Kypäräkamera
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kypäräkamera
Olis kameranhankinta edessä gopro hero 3 tai drift ghost.
Onko kellä tosta driftistä minkälaisia kokemuksia kameran malli kiinostais vaan ja tietysti jonkin verran halvempi kuin hero3.
Onko kellä tosta driftistä minkälaisia kokemuksia kameran malli kiinostais vaan ja tietysti jonkin verran halvempi kuin hero3.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Olen käyttänyt 3M kaksipuolista teippiä,hyvin on pysynyt,kun on huolellisesti rasvan poistanut alta.(Eli teline on kypärässä sillä kiinni)Winkula kirjoitti:Hyvin on pysynyt kypärässä kiinni useamman tuhatta kilometriä.Muddy Waters kirjoitti:Kuinka luotettava tuo GoPron tarrat on? Esim kun kiinnittää kameran kypärään sillä kaarevalla pohjalla... Tarviiko lisäks muuta vai onko pysynyt hyvin?
ootteko käyttäny jotain "varmenteita" ettei tarvi kameraa ojanpohjasta poimia...
Imukuppi juttu tuntuu olevan aika tehokas ja saa mopoon hyvin kiinni...
Olen kyllä käyttänyt yleensä varmistusnarua -tähän mennessä turhaan...
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
Hankin Ghostin muutama viikko sitten ja pari kertaa se on ollut mukana ajelulla mukana testimielessä. Pari pätkää löytyy youtubesta http://youtu.be/WpdPa89Nd9U ja http://youtu.be/JvJHLp5wmlklepjon kirjoitti:Olis kameranhankinta edessä gopro hero 3 tai drift ghost.
Toistaiseksi hyvät kokemukset. Akunkesto näyttää olevan suunnilleen lupausten mukainen (ihan loppuun asti en ole akkua käyttänyt). Video tagging on oivallinen keksintö eli nuo näytteet on otettu 30s ajastuksella eli kauko-ohjaimen napin painallusta talletettu tapahtumat 30s ennen ja siitä 1 min eteenpäin. Ääni on aivan hirveä, viima tuhoaa äänityksen täysin.
Kiinnitystarvikkeita ei ole kuin kolmet: tarrakiinnikkeet suoralle ja kaarevalle pinnalle sekä ajolasien remmikiinnike. Vähän liian vähän eli noita joutuu hankkimaan lisää.
Androidille ja iOS:lle löytyy appsit joilla voi katsoa kuvaa ja säätä kameran asetuksia. Androidista appsi on vielä beta-versio ja vaatii vähintään Android 4.0:n. Pikaisesti testattuna toimii.
Jos vertaa hero 3 black editioniin, niin minusta hinta/laatu suhde on parempi Ghostilla, varsinkin kun tuota saa hintaa 299 kotimaisista verkkokaupoista.
Timo
Jotkut on laittaneet kangasteipin mikin päälle kuulemma auttaa.Timo Kalkkila kirjoitti:Hankin Ghostin muutama viikko sitten ja pari kertaa se on ollut mukana ajelulla mukana testimielessä. Pari pätkää löytyy youtubesta http://youtu.be/WpdPa89Nd9U ja http://youtu.be/JvJHLp5wmlklepjon kirjoitti:Olis kameranhankinta edessä gopro hero 3 tai drift ghost.
Toistaiseksi hyvät kokemukset. Akunkesto näyttää olevan suunnilleen lupausten mukainen (ihan loppuun asti en ole akkua käyttänyt). Video tagging on oivallinen keksintö eli nuo näytteet on otettu 30s ajastuksella eli kauko-ohjaimen napin painallusta talletettu tapahtumat 30s ennen ja siitä 1 min eteenpäin. Ääni on aivan hirveä, viima tuhoaa äänityksen täysin.
Kiinnitystarvikkeita ei ole kuin kolmet: tarrakiinnikkeet suoralle ja kaarevalle pinnalle sekä ajolasien remmikiinnike. Vähän liian vähän eli noita joutuu hankkimaan lisää.
Androidille ja iOS:lle löytyy appsit joilla voi katsoa kuvaa ja säätä kameran asetuksia. Androidista appsi on vielä beta-versio ja vaatii vähintään Android 4.0:n. Pikaisesti testattuna toimii.
Jos vertaa hero 3 black editioniin, niin minusta hinta/laatu suhde on parempi Ghostilla, varsinkin kun tuota saa hintaa 299 kotimaisista verkkokaupoista.
Timo
Saattaa olla että kalistun tohon ghoustiin.
-
lasimestari
- Pyörä: Transalp -99
tollaseen tuli eurot sijoitettua: http://www.jammaa.com/tuote.php?artno=d ... amera-dv50
saas nähä tuliko laitettua sutta vai sekundaa
saas nähä tuliko laitettua sutta vai sekundaa
Onkos kellään kokemusta Rollei Youngstar kamerasta?
http://www.kyparakamerat.fi/rollei-bull ... p-403.html
http://www.kyparakamerat.fi/rollei-bull ... p-403.html
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
Nyt näyttää olevan sekä Englannissa että Saksassa Ebayssa aika hyvässä tarjouksessa useammassakin putiikissa Gopro hero 3.sta Black Editionia. Postikulujen kanssa oli 358 euroa joten taitaa olla Suomen hinnoista melkein satasen verran pois.
