KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Korruptio
- Viestit: 182
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
- Pyörä: KTM Adventure 990
- Paikkakunta: Baltimore
Re: KTM 990 adventure
Laitoin ITG:n suodattimen ja sen kreikanpojan pohjalevyn, öljysin No-Toililla ja laitoin saman putiikin rasvaa tiivisteen ja pohjalevyn väliin. Syksyllä sitten näkee onko pitänyt.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
--Sent from my computer using a keyboard
Re: KTM 990 adventure
Onko kokemuksia Motonetin öljynsuodattimesta 990:ssä?
Re: KTM 990 adventure
rontti kirjoitti:Onko kokemuksia Motonetin öljynsuodattimesta 990:ssä?
On ja en ole mitään ongelmaa huomannu.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
no voi pyhä sylvi että on hankalaa!Korruptio kirjoitti:Kannattaa harkita, tilasin tuolta alumiiniroinaa talvella eikä mitään kuulunut. Rahat tuli rekkulasta takaisin mutta ainuttakaan selitystä siitä miksi tavaraa ei näkynyt eikä vissiin edes lähetetty ei ole tullut. Toki kun paypalilla maksaa ja ebayta käyttää ja heti kuukauden jälkeen reklamoi eikä anna valitusajan umpeutua niin riski rahojen häipymiseen on minimaalinen.
Voi olla yksittäistapaus mutta vituttihan tuo silti tyhjään odotella ja selvitellä.
jassoh, mulla sitten ensmäinen tulppa lensikin loppusuoralla tänään 'mäkeen', muoviprikka antoi periksi, saapas ja puntti öljyssä, kotona huomasin kun hönki kintuille...
ja seuraavaa peliin, teräsprikka että kestää, oo-rengas oli sentään jäänyt talteen kanteen kiinni!
mutta perjantaina kohti lappia tulvia kyttään, vaikka mikä olis!
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
kyllä se pitää, kesän myötä kuitenkin uteliaisuuttas välillä kurkkaat kuis "roikkuu"...Korruptio kirjoitti:Laitoin ITG:n suodattimen ja sen kreikanpojan pohjalevyn, öljysin No-Toililla ja laitoin saman putiikin rasvaa tiivisteen ja pohjalevyn väliin. Syksyllä sitten näkee onko pitänyt.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
ihan sama mikä suodin mun mielestä, hyvin on mulla kaikki toimineet...rontti kirjoitti:Onko kokemuksia Motonetin öljynsuodattimesta 990:ssä?
ettei vaan tulis samasta tehtaasta kaikki.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: KTM 990 adventure
Litissä oli johto vaan ei poikki. Muovi oli helppo irrottaa pikkuräikän ja T20 Torxin avulla. Mitään muuta ei tarvinnut purkaa. Sitten vaan muovin kulmasta pala pois rautasahalla ja siistimiset viilalla. Aikaa meni noin 10 minuuttia ja nyt johtosarja pääsee vapaasti liikkumaan.MotoMasa kirjoitti:Toisella foorumilla on ajoittain vaahdottu rikkoutuneista virtalukon johdoista, joten tarkistin omani. Johto pitäisi olla nippusiteellä kiinni virtalukossa ja sen pitäisi liukua vapaasti runkoputken ja eturungon oikealla puolen olevan kolmionmallisen muovikappaleen välissä. Veistelin muovia vähän lyhyemmäksi yläkulmasta, notta johdolla enemmän tilaa liikkua edestakas ohjauksen mukana.
- Muddy Waters
- Viestit: 598
- Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
- Pyörä: KTM+GSA
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM 990 adventure
Onkos muilla ollut samaa ongelmaa takajarrun kans (ABS):
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Re: KTM 990 adventure
Mulla hävis takajarru advesta lyhyen "seisonnan" aikana. Ilmasin jarrut, ja ongelma ei (ainakaan) vielä ole palannut.
Re: KTM 990 adventure
Mulla oli tommosta ongelmaa. Mitään selkeää vikaa en löytäny mistä johtu joten laitoin pääsylinterin korjaussarjan ja uudet tiivisteet satuloihin. Käytin vielä kaikki ultraäänipesurin kautta. 2 vuotta toimi ok mutta nyt taas tuntuu että systeemissä saattaa olla ilmaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: KTM 990 adventure
En takajarrusta tiedä, mutta ainakin etujarrun ilmauksessa täytyy pumpata käytännössä säiliöllinen jarrunestettä, sillä ABS yksikköön jää muuten ilmaa.Muddy Waters kirjoitti:Onkos muilla ollut samaa ongelmaa takajarrun kans (ABS):
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Takajarrujen kanssa on ollut ongelmaa. Niihin liittyy tehtaan takaisinkutsukin. Kannattaa selvittää onko pyörääsi tehty tuo päivitys. Tuossa jotain juttua. En tiedä onko ABS-jarrujen kanssa sama vaiko eri homma.Muddy Waters kirjoitti:Onkos muilla ollut samaa ongelmaa takajarrun kans (ABS):
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Gar ... _rear.html
- Muddy Waters
- Viestit: 598
- Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
- Pyörä: KTM+GSA
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM 990 adventure
Nonniin, asiaa kun selvitteli ja tutki niin kävi ilmi, että kyseinen päivitys on mun Adveen tehty. Koski lähinnä -08 mallin jarruletkujen vaihtoa. Vikakin uskoakseni paljastui ja hommaan korjausosan 60013061000. Antaa ilmeisesti ilmaa siitä jarrusäiliön sylinteristä.
Mutta hyvä kun tuli kyseltyä päivityksiä, koska oli "päällä" kaksi takaisin kutsua. Toinen oli joku öljysäiliön paluuletkun joku juttu ja toinen bensaletkuihin liittyvä. Vien Adven ensi viikolla saamaan vähän valohoitoa siis... korjaillaan nyt kun ilmatteeks saa
Sitä ennen laittelen jarrut kuntoon.
Sen verran vielä, että Adveen on tulossa pientä kivaa valaistuksen suhteen, mutta siitä lisää jahka on valmista
Mutta hyvä kun tuli kyseltyä päivityksiä, koska oli "päällä" kaksi takaisin kutsua. Toinen oli joku öljysäiliön paluuletkun joku juttu ja toinen bensaletkuihin liittyvä. Vien Adven ensi viikolla saamaan vähän valohoitoa siis... korjaillaan nyt kun ilmatteeks saa
Sitä ennen laittelen jarrut kuntoon.
Sen verran vielä, että Adveen on tulossa pientä kivaa valaistuksen suhteen, mutta siitä lisää jahka on valmista
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Re: KTM 990 adventure
Mistä ootte polttoainesuodattimen+emmeet hankkineet? Alkuperäisosien, varsinkin O-renkaiden 46€/2kpl, hinta tuntuu köyhästä kohtuuttomalta. Ebayssä on Kreikan pojalla suodatin satsi myynnissä, mutta vain yhdellä O-renkaalla. Liekkö noiden rinkuloiden koot niin eksoottisia, ettei esim. jostain hydrauliikkaliikkeestä löydy?
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
ei siinä tarvi kuin sen yhden, toinen on systeemissä niin ettei riku.rontti kirjoitti:Mistä ootte polttoainesuodattimen+emmeet hankkineet? Alkuperäisosien, varsinkin O-renkaiden 46€/2kpl, hinta tuntuu köyhästä kohtuuttomalta. Ebayssä on Kreikan pojalla suodatin satsi myynnissä, mutta vain yhdellä O-renkaalla. Liekkö noiden rinkuloiden koot niin eksoottisia, ettei esim. jostain hydrauliikkaliikkeestä löydy?
ks. :
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 40#p327453
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
