Piikki renkaat enduroon...
Valvoja: Moderaattorit
Re: Piikki renkaat enduroon...
Minkälaisia talvikelin renkaita suosittele Suzuki DR:ään? Ajot pyrin tekemään mahdollisimman paljon poissa isojen liikenneväylien ja kaupunkien luota. Satapiikkiä on tässä ketjussa kehuttu, kannattaako käytettyjä renkaita harkitakkaan?
Re: Piikki renkaat enduroon...
Tämmöinen tarjous sopisi minunlaiselle harrastelijalle, harmi kun Tohtorissa on takana 17-tuumainen rengas:
http://www.satapiikki.fi/epages/satapii ... 1MCTARJOUS
http://www.satapiikki.fi/epages/satapii ... 1MCTARJOUS
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Piikki renkaat enduroon...
Poikkesin tänään Tampereen jammucentterissä, heillä olis jonninmoinen kasa Satapiikin heille nastottamia renkaita. Hinta käsittääkseni sellainen ettei kannata Jämsään ajaa. Tarkemmin en sitten katsonut kun omalta osalta kokeilut kokeiltu ja vakaumus Motorenkaan suuntaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Piikki renkaat enduroon...
Koko kannattaa DR:ssä olla ehdottomasti takana 120/90-17 tai vastaavan korkuinen.
DR:än haarukan sisällä on sen verran vähän ylimäärästä tilaa että yleinen 130/90-17 rallinastoillakin alkaa olla ahdasta varsinkin jos ketjun kiristysvarat on alkupäässä...kesällä menee kyllä hyvin ilman nastoja.
DR:än haarukan sisällä on sen verran vähän ylimäärästä tilaa että yleinen 130/90-17 rallinastoillakin alkaa olla ahdasta varsinkin jos ketjun kiristysvarat on alkupäässä...kesällä menee kyllä hyvin ilman nastoja.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
kylaenmies
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Vimosimman pyörän mukana tuli enskapiikit, joissa ilokseni takanen on 19", meneeköhän passelisti 18" tuumaiseen vanteeseen?
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Piikki renkaat enduroon...
Melkein heittämällä 
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
kylaenmies
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Niin että toimii vielä toivotulla tavallaTHA kirjoitti:Melkein heittämällä
Kai sen kumin reuna on vaan vähän korkeammalla siellä huulella eli noin 10mm
Re: Piikki renkaat enduroon...
THA kirjoitti:Melkein heittämällä
Tää oli kyllä viikon paras (heitto
Ja ei sovi 19 kumi 18 vanteelle siten että voisi ajaa.
antti
-
kylaenmies
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Jepjep. Ja myyjän puheiden mukaan piti istua. Ei ihme että oli kaupantekijäinen...AnttiL kirjoitti:THA kirjoitti:Melkein heittämällä
Tää oli kyllä viikon paras (heitto![]()
)
Ja ei sovi 19 kumi 18 vanteelle siten että voisi ajaa.
Olisko jollakin tarvetta tommoselle kummille, jokunen nasta lentäny mäjelle, mulle saa tyrkyttää 18":sta.
- _JPA_
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Piikki renkaat enduroon...
Tuli suoritettua elämäni ensimmäinen mp-renkaanvaihto. Ihan heti ei tule mitään keljumpaa homma mieleen. Vanteeseen jäi vielä vähän maaliakin ja melkein kaikki kynnet pysyi sormissa kiinni. KTM sai takarenkaaksi Mitaksen ralli-/enduronastoilla. Voi olla pitää levätä viikko, että jaksaa etusen kimppuun käydä. Jospa se siitä harjoittelemalla helpottuu...
-
Sukke
- Viestit: 635
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Piikki renkaat enduroon...
Kyllä se harjoittelemalla helpottuu. Mulla meni ekalla kertaa koko päivä ja piti käydä ostamassa isommat rengasraudatkin välissä, nyt menee jo vajaassa parissa tunnissa molemmat_JPA_ kirjoitti:Tuli suoritettua elämäni ensimmäinen mp-renkaanvaihto. Ihan heti ei tule mitään keljumpaa homma mieleen. Vanteeseen jäi vielä vähän maaliakin ja melkein kaikki kynnet pysyi sormissa kiinni. KTM sai takarenkaaksi Mitaksen ralli-/enduronastoilla. Voi olla pitää levätä viikko, että jaksaa etusen kimppuun käydä. Jospa se siitä harjoittelemalla helpottuu...
-
mipy
- Viestit: 155
- Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
- Pyörä: 300 tpi, crf250m.
- Paikkakunta: Kainuu
Re: Piikki renkaat enduroon...
Renkaanvaihdosta saa huomattavasti helpompaa kun tekee sen lämpimässä. Nimim. Tänä syksynä nastat alle kylppärissä.
-
gff-3
- Viestit: 662
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: Piikki renkaat enduroon...
Näin juuri, kesälläkin kun pitää vaihdettavaa nakkia auringonpaisteessa niin kumi taipuu huomattavasti helpommin. Onhan täällä jotkut kehuneet saunottavansa renkaita ennen vaihtoamipy kirjoitti:Renkaanvaihdosta saa huomattavasti helpompaa kun tekee sen lämpimässä. Nimim. Tänä syksynä nastat alle kylppärissä.
Re: Piikki renkaat enduroon...
Mulla on pahvilaatikko jossa kumi lämpiämässä auton sisätilanlämmittimen voimin ennen vaihtoa. Helpottaa se havaittavasti.
antti
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: Piikki renkaat enduroon...
Renkaanvaihtovinkkejä on annettu jo monessa muussa ketjussa, mutta laitan nyt tähänkin, kun on ajankohtainen keskustelu.
Esilämmitys auttaa huomattavasti. Nykyisin (hätäisenä miehenä) teen sen kuumailmapuhaltimella(lämpiää hyvin samalla, kun ottaa vanteen irti). Siinä pitää tietty olla varovainen, ettei polta rengasta.
Rengasrautoja mielellään 4 kpl. Renkaanvaihtopukki helpottaa kuten myös Fairy+vesi -seos tai oikea renkaanvaihtorasva.
Tärkein ohje tähän on: Tämä on tekniikkalaji, voima ei ratkaise.
Esilämmitys auttaa huomattavasti. Nykyisin (hätäisenä miehenä) teen sen kuumailmapuhaltimella(lämpiää hyvin samalla, kun ottaa vanteen irti). Siinä pitää tietty olla varovainen, ettei polta rengasta.
Rengasrautoja mielellään 4 kpl. Renkaanvaihtopukki helpottaa kuten myös Fairy+vesi -seos tai oikea renkaanvaihtorasva.
Tärkein ohje tähän on: Tämä on tekniikkalaji, voima ei ratkaise.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS