Kiitos vastauksista!
Minusta näistä ehdotuksista paras saattaisi olla tuo trailtech:in x2 maski. Lailisuus nyt ei itseä kiinosta, vaikka valot nyt paikallaan onkin. Täällä Rovaniemellä ei nyt poliisia ole näyttänyt ennenkään kiinostavan moottoripyörät, vaikka niitä löytyy tosi huono kuntoisiakin kavereilta. Ovat vain pysäyttäneet ja sanoneet, että pistää kuntoon. Mutta taas valoista, minusta se on tärkeintä, että itse tulee nähdyksi liikenteessä ja taas toisinpäin, että itse näen ajaa pimeällä tiellä. Kääntää maskin valokeilan sitten sojottamaan sillälailla, ettei varmasti häikäise. Tietysti ongelmaksi tulee jos valokeilassa on paljon hajavaloa, jolloin sitä ei saa säädettyä kokonaan häikäisemättämäksi... Taitaneen tässäkin olla sillälailla? Myös, jos jaksaisit linkata minulle semmoisen käytettynä myynissä olevan, niin saisi tietoon hintaluokkaa missä pyöritään. Itse ainakaan uusavuttomana en sellaista löytänyt täältä. (EDIT: löytyi yksi, mutta se oli varattu ainakin 19.11 asti. Pistin viestiä menemään. Toivottavasti se ei ole viellä mennyt.)
Tuli viime keväällä ajettua kyseisellä pyörällä kolari ennen kuin pistin xenonit paikoilleen. Vikahan oli kolmion takaa eteen kääntyneen mersun. Ajan ensimmäinen kommentti oli se, että ei hän nähnyt minun tulevan. Ihan järkeen käyvä syy, sillä onhan toi vakio valo niin surkea vakiona, että hyvä, jos sen huomaa edes olevan päällä päivällä... Muutenkin läheltä piti tilanteita tuolloin sattui melkeimpä, joka viikko pari kertaa. Xenonien laiton jälkeen läheltä piti tilanteet ovat tippuneet noin kertaan kuukaudessa, vaikka xenonit eivät häikäise vastaan tulioita häikäisy suojan takia. Varmasti näkyvyys paranisi, jos sen ottaisi pois, mutta ei ole mukavaa sitten, jos kaikki vastaan tulijat räpsyttelisivät valoja. Saattaisin jopa aiheuttaa kolarin niiden takia... Tämän takia en ollut näin alunperin ajattelut korvaavan valomaskia millään, että säilyisi tälläinen tieliikenteeseen soveltuva valo ja löisi sitten lisävaloja siinä toivossa, että jotain haluaisi nähdä...
Antin linkaama kypärä valo suomeen tuotuna on reilusti yli budjetin, koska ottaen huomioon hintaan lisätään ALV, tullimaksu sekä postit... Näyttää kyllä hyvältä, mutta budjetti tulee tielle...
Tuota "Enduro" Lediä on myös tullut mietittyä jo aijemmin, mutta suljinkin sen pois, koska taitaa keila jäädä liiän lyhkäseksi... Täältä foorumilta, jostain löysin kuvat, jotka paljastivat, ettei se sovi yksinään omaan käyttötarkoitukseen.

Myös sitten se, että maskiin en ole reikiä tekemässä, kun valot ottaa pois niin jää kaameat reijät... En sitten tiedä olisiko se ongelma sijottaa vain yksi lamppu toiselle puolelle. Tosin toimisiko tuollainen, jos siihen pistäisi 3 spot keilaista ja 3 euro keilaista valoa?
7" H4 umpio varmaan olisi se paras vaihtoehto tähän budjettiin, mutta kyllä se on niin kauhea, jos siihen nyt ei kuiduta sellaista numerokilpeä umpion yläpuolelle, joka muutenkin taitaa olla vältämättömyys, sillä muuten tuulen kanssa tulee kovilla pakkasilla ongelma. Kuidutus hommia nyt on tullut kokeiltua, mutta ei siitä omissa käsissä hienoa tule. myös umpiolle pitäisi rakentaa kehikko ja valokeilan korkeuden säädin, josta voi nopeasti valokeilan säätää. Se nyt taitaisi onnistua, kun ammattikoulussa metallipuolella ollaan, mutta koulussa on nyt muiden asioiden kanssa kiire ja 2kk työssäoppiminen alkaa kohta, joten ei ole mahdollisuutta. Kotona nyt jonkin näköisen saisi väänettyä, mutta muut harrastukset vievät aikaa tarpeeksi. Myös sitten se, ettei vältämättä innostus riittäisi tehdä loppuun laiska, kun olen.
Tälläinen lankapuhelimen johto on tietenkin itsellekkin tuttu. En minä nyt kuitenkaan niin nuori ole, että sitä en tuntisi, vaikka nyt taidankin nuorimasta päästä olla.

