Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

pekkas
Pyörä: 1090 R

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Kallet kirjoitti:tässä olen kahden vaiheilla hommaanko autotunen vai Optimizerin ja säädätän penkissä.
Onko sinulla tietoa voiko Kajaanissa säädättää penkissä?
Sulla kun on kokemusta niin kumpaa suosittelisit?
Eipä niitä Kajaanista taida muita löytyä kuin tuo meidän kerhon penkki (KAMC)
Minä ja yx kaveri niitä on jonkin verran säädelty...
Oulu taitaa olla lähin missä aivan työkseen tekevät...me vaan harrastetaan :wink:
Tuohon jos saisi jonkun pohjakartan alle mistä lähtisi muokkaamaan niin ei pitäis paha homma olla.
Sen jälkeen muihin samanlaisiin vain pikku hieno säätöä kartalle.
Täällä foorumillakin saattaisi jollain olla valmista karttaa josta helppo olisi lähteä tekemään.
Toki zero mapistakin voi hieroa..

soittele nollviissataa 58o473
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Mänäk
Pyörä: Husqvarna 701 LR

Viesti Kirjoittaja Mänäk »

Joo siis O2 Optimizer piti sanoa. Autotunetuksen ajaksi piti vaan pyörän oma lambda ottaa pois ja laittaa Autotunen lambda paikalleen.

Eli siis seuraavaksi otan autotunen veke, laitan pyörän oman lambda-anturin + 02 optimizerin paikalleen. Nollaan kartasta Optimizerin käyttämät alueet, jolla se siis pitää vakio arvona sen 13,6.
Eli alakiekat / kaasunasennot hoitaa O2 optimizer ja ylärekisterin autotunella tehty kartta, joka on jossain 12,8-13 AFR:llä.
MikkoK
Pyörä: XT660R, WR250F

Viesti Kirjoittaja MikkoK »

Kajaanista taitaa olla Oulua lyhempi matka Pyhäjärven JTM-Motorsiin. Siellä on pätevä pyöriin erikoistunut säätäjä. Kaksi pyörää on mulle säätänyt ja tulos on molemmilla kerroilla miellyttänyt.
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Kysytään nyt kun ei itse ole aivan varma :mrgreen: :? itseltä oli tenerestä poistettu lampada anturi... pyörässä on ollut aikoinaan Power Commander joka on poistettu edellisen omistajan toimesta.
tällä hetkellä leonvince teharit ja snorkkeli poistettu Stage3 ilmanottomodi ja lisäsuodatin ilmanottokotelon vasemmassa sivussa mihin toi Lambda vaikuttaa kun ajattelin laittaa sen nyt takaisin jotainhan seosta se säätelee...
kun lampda on kiini nyt pyörässä voiko se vaikuttaa tehon laskuun? entä onko mahdollista että veisi vähemmän bensaa?
Liitteet
Nyt tuon lambdan liitoksen kohdalla mihin johto menee kiini oli tämän näköinen liitin laitettu kiini.
Nyt tuon lambdan liitoksen kohdalla mihin johto menee kiini oli tämän näköinen liitin laitettu kiini.
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Kallet
Pyörä: 901
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Toi liitin taitaa olla tämä:
http://www.off-the-road.de/en/O2-Sensor ... eliminator

Yritin ensiksi tilata tätä Omaan pyörääni. Laittoivat OFF-THE-ROADILTA viestiä , että tämä aiheuttaa virhekoodia Z mallissa.
Ilmeisesti sulla ei anna pyörä sitä? SIihen en osaa vastata onko tuosta hyötyä llman PC:tä
Aatos
Pyörä: Moto Guzzi V85TT

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Kurapyörälle ajatuksia. En ole asiantuntia, mutta pyörääsi on tehty aika paljon muutoksia. Lamda anturi ei välttämättä pysty säätämään noita arvoja noin paljon mitä noi pyörän muutokset vaatii. Noilla muutoksilla laittasin Power Commanderin pyörään ja unohtaisin Lamdan. (tai säädöt muuten kohilleen) ?????
Paljonko olet itse ajanut pyörällä?
Kulutus?
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Kallet kirjoitti:Toi liitin taitaa olla tämä:
http://www.off-the-road.de/en/O2-Sensor ... eliminator

Yritin ensiksi tilata tätä Omaan pyörääni. Laittoivat OFF-THE-ROADILTA viestiä , että tämä aiheuttaa virhekoodia Z mallissa.
Ilmeisesti sulla ei anna pyörä sitä? SIihen en osaa vastata onko tuosta hyötyä llman PC:tä
Ei anna mitään virhekoodia

Aatos kirjoitti:Kurapyörälle ajatuksia. En ole asiantuntia, mutta pyörääsi on tehty aika paljon muutoksia. Lamda anturi ei välttämättä pysty säätämään noita arvoja noin paljon mitä noi pyörän muutokset vaatii. Noilla muutoksilla laittasin Power Commanderin pyörään ja unohtaisin Lamdan. (tai säädöt muuten kohilleen) ?????
Paljonko olet itse ajanut pyörällä?
Kulutus?
Tiedätkö parmmin mitä kaikkia modauksia tähän pyörään on tehty onko tuttu pyörä? pyörä on säädetty aikoinaan edellisen omistajan toimesta PowerCommander 5 säädettynä Stage3 ilmanotolle ja SBK vaimentimille.. voisi vaikka ostaakin tuollaisen PowerCommander jos jostain löytyisi käytettynä edullisesti joku vastaava mikä pyörässä ollutkin...

