KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Korruptio
Viestit: 182
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Laitoin ITG:n suodattimen ja sen kreikanpojan pohjalevyn, öljysin No-Toililla ja laitoin saman putiikin rasvaa tiivisteen ja pohjalevyn väliin. Syksyllä sitten näkee onko pitänyt.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
--Sent from my computer using a keyboard
rontti
Viestit: 20
Liittynyt: To Syys 08, 2011 8:32 am
Pyörä: 990S

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja rontti »

Onko kokemuksia Motonetin öljynsuodattimesta 990:ssä?
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

rontti kirjoitti:Onko kokemuksia Motonetin öljynsuodattimesta 990:ssä?

On ja en ole mitään ongelmaa huomannu.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

Korruptio kirjoitti:Kannattaa harkita, tilasin tuolta alumiiniroinaa talvella eikä mitään kuulunut. Rahat tuli rekkulasta takaisin mutta ainuttakaan selitystä siitä miksi tavaraa ei näkynyt eikä vissiin edes lähetetty ei ole tullut. Toki kun paypalilla maksaa ja ebayta käyttää ja heti kuukauden jälkeen reklamoi eikä anna valitusajan umpeutua niin riski rahojen häipymiseen on minimaalinen.

Voi olla yksittäistapaus mutta vituttihan tuo silti tyhjään odotella ja selvitellä.
no voi pyhä sylvi että on hankalaa! :(

jassoh, mulla sitten ensmäinen tulppa lensikin loppusuoralla tänään 'mäkeen', muoviprikka antoi periksi, saapas ja puntti öljyssä, kotona huomasin kun hönki kintuille... :o

ja seuraavaa peliin, teräsprikka että kestää, oo-rengas oli sentään jäänyt talteen kanteen kiinni!

mutta perjantaina kohti lappia tulvia kyttään, vaikka mikä olis!
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

Korruptio kirjoitti:Laitoin ITG:n suodattimen ja sen kreikanpojan pohjalevyn, öljysin No-Toililla ja laitoin saman putiikin rasvaa tiivisteen ja pohjalevyn väliin. Syksyllä sitten näkee onko pitänyt.
kyllä se pitää, kesän myötä kuitenkin uteliaisuuttas välillä kurkkaat kuis "roikkuu"... :D
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

rontti kirjoitti:Onko kokemuksia Motonetin öljynsuodattimesta 990:ssä?
ihan sama mikä suodin mun mielestä, hyvin on mulla kaikki toimineet...
ettei vaan tulis samasta tehtaasta kaikki. :shock:
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja finrr »

MotoMasa kirjoitti:Toisella foorumilla on ajoittain vaahdottu rikkoutuneista virtalukon johdoista, joten tarkistin omani. Johto pitäisi olla nippusiteellä kiinni virtalukossa ja sen pitäisi liukua vapaasti runkoputken ja eturungon oikealla puolen olevan kolmionmallisen muovikappaleen välissä. Veistelin muovia vähän lyhyemmäksi yläkulmasta, notta johdolla enemmän tilaa liikkua edestakas ohjauksen mukana.

Kuva
Litissä oli johto vaan ei poikki. Muovi oli helppo irrottaa pikkuräikän ja T20 Torxin avulla. Mitään muuta ei tarvinnut purkaa. Sitten vaan muovin kulmasta pala pois rautasahalla ja siistimiset viilalla. Aikaa meni noin 10 minuuttia ja nyt johtosarja pääsee vapaasti liikkumaan.
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 598
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Onkos muilla ollut samaa ongelmaa takajarrun kans (ABS):
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Nikita
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2012 11:04 am
Pyörä: KTM990A

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Nikita »

Mulla hävis takajarru advesta lyhyen "seisonnan" aikana. Ilmasin jarrut, ja ongelma ei (ainakaan) vielä ole palannut.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Mulla oli tommosta ongelmaa. Mitään selkeää vikaa en löytäny mistä johtu joten laitoin pääsylinterin korjaussarjan ja uudet tiivisteet satuloihin. Käytin vielä kaikki ultraäänipesurin kautta. 2 vuotta toimi ok mutta nyt taas tuntuu että systeemissä saattaa olla ilmaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
MMilken
Viestit: 5
Liittynyt: Su Heinä 15, 2012 10:01 am
Pyörä: KTM 990 Adventure

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja MMilken »

Muddy Waters kirjoitti:Onkos muilla ollut samaa ongelmaa takajarrun kans (ABS):
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
En takajarrusta tiedä, mutta ainakin etujarrun ilmauksessa täytyy pumpata käytännössä säiliöllinen jarrunestettä, sillä ABS yksikköön jää muuten ilmaa.
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Muddy Waters kirjoitti:Onkos muilla ollut samaa ongelmaa takajarrun kans (ABS):
Eli jarru hävis vähän kuin olis ilmaa jarruissa. Ekan kerran kun ilmas niin palas takasin,
mutta enää ei ilmaus auta eikä sieltä ilmaa tulekaan. Palat on kunnossa kyllä. Pitäskö vaan
vaihtaa koko nesteet eli oisko jossain mutkassa kuitenki ilmaa eikä tule pois?
Vai onko ehdotuksia?
Takajarrujen kanssa on ollut ongelmaa. Niihin liittyy tehtaan takaisinkutsukin. Kannattaa selvittää onko pyörääsi tehty tuo päivitys. Tuossa jotain juttua. En tiedä onko ABS-jarrujen kanssa sama vaiko eri homma.

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Gar ... _rear.html
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 598
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Nonniin, asiaa kun selvitteli ja tutki niin kävi ilmi, että kyseinen päivitys on mun Adveen tehty. Koski lähinnä -08 mallin jarruletkujen vaihtoa. Vikakin uskoakseni paljastui ja hommaan korjausosan 60013061000. Antaa ilmeisesti ilmaa siitä jarrusäiliön sylinteristä.
Mutta hyvä kun tuli kyseltyä päivityksiä, koska oli "päällä" kaksi takaisin kutsua. Toinen oli joku öljysäiliön paluuletkun joku juttu ja toinen bensaletkuihin liittyvä. Vien Adven ensi viikolla saamaan vähän valohoitoa siis... korjaillaan nyt kun ilmatteeks saa 8)
Sitä ennen laittelen jarrut kuntoon.

Sen verran vielä, että Adveen on tulossa pientä kivaa valaistuksen suhteen, mutta siitä lisää jahka on valmista :D
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
rontti
Viestit: 20
Liittynyt: To Syys 08, 2011 8:32 am
Pyörä: 990S

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja rontti »

Mistä ootte polttoainesuodattimen+emmeet hankkineet? Alkuperäisosien, varsinkin O-renkaiden 46€/2kpl, hinta tuntuu köyhästä kohtuuttomalta. Ebayssä on Kreikan pojalla suodatin satsi myynnissä, mutta vain yhdellä O-renkaalla. Liekkö noiden rinkuloiden koot niin eksoottisia, ettei esim. jostain hydrauliikkaliikkeestä löydy?
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

rontti kirjoitti:Mistä ootte polttoainesuodattimen+emmeet hankkineet? Alkuperäisosien, varsinkin O-renkaiden 46€/2kpl, hinta tuntuu köyhästä kohtuuttomalta. Ebayssä on Kreikan pojalla suodatin satsi myynnissä, mutta vain yhdellä O-renkaalla. Liekkö noiden rinkuloiden koot niin eksoottisia, ettei esim. jostain hydrauliikkaliikkeestä löydy?
ei siinä tarvi kuin sen yhden, toinen on systeemissä niin ettei riku.

ks. :

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 40#p327453
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Vastaa Viestiin