Piikki renkaat enduroon...

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Aksuko
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 5:50 pm
Pyörä: Suzuki DR650SE

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja Aksuko »

Minkälaisia talvikelin renkaita suosittele Suzuki DR:ään? Ajot pyrin tekemään mahdollisimman paljon poissa isojen liikenneväylien ja kaupunkien luota. Satapiikkiä on tässä ketjussa kehuttu, kannattaako käytettyjä renkaita harkitakkaan?
Aksuko
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 5:50 pm
Pyörä: Suzuki DR650SE

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja Aksuko »

Tämmöinen tarjous sopisi minunlaiselle harrastelijalle, harmi kun Tohtorissa on takana 17-tuumainen rengas:

http://www.satapiikki.fi/epages/satapii ... 1MCTARJOUS
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja THA »

Poikkesin tänään Tampereen jammucentterissä, heillä olis jonninmoinen kasa Satapiikin heille nastottamia renkaita. Hinta käsittääkseni sellainen ettei kannata Jämsään ajaa. Tarkemmin en sitten katsonut kun omalta osalta kokeilut kokeiltu ja vakaumus Motorenkaan suuntaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Koko kannattaa DR:ssä olla ehdottomasti takana 120/90-17 tai vastaavan korkuinen.

DR:än haarukan sisällä on sen verran vähän ylimäärästä tilaa että yleinen 130/90-17 rallinastoillakin alkaa olla ahdasta varsinkin jos ketjun kiristysvarat on alkupäässä...kesällä menee kyllä hyvin ilman nastoja.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
kylaenmies
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Pyörä: Beta RR 400
Paikkakunta: Tampere

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja kylaenmies »

Vimosimman pyörän mukana tuli enskapiikit, joissa ilokseni takanen on 19", meneeköhän passelisti 18" tuumaiseen vanteeseen?
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja THA »

Melkein heittämällä ;)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
kylaenmies
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Pyörä: Beta RR 400
Paikkakunta: Tampere

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja kylaenmies »

THA kirjoitti:Melkein heittämällä ;)
Niin että toimii vielä toivotulla tavalla :D

Kai sen kumin reuna on vaan vähän korkeammalla siellä huulella eli noin 10mm :roll:
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

THA kirjoitti:Melkein heittämällä ;)

Tää oli kyllä viikon paras (heitto :lol: :lol: )

Ja ei sovi 19 kumi 18 vanteelle siten että voisi ajaa.
antti
kylaenmies
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Pyörä: Beta RR 400
Paikkakunta: Tampere

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja kylaenmies »

AnttiL kirjoitti:
THA kirjoitti:Melkein heittämällä ;)

Tää oli kyllä viikon paras (heitto :lol: :lol: )

Ja ei sovi 19 kumi 18 vanteelle siten että voisi ajaa.
Jepjep. Ja myyjän puheiden mukaan piti istua. Ei ihme että oli kaupantekijäinen...
Olisko jollakin tarvetta tommoselle kummille, jokunen nasta lentäny mäjelle, mulle saa tyrkyttää 18":sta.
Avatar
_JPA_
Viestit: 697
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Tuli suoritettua elämäni ensimmäinen mp-renkaanvaihto. Ihan heti ei tule mitään keljumpaa homma mieleen. Vanteeseen jäi vielä vähän maaliakin ja melkein kaikki kynnet pysyi sormissa kiinni. KTM sai takarenkaaksi Mitaksen ralli-/enduronastoilla. Voi olla pitää levätä viikko, että jaksaa etusen kimppuun käydä. Jospa se siitä harjoittelemalla helpottuu...
Sukke
Viestit: 635
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja Sukke »

_JPA_ kirjoitti:Tuli suoritettua elämäni ensimmäinen mp-renkaanvaihto. Ihan heti ei tule mitään keljumpaa homma mieleen. Vanteeseen jäi vielä vähän maaliakin ja melkein kaikki kynnet pysyi sormissa kiinni. KTM sai takarenkaaksi Mitaksen ralli-/enduronastoilla. Voi olla pitää levätä viikko, että jaksaa etusen kimppuun käydä. Jospa se siitä harjoittelemalla helpottuu...
Kyllä se harjoittelemalla helpottuu. Mulla meni ekalla kertaa koko päivä ja piti käydä ostamassa isommat rengasraudatkin välissä, nyt menee jo vajaassa parissa tunnissa molemmat :P
mipy
Viestit: 155
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
Pyörä: 300 tpi, crf250m.
Paikkakunta: Kainuu

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja mipy »

Renkaanvaihdosta saa huomattavasti helpompaa kun tekee sen lämpimässä. Nimim. Tänä syksynä nastat alle kylppärissä.
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

mipy kirjoitti:Renkaanvaihdosta saa huomattavasti helpompaa kun tekee sen lämpimässä. Nimim. Tänä syksynä nastat alle kylppärissä.
Näin juuri, kesälläkin kun pitää vaihdettavaa nakkia auringonpaisteessa niin kumi taipuu huomattavasti helpommin. Onhan täällä jotkut kehuneet saunottavansa renkaita ennen vaihtoa :lol:
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla on pahvilaatikko jossa kumi lämpiämässä auton sisätilanlämmittimen voimin ennen vaihtoa. Helpottaa se havaittavasti.
antti
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Piikki renkaat enduroon...

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Renkaanvaihtovinkkejä on annettu jo monessa muussa ketjussa, mutta laitan nyt tähänkin, kun on ajankohtainen keskustelu.
Esilämmitys auttaa huomattavasti. Nykyisin (hätäisenä miehenä) teen sen kuumailmapuhaltimella(lämpiää hyvin samalla, kun ottaa vanteen irti). Siinä pitää tietty olla varovainen, ettei polta rengasta.
Rengasrautoja mielellään 4 kpl. Renkaanvaihtopukki helpottaa kuten myös Fairy+vesi -seos tai oikea renkaanvaihtorasva.
Tärkein ohje tähän on: Tämä on tekniikkalaji, voima ei ratkaise.
IMG_3429.JPG
IMG_3430.JPG
IMG_3431.JPG
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Vastaa Viestiin