Niin.. Tuossa aikaisemmin(edellisellä sivulla) kerroinkin jo jotain varustuksesta ja varustautumisesta viime vuodelta. Liikaa ei kuitenkaan kannata ottaa mukaan, koska pienemmän tavaramäärän kanniskelu on aina helpompaa. Tärkeintä on toimivan pyörän ja kuskin lisäksi säänmukainen ajovarustus. Mukaan pari vaihtopaitaa, alusvaatteet ja peseytymisvälineet. Väkevät juomat voi jättää suosiolla kotiin, joka jo keventää repun painoa huomattavasti. Harjoituksessa kun on promilleissa nollaraja
Viimevuonnakin tiedot henkilökohtaisesta varustuksesta kulkivat aika huonosti ennen reissua. Paikan päällä tilanne selviää kuitenkin viimeistään varusteiden jaossa (kts. se edellinen sivu).
MpkRy:llä on siellä tietojärjestelmässään toki mahdollisuus ja ominaisuus antaa hyvinkin tarkkoja tietoja kurssien osallistujille liitetiedostoineen. Sekä myös kurssimateriaalia kuten käyttöohjeita, karttoja ja muuta etukäteen itseopiskeltavaa materiaalia. Kaikki kurssinjohtajat eivät tätä kuitenkaan käytä. En tiedä johtuuko se ajan puutteesta, taidoista, tiedosta, esteistä vai viitsimisestä. Olen käynyt useita eri maanpuolustuspiirien järjestämiä erilaisia kursseja usean vuoden ajan ja täytyy vai todeta että jotkut käyttävät näitä ominaisuuksia tehokkaasti ja toiset taas eivät juuri ollenkaan... Olen pahoillani omasta puolestani
Esikunta on jollain koululla, jossa MP-lähetit myös (aina lähellä).
-Onkohan yksi taktiikka kuitenkin se ettei miehistölle kerrota liikaa ennakkotietoa, sehän ei vastaisi oikeaa tilannetta?
Kuulin myös huhun, että jakavat kuulemma taittoperä RK:t läheteille ja käymme myös ampumassa. -> Ilmeisesti kuitenkin vain kohdistusammunnat, koska ne yleensä tehdään aina kun aseet kuitataan asevarastolta, vaikka niillä ei harjoituksen aikana muuten ammuttasi ollenkaan. Jos tämä pitää paikkansa niin se tietää ainakin jotain ohjelmaa jo perjantai-illalle... Itse olisin kyllä aseiden jakamista vastaan koska se ei vastaa tämän kurssin tarkoitusta.