-
jmtillo
- Pyörä: 990 adv R
Kikantilla oli 399e viimeviikolla, vaan eipä näytä olevan enää... Näyttää kuitenkin siltä että hinta on menossa alas.SamiV kirjoitti:Nyt näyttää olevan sekä Englannissa että Saksassa Ebayssa aika hyvässä tarjouksessa useammassakin putiikissa Gopro hero 3.sta Black Editionia. Postikulujen kanssa oli 358 euroa joten taitaa olla Suomen hinnoista melkein satasen verran pois.
Noista kiinnitystarroista ollu puhetta täällä. Pistin Gopron kiinni vanhaan kypärään reilu kolme vuotta sitten, ihan siis sillä perus 3M-tarralla mikä niissä telineissä oli vakiona kiinnitettynä.
Revin sitten tänään sen siitä irti (oli muuten melkonen työ) ja löin suoraan velipojjaan kypärään kiinni. Samalla vanhalla tarralla, pysyy jämptisti kiinni.
Itse luotan kyllä aika sokeesti noihin tarroihin, etenkin jos eivät ole siirreltyjä. Pysyy kyllä aivan tautisen hyvin kiinni.
Ohessa videota missä kohtaa kamera nyt on kiinni vanhalla tarralla uudessa paikassa:
http://www.youtube.com/watch?v=Mdo_GKcvvSk
Revin sitten tänään sen siitä irti (oli muuten melkonen työ) ja löin suoraan velipojjaan kypärään kiinni. Samalla vanhalla tarralla, pysyy jämptisti kiinni.
Itse luotan kyllä aika sokeesti noihin tarroihin, etenkin jos eivät ole siirreltyjä. Pysyy kyllä aivan tautisen hyvin kiinni.
Ohessa videota missä kohtaa kamera nyt on kiinni vanhalla tarralla uudessa paikassa:
http://www.youtube.com/watch?v=Mdo_GKcvvSk
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Hyvä homma, että tarrat kestää. Hankin Hero 3:n ja tuota kiinnitystä juurikin mietin. Kypärän sivussa viissiin järkevin paikka?
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk 2
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk 2
Kura lentää...
Hankitko Black-editionin? Jos joku sen on hommannut, olis kiva nähdä minkälaista videota se puskee mettässä 960p:llä sillä 100fps:llä.
Itte tykkään että kamera on sivussa, näkyy paremmin ohjaustankoa ja käsiä kun että kamera olisi kypärän päällä.
Mutta nyt huomasin että kun krossikypärään pistää gopron sivulle, se vähän "vääntää" kypärää ja painaa siellä sivulla, kun kypärä on niin kevyt.
Ei se loppupelissä ajoon hirveesti vaikuta, joskus vaan voi vähän häiritä..Mutta oon kyllä vedelly 200-300km lenkkejä niin että kamera on sivulla, eikä se loppupelissä oikeen vaikuta siinä.
Itte tykkään että kamera on sivussa, näkyy paremmin ohjaustankoa ja käsiä kun että kamera olisi kypärän päällä.
Mutta nyt huomasin että kun krossikypärään pistää gopron sivulle, se vähän "vääntää" kypärää ja painaa siellä sivulla, kun kypärä on niin kevyt.
Ei se loppupelissä ajoon hirveesti vaikuta, joskus vaan voi vähän häiritä..Mutta oon kyllä vedelly 200-300km lenkkejä niin että kamera on sivulla, eikä se loppupelissä oikeen vaikuta siinä.
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Niin hyvä kun contour onkin, on se 3M:n tarralla oleva kypäräkiinnike alkanut löysäämään. Reunat on irti eikä tuo nyt ihan just irtoa mutta ei se kaksoiskaarevassa pinnassa pysy määräänsä kauempaan. Täytyy ny vielä katsoa että ootanko että irtoaa kokonaan vai revinkö irti ja liimaan uudella kaksipuoleisella teipillä. Viimeksi putsasin pinnan muistaakseni sinolilla eli oisko lie pitänyt puhdistaa asetonilla.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Itse alan kallistua yhä enemmän rintakehään kameran sijoituspaikkana. Näkyy enemmän ohjaustankoa ja plussana kamera on helppoa pyyhkiä vesi/kurapisaroista puhtaaksi kun se on siinä hollilla.pmw kirjoitti:Itte tykkään että kamera on sivussa, näkyy paremmin ohjaustankoa ja käsiä kun että kamera olisi kypärän päällä.
Tuokin on ihan ok. Mutta jos haluaa nähdä mihin kuski katselee, ei sitten onnistu tuolla.. Pitäisi kai ostaa kymmenen goprota ja pistää joka paikkaan kiinni nauhottaan.TTA kirjoitti:Itse alan kallistua yhä enemmän rintakehään kameran sijoituspaikkana. Näkyy enemmän ohjaustankoa ja plussana kamera on helppoa pyyhkiä vesi/kurapisaroista puhtaaksi kun se on siinä hollilla.pmw kirjoitti:Itte tykkään että kamera on sivussa, näkyy paremmin ohjaustankoa ja käsiä kun että kamera olisi kypärän päällä.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Mä kokeilin chestharnissella kerran kuvata ja siihen se jäi,en tykännyt räpälätä kameraas iinä ja ei kuvakulmakaan ollut kiva,mielestäni.Ja sitten pitää olla pystyasennossa oleva kamera melkein,esim. ei drift oikein käy
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)