Olisinko itse ajanut pyörällä noin 3500km ilman mitään ongelmia... kulutus omasta mielestä normaalia enemmän vaikka ajaakin suht rauhalisesti matka ajossa vie matkavarustus päällä sivulaukut takalaukku ja kyytiläinen kulutus näin 7l/100km... onko toi ihan normaali kulutus kun matkavauhtia pidän noin 90km-100km/h
Viimeksi muokannut kurapyörä, To Helmi 12, 2015 2:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Kallet
Pyörä: 901
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Mulla on ollut vakiona kulutus aina alle 5 L/100 km. Saa nähdä nyt kun on nuo viritykset tehty..
Aatos
Pyörä: Moto Guzzi V85TT

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Kuullostaa toi kulutus siltä ettei kaikki kohillan. Mulla snorkkeli poistettu ja K&N suodatin paikoillaa. En ole tainnyt yli 5 litaran päästä. Ainakaan maantiellä. Norjan vuoristossa viime kesänä tais mennä 4 litran kieppeillä kun maisemia tuli kateltua.
DOMI
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Mulla myös matka-ajossa kulutus pysynyt kyytiläisen ja tavaroiden kanssakin 5-5,5L/100 tuntumassa. Leksat, välitys 15/47 tai 15/48. Ei ole koskaan ollut mitään nykimisiä pienilläkään kierroksilla. En tosin tiedä vaikka olisi edellisten omistajien toimesta säädetty jossakin, enkä jaksa välittää kun toimii hyvin. Nyt ajettu himpun alle 70Tkm ,eikä minulla ole ollut mitään tekniikkahuolia. Kotimatkalla vilkaisin matkamittaria ja 68800 siihen pyörähti.
Viimeksi muokannut DOMI, To Helmi 12, 2015 8:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Tuolla eliminaattorilla on kaiketi tarkoitus huijata ecun omat lambda-arvon mukaan muuttuvat korjauskertoimet tappiinsa ja sen jälkeen säätää commanderilla kohdalleen, kun lambda ei enää voi korjata commanderin muutoksia. Kannattaisi laittaa siihen seosmittari, niin saisit osviittaa, mitä siellä oikeesti tapahtuu, mutta kyllä se noilla kulutuksilla on väkisinkin liian rikkaalla.

Vahvasti epäilen tuota otr:n kommenttia ja luulen että he vaan mieluummin myyvät kalliimman optimizerin tilalle. Eihän tenere anna vikakoodia vaikka koko lambdan heittäs mäkeen eikä laittais mitään eliminaattoria tai optimizeria tilalle.
Jull
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jull »

Syksyllä WR250R vaihtui 2009 Tenereen. Huoltohommien takia tuli pyörää vähän purettua ja samalla aattelin vaihtaa väriä vähän omaan silmään sopivammaksi. Sävy on nyt Toyotan Gray Mica 196, jonka päällä kolminkertainen mattalakkaus. Muoviosat vaihtuu vielä mustiksi, taikka sitten pihiyksissäni maalaan nuo entiset.

Mitä loppusyksystä kerkesin tuota testaamaan niin hauska pelihän se on tuokin noilla itärajanpinnan sorateilla työnnellä, mutkissa pitää vaan muistaa ettei alla oo enää WR.
Renkaat vaihdoin kuluneista Battle Wingeista Tkc80:iin, onhan ne soralla ja huonoilla teillä ihan eri renkaat.

Pientä varustelua ja laittelua on vielä kevään mittaan tiedossa...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nätti peli ja hyvä väri :P
Kylätason kurapyöräilijä.
STN
Pyörä: T7. Tunturi Start

Viesti Kirjoittaja STN »

Onpa tosiaan sopiva väri!
Heti en edes huomannu muovien puuttuvan.. :oops:

STN
cloud castle
Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250

Viesti Kirjoittaja cloud castle »

Hyvän näköinen on. Röpylä muovit kannaattaa hio sileäksi ennen maalausta.
Kova homma mutta tähän astisen työn nähtyä ei oo sulle ongelma.
Putket kun vielä laitat uusiks on hieno 8)
Vastaa Viestiin