En sitten tiedä millä ikähaaralla täällä liikutaan, mutta kuitenkin... Tämän idean olekin jo löytänyt aijemmin nettiä selailessa. Itselläkin kaapistä löytyy tälläinen johto, mutta ongelmaksi tulee se, että balistikkien olessa penkin alla, pihalle tulee Xenoneiden korkeajänite piuhat, joita nyt tuskin saa tälläisenä kiere piuhana?

Ledien kanssa ongelmaa, ei synny, mutta toiseksi ongelmaksi tulee yleinen ledien 8,4v jännite, joka tietysti täytynee muuttaa... Itse en ainakaan ole löytänyt yhtä tehokasta ja kevyttä led lamppua kypärään 12 voltilla tähän budjektiin... Kuten myös xenonlamput, joihin on sisäänrakennettu ballastikki ei taida sopia budjettiin. Muodostuukohan pitkistä korkeajänite piuhoista ongelma, kun tunnetustihan korkeajänniteinen sähkövirta on hyppivää myös sitten se, ettei niitä saisi irrotella tietääkseni, kun vain muutaman kerran, niiden herkän hajoamisen takia?
Kriteereistä nyt sen verran viellä, että täytyy säilyttä ainakin joku kohtuu hyvä lähivalo vastaan tulijoiden takia, kun yleisillä tiellä kuitenkin isoin osa ajasta ajetaan. Sitten varmaan, jos pyörään lisävaloja ollen laittamassa, täytynee olla niitä kaksi kappaletta ihan muodon ja valokeilan vuoksi. Näytänee varmaan valokeila tyhmältä, jos 1 valo on sijotettu toiselle puolelle pelkästää. Umpion yläpuolelle sitä ei saa, koska maskiin en reikiä ole poraamassa.
Akkujen kestolla nyt ei ole väliä, koska ei itsellä tule ikinä yli 3h ajettua tai ainakaan talvella mettässä. Akuissa on vain se ongelma, etten todellakaan kiinalaisia akkuja halua räjähdysvaaran ja keston takia ja suomalaiset akut syövät budjetin jo melkein kokonaan. Akkujen kanssa myös joutuisi kantamaan reppua, jota taas en halua. Myös akuttomassa versiossa on se hyvä puoli, että jos päähän pistona tulee halu lähteä ajelemaan mettää ei tarvitsisi hakea kotoa akkureppua ja sitä nyt taas en joka paikkaan jaksa raahata.

Valothan kypärässä pysyisi koko talven paikoillaan, kun eihän ne nyt paljoa paina myös toinen kypärä löytyy, jos joutuu lähteä jonnekin missä ne olisivat vain tiellä.
Valojen rakentelua keskustelu on luettu läpi, kuten monet muut keskustelut. Ajattelin kuitenkin pistää oman keskustelun pystyyn sillä oma käyttätarkoitus poikeaa jonkin verran teidän enskapoikien käyttötarkoituksista.
Sitten viellä millainen idea tuo 2kpl Wesem HO4 lisävaloa kiinan xenon muutossarjalla, joko kypärään tai keulaan. Mahtaisiko valokeila olla millainen?
Tulipas taas pitkä viesti. Noh, toivottavasti jaksaisitte lukea. Asiaa on paljon ja tiivistys ei ole kovin hyvin hallussa minulla, kuten huomaa.