KTM Adventure Rally

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

mico kirjoitti:
Reitti ei tule edelleenkään sisältämään suo-osuuksia, ellei Pasi satu sinne sitten tarkastusajossa eksymään ja vie muutoksia Roadbookiin
Haiskahtaa jo suolta :D
Onko tässä kyseessä ns."sisäpiiri tieto" vai syvä luottamus teemikaverin navigointi taitoon :D

Kuva
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Laihopa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 11:43 pm
Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja Laihopa »

Kaukopartiomiehen suunnistustaidot taisi olla hukassa kun em. kuva otettiin. (hox. BMW Gessumies oli ohittanut KTM kuljettajan)

-Pasi-

(Kun uudelleen katsoo tuota KarMan viteopläjäystä niin halu palata suolle on kova)
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...
jussa79
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 1:47 am
Pyörä: KTM 690

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

Alkaa olemaan meidän osalta valmistelut kesän pääkoitokseen jo aika hyvällä mallilla!
Osallistumiset on maksettu, lomat on hoidossa ja kalustokin alkaa olemaan kunnossa, eli nyt vaan odotellaan että päästäisiin sukkuloimaan pitkin pikkuteitä. 8)
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

KTM Adventure Rally 2013 roadbook versio v.2 on valmis. Järjesteltyryhmä on tehnyt työtä vuorotta ja nyt reitti on myös alustavasti aikataulutettu.

Tietoa reitistä:

- Kokonaispituus:1827 km, siirtymää 27km, soraa 93%
- Optimiajoaika: 26h 53min
- TC-pisteitä 15 kpl
- CP-pisteitä 14 kpl
- SCP-pisteitä X kpl (Salainen CP)

Olemme panostaneet myös tapahtuman kaikkien osa-alueiden kehittämiseen, osallistujien hyväksi;
Järjestelyorganisaation henkilömäärää on lisätty toimintojen parantamiseksi ja työkuormien tasaamiseksi, kiitos vapaaehtoisten työntekijöiden. Tämä antaa meille mahdollisuuden tuottaa parempaa palvelua osanottajille ja toteuttaa tapahtuman järjestelyt entistä paremmalla tasolla.

Tuloslaskentaan on luotu uusi tuloslaskentajärjestelmä ja tuloksista tulee vastaamaan laskentapäällikkö, joka saa väliaikatiedot suoraan maastosta. Toimintatapa tulee nopeuttamaan tulosten valmistumista, ja antaa myös mahdollisuuden TC- väliaika seurantaan.

Tapahtuman reitit on myös rakennettu vaihteleviksi, vaativiksi ja viety yhä pienemmille teille. Reitin siirtymä osuudet on minimoitu ja siirtymää on vain 27 km. Navigoinnin osuutta on korostettu entisestään ja roadbook layout on muutettu enemmän informaatiota antavaksi. Reitille on myös lisätty salaisia CP-pisteitä (SCP), tuomaan lisää haastetta tarkkaan navigointiin, näitä SCP-pisteitä ei ole esitetty roadbookissa.
Majoitukseen on tarjolla kahta erilaista vaihtoehtoa, perinteinen yhteismajoitus sekä lomahuoneistomajoitus 6-10 hengen ryhmille omalla saunalla.

Tapahtuman palkinnot tulevat olemaan myös huippu luokkaa kiitos yhteistyökumppaneiden: :D

KuvaKuva
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja mico »

Kuulostaa hyvältä... mitä lie nuo vaativat osuudet :roll:

Reeni aloitettu rallia varten, kuntohuippu ajoitettu heinäkuun loppuun. :D

Kuva

Vähän oli märkää tuollakin... mutta menisi se advekin tuosta 8)
Laihopa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 11:43 pm
Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja Laihopa »

[quote="mico"]Kuulostaa hyvältä... mitä lie nuo vaativat osuudet :roll:

Special stages is only for you Mika. Include: many corners on the swamp :lol:


-Pasi-
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Sää lämpenee ja tiet kuivavat = ralli lähestyy. Ralli reittejä ja tiekirjoja testataan, ja Pasi etsii suota :wink: ;)….

Kuva

Ilmoittautuneet ovat saaneet s-postia ilmoittamaansa osoitteeseen, tosin kaikki ilmoitetut s-postiosoitteet eivät toimi. Mikäli olet ilmoittautunut etkä ole saanut s-postia, ota yhteyttä. Tämä siksi, että osa ilmoittautuneista oli blokannut Gmail ryhmä s-postin, ja eivät näin ollen ole saanette viestejä, tai lukeneet Rallin tiedotteita ryhmästä.

Tietoa rallista löytyy Dusty Wobbls web-sivuilta, Blogista ja Dusty Wobbls Foorumilla, jossa voi myös käydä keskustelua asiasta.

Kuten olette tältäkin foorumilta lukeneet, on lajiharjoittelu aloitettu ajoissa. Skogis on tehnyt hienoa työtä reittien kanssa ja saanut ne roadbook muotoon ja Pohjanmaa – Satakunta Roadbook ajo ajettiin äitienpäivä viikonloppuna.

Viimevuoden rallin osallistujista osa on käynyt tai käy testaamassa rallitaitojaan myös Suomen rajojen ulkopuolella, Tuareg ja Albania rallissa, jossa Kurapyöräily ja Ralli Raid saavat aivan uusia ulottuvuuksia, erilaisten reittien, järjestelyjen ja maastojen muodossa.

Varmat huhut Hevosmiesten tietotoimistosta kertovat myös että, Suomeen on talven aikana hankittu tai rakennettu n. 10 uutta / käytettyä Ralli pyörää ja vanhakalusto on saanut navigointilaite päivityksiä. Nämä tiedot ennustavat että, tämän vuoden KTM Adventure Ralli tulee olemaan erittäin tiukka ja tarkkaa navigointia vaativa tapahtuma.

Ralli terveisin Sakke
Viimeksi muokannut CapoSakke, Su Touko 12, 2013 9:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
WEST
Viestit: 806
Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Paikkakunta: