tallisa tarkistaan. Oisin melko varma että nuo on alkuperäsen Brembot noilla vakiovanteilla.
En kyllä keksi muuta syytä merkin laittamiseen kuin että tietää kumminka päin levy pannaan kiinni. Tuskin levy itsesään on tarkotettu pyöriin tiettyyn suuntaan.
En kyllä keksi muuta syytä merkin laittamiseen kuin että tietää kumminka päin levy pannaan kiinni. Tuskin levy itsesään on tarkotettu pyöriin tiettyyn suuntaan.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- drpepper74
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 990 adventure
Kyllä minun silmään noi näyttä symmetrisiltä. Olen melko varma että noi mun levyt on alkuperäiset kun vekottimella on ajettu 54tkm. Näin siis 990 S malissa jossa ei ole abs jarruja.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
- kalle j
- Viestit: 878
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
- Pyörä: R100GS ja R1100GS
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM 990 adventure
950 kiinteissä levyissä on pyörimissuunta, 990 kelluvissa ei.
Lisää urkua monitoriin...
-
kymppivalve
- Viestit: 341
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:50 pm
- Pyörä: fillari
- Paikkakunta: oulu
Re: KTM 990 adventure
kyllä ne on alkuperäiset, tai mä en oo niitä ainakaan vaihtanut.. Oisin melko varma että nuo on alkuperäsen Brembot noilla vakiovanteilla
adventure muka painava?
Re: KTM 990 adventure
Pitää ottaa kyllä hieman takasi tuon T63 takasena juttuun. On muuten hyvä kumi. Väärä koko on ainut vika ja seki vaan pienen ulkokehän tuomana välityksen muuttumisena. Tonnin kohta pyöriny eikä juuri muuta kun vähä napit pyöristyny. Raskiskohan ens suvena koittaa sitä Deserttiä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Peltsi kirjoitti:Pitää ottaa kyllä hieman takasi tuon T63 takasena juttuun. On muuten hyvä kumi. Väärä koko on ainut vika ja seki vaan pienen ulkokehän tuomana välityksen muuttumisena. Tonnin kohta pyöriny eikä juuri muuta kun vähä napit pyöristyny. Raskiskohan ens suvena koittaa sitä Deserttiä.
mulla oli superissa t63 3100km ja oli hyvä.
ekan 200km oli todella hyvä. sit se oli hyvä sen 2500km... viimene 300-500km oli jo vähä heikkoa mut oikein hyvä kokonaisuus
Re: KTM 990 adventure
No joo ja jos se ton 3000 meniski niin aehän ois lottovoitto. RallyRaid kesti melko tarkkaan sen ja tuli kyllä loppuun ajettua. Hyvä oli seki, mutta törkeän kallis.
Paskapuhetta, mutta uskon.