KTM Freeride

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Re: KTM Freeride

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

timo kirjoitti: Vai olisko pitänyt aloittaa tyyliin; lisäksi Freeridessä on törkeen surkeet kiinnityspisteet sivulaukuille ja peräkoukulle, suurin pettymys on supermotokumien mahtuvuusongelma jne ?
:wink:
Ei missään nimessä. Mielestäni on todella hyvä, että olet tuonut esille Freeriden hyviä ominaisuuksia ja rakentanut mielikuvan, että mopo on hyvä peli sopivassa käyttötarkoituksessa. Freeride tuntuu kuitenkin kiinnostavan monia, itseänikin ja koska se tuntuu olevan jotenkin outolintu (odotus 350cc nelari kotarista on varmaan jotain muuta kuin mihin Freeride on tarkoitettu), niin on todella hyvä, että tuot esille positiivisia juttuja siitä, ettei yleiskäsitys jää pelkästään miinuksen puolelle.
Itsekin kävin aikoinaan koeajamassa sen suurilla odotuksilla, mutta heti ekoilla kilometreillä huomasin, että mun sen hetken tarpeita (makkarasurautukset+pappa enduro) se ei täytä. Totesin silloinkin, että tilusmopoksi ja pappaenduroon olisi oiva peli, mutta ei soratielenkeille ison porukan matkaan.
Viime talvenahan porukoilla oli kokeilla Freeride Mouhijärven spoorissa ja kertoivat, että sillä pysyi hyvin kisaenduroiden perässä. Olivat erittäin positiivisesti yllättyneitä.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Olisko kellään muulla FR:n omistajalla intoa kimppatilaukseen 270 mm kelluvaan etujarrulevyyn? Hinnasta ei ole tietoa, mutta oletan että suunnilleen samassa hintaluokassa mitä Brakingin kelluvat on. Ison meren takaa tulisivat siis, ettei ihan ens viikolle kyllä saa.

Entäpä takajarru? Mulla olisi nyt mitat 240 mm kelluvan takalevyn tekoa varten, tälläkin foorumilla on noita mittojen mukaan tekevien yhteystietoja ja hintoja ollut, lisäksi alumiiniset kannattajarenkaat, 15 mm siirtoholkit jarrusatulaan ja TM:n kellutusosat 6 kpl/levy - eli 120-140€ haarukkaan mennee takajarrun tehon oleellinen parannus.

Laittakaa pikaisesti viestiä jos kimppa kiinnostaa ja mielellään samalla maksimibudjetti (eteen ja taakse erikseen, koska tulevat eri paikasta joka tapauksessa), mulla on takajarru nyt loppu niin sille asialle ainakin tarvii tehdä jotain pikana.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Eikö kukaan halua JARRUJA friiraidiinsa :shock:
Mä jo koitin sorvailla ite kelluvaa taakse, mutta osu pulttien kannat sit satulan kannattajaan, ei saanu aikaseks mulla olevista emmeistä semmosta joka olis sopinu. 261 km kohdalla takasen saa enää paljaalla assulla nastat alla nippa nappa lukkoon, oonko muka ainoo takajarruton? Juu vaihdoin nesteetkin, ei vaikutusta. Ei mulla oo ollu jarruongelmia edes Skyteam:ssa, pl. siinä sain kyllä takajarrunesteet keitettyä joka viides tunti ja kisoissa sai aina huollossa ilmata sit takajarrun, joten tuskin tää ihan samanlainen käyttövirhe on kun levy ei kestä ja sentään Braking.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Alkuunsa kolusin tuolla mopolla pelkästään aika vaativia eli hitaita maastoja, orkkis kumeilla, eli taaskin; ihan pyörän omalla tontilla pyörittiin.
En kiinnittänyt jarruihin mitään huomiota, negatiivisessa mielessä varsinkaan.
Sitten kun tuli oikea talvi, jäätyi ja häipyi jarrut toki, kuten samalla reissulla kaikista muistakin mopoista.
Nyt kun luin noi jarrujutut, kiinnitin, siis huomiota,, jarruihin. Pitipä oikeen ajatuksella jarrutella tämä päivä. Olisinko kuitenkin jarrutellut ihan väärin :shock:

Siispä (jälleen) suorittamaan B-luokan epävirallinen ja kotikutoinen amatööritesti.
Alla pyörii normit- uuden veroiset enskapiikit, juurakkoinen spoori on tasoittunut kantavalla jäällä ja keli plussalla. Jarrutuspuuhat ja pito muutenkaan ei kuivasta kesäkelistä juuri poikkea.

Metsälenkillä harrastin yhden sormen lukkoja silloin kun piti lukita, täydestä vauhdista satsasin kahden sormen verran, kuten aina on tapana. Eikä tarvinnut edes käyttää korostetusti näppivoimia.
Sitten keskityin takajarruun. Kieltämättä huono on. 47-Alpinestar piti runtata kunnolla nupille ennenkuin meni lukkoon. Terävyydestä ei puhettakaan.
Empä tuota ole aikaisemmin ajatellut, jarrutellut vaan vähän reippaammalla otteella.
Eli kyllä spoorihommiin takajarru vois olla parempikin.
Paitsi jos saapas on miesten kokoa.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Itse en kyllä saa tuota etupäätä kahdellakaan sormella lukkoon, en saanut uudenveroisella enskanastalla, enkä nyt uudella rallinastoitetullakaan (täysi määrä 306 kpl, rallinastat myös reunoilla). Mulla ainakin on pikkurilli niin lyhyt, että kolmen sormen jarrussa olisin pelkän peukalon varassa. Mutta etujarrun kanssa pärjäilen kyllä, on vaan huomattavan paljon tukevampi ja mukavampi ajella jos keskisormenkin saa pitää tupella.

Laitan tänään tilaukseen Transun takalevyn, Motomasterin 11 jarrupalat ja JTR273.41 takarattaan. Pitää kuitenkin ehtiä tottua välitysmuutokseen ennen päitsiä. Takarattaan sovittamisesta jatkan tuolla projektiaiheessa.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
timo

Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Tommonen vapaanajelun leikkikenttä olisi parhautta.
Eikä aina vaan ajaa "tosissaan" enskareiteillä".
Braa-aab!
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Vielä kun saisivat power partseihin lisättyä ajotaito-paketin. "Uudella KTM power parts ajotaito-paketilla ajat kuin Graham Jarvis ja Taddy Blazusiak..." :lol: Soft partseissa se ei voi olla kun ainakin oma pää on niin umpiluuta, tosin idea saattaa kaatua siihen että projektissa olisi liikaa yhteensopivuus ongelmia... Pitäs kai joskus koittaa taas sitäkin että ajaisi eikä kirjottelis vaan joutavia, mutta täytyy pelata omilla vahvuuksilla -joita ei ole :D
Oma vastuu! Artisti maksaa...
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

hannuk kirjoitti:Vielä kun saisivat power partseihin lisättyä ajotaito-paketin. "Uudella KTM power parts ajotaito-paketilla ajat kuin Graham Jarvis ja Taddy Blazusiak..." :lol: Soft partseissa se ei voi olla kun ainakin oma pää on niin umpiluuta, tosin idea saattaa kaatua siihen että projektissa olisi liikaa yhteensopivuus ongelmia... Pitäs kai joskus koittaa taas sitäkin että ajaisi eikä kirjottelis vaan joutavia, mutta täytyy pelata omilla vahvuuksilla -joita ei ole :D
Taitavat testata pakettia Itävallassa, siellä ne romuluiset aikamiehet pyörittelee paikallisella soramontulla: http://youtu.be/-20xs65ct7o
timo

ttv kirjoitti:[romuluiset aikamiehet
Aikas suotta tää on ollut "cruisaillaan kukkahattu lepattaen, minkä postimerkkeilyltä ehditään"- maineessa.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Tänään äänimittauksessa 84,7 dB vrt. kisaenskat kaikki yli 100 :D
Äänimittaajan ilme oli näkemisen arvonen, tais tuumia, että lienee joku virhe, mä vaan totesin että tuommosta mä odotintin 8)
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
gff-3
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

THA kirjoitti:Tänään äänimittauksessa 84,7 dB vrt. kisaenskat kaikki yli 100 :D
Äänimittaajan ilme oli näkemisen arvonen, tais tuumia, että lienee joku virhe, mä vaan totesin että tuommosta mä odotintin 8)
Ohos, sehän on oikeasti hiljanen peli.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

On on, näitä sais olla viis rivissä ja melua edelleen vähempi kuin yhdessäkään kisaenskassa. VAIKKA 2-piippuset mitataan edelleen täysin väärin, tulee 2 dB virhe pelkästään mittarin sijotuksesta verrattuna aistittavaan meluun.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

KXF 450 etujarrulevy Motomasterina ei kelluvana, orkkis ruuvein ja 9,5mm poran avustuksella + etujarrussa vakiona olevat siirtoholkit: 250 mm takajarru helppo. Levyn rei'issä siis alle normaalivälyksen sheivaustarve. 12/41 väleille ketjun pituus 106 lenkkiä.

TPS: kannattaa kokeilla, mulla sai ainakin lopulta kääntää ihan ääriasentoon (CCW), mutta nyt käynnistyy kuin Sherco :D
Lämpöongelmiin / 40 km/h ajon aikana jatkuvasti pörräävään flektiin ratkaisuna porasin osan sihtien rei'istä huomattavasti isommiksi, hiljainen edelleen.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
timo

Kesäaika alkaa, siispä kesäkikkailukumit vanteille :)
Liitteet
IMG_3969.JPG
Vastaa Viestiin