Tiivisteliima metalliselle tiivisteelle
Valvoja: Moderaattorit
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Löytyykö metalliselle tiivisteelle jotain omaa liimaa? Erästä laitetta huolletaan/muutetaan ja siinä on neljä tasopintaa joissa on osassa kuparinen ja osassa peltinen (?) tiiviste. Värkin sisällä on kova paine ja mielessä kävi että jollain tiivisteliimalla voisi tehdä vielä varmistuksen. Muistelen vuosikymmenien takaa että auton metallisessa kannentiivisteessä olisi käytetty jotain kuparinväristä spray liimaa? Onko jollain parempaa tietoa asiasta?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Tiivisteliima metalliselle tiivisteelle
Toimisiko joku tuommoinen https://www.motonet.fi/fi/tuote/602302/ ... liima-150g, https://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/ ... iima-118ml. Multa löytyy purkki jota sopii käyttää.
-
Koheltaja
Aviation voisi olla ehkä se mitä ollaan hakemassa, pitää tutustua siihen paremmin. Hintakin on sen verran edullinen että voisi kipaista purkin hakemassa, on sille varmaan jatkossakin käyttöä.
-
Hasky510TE
- Pyörä: husqvarna
VHT copper gasket cement spray pullossa(16,90 Oulun automaalit ) ,on myös tuubissa tai purkissa ja VHT:n lisäksi pari muutakin valmistajaa joka tekee vastaavaa..spray pullosta kuva mun projektin viimeisessä lisäyksessä..
Viimeksi muokannut Hasky510TE, Su Kesä 29, 2014 9:34 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
VHT kuparista sprayliimaa käytetty menestyksekkäästi metallisten kannentiivisteiden kanssa. Kuparintiivisteissä kannattaa muistaa hehkutus jolla pehmeyden voi palauttaa jos tarpeen on.Hasky510TE kirjoitti:VHT copper gasket cement spray pullossa ,on myös tuubissa tai purkissa..spray pullosta kuva mun projektin viimeisessä lisäyksessä..
Tuota VHT-tavaraa saa ainakin amerikan autokaupoista (mm. roihupelto) mutta hinta oli aika kova (25e?), joskin tarkoitettu veekaseille joten riittää mopohommissa pitkään.
-
Koheltaja
Homma oli jo ratkennut kun kävin rojektia katsomassa, oli saanut koneistamon tutulta kuparin väristä spray liimaa. VHT purkki pitää käydä hakemassa itelle, välillä sillekkin tulee käyttöä kun kaikenlaisia päristimiä tulee ruuvailtua.
Tere!
Mulle myytiin moottorikoneistamolta tuota VHT:n "kuparisementtiä". Mulla oli siis putkitettu alumiinisylinteri ja kuparikannentiiviste. Tämä tiivistespray on suihkutettuna semmoista tahmeata, jolla tiiviste tarttui kiinni.
http://aijaa.com/BJduZ9
Mulle myytiin moottorikoneistamolta tuota VHT:n "kuparisementtiä". Mulla oli siis putkitettu alumiinisylinteri ja kuparikannentiiviste. Tämä tiivistespray on suihkutettuna semmoista tahmeata, jolla tiiviste tarttui kiinni.
http://aijaa.com/BJduZ9
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Mulla on tälläistä 

-
Koheltaja
VHT copperi unohtui talveksi mökille eikä tykännyt pakkasista. Uuden purkin etsintä ei ole tuottanut tulosta kun on loppu joka paikassa enkä ole löytänyt korvaavaa ainetta. Mitäs nyt suihkitaan tiivisteeseen?
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Osta tota Mopar:in liimaa .. Tai jos akuutti kiiru on niin tuu hakemaan =)
-
Koheltaja
Yritin Moparia etsiä mutta ei tullut vastaan kotimaan kaupoista, täytyy vielä etsiä iltasella. Ei tässä ihan niin akuutti tarve ole että tarttis heti lähteä hakemaan 
VHT copper cementiä ei enää myydä EU alueella
Syynä tolueenin käyttö liottimena 
-
Koheltaja
Näin myös ymmärsin. Oulun Automaaleista kysyin niin tässä kuussa tulee Saksaan uudet EU kelpoiset VHT tuotteet ja täällä ne on joskus ensi kuussa. Siitä ei ole tietoa mitä kaikkea tulee. Pitää kattella mitä tekee, jos jostain löytäisi VHT:tä tai vastaavaa, hyllystä tai tiskin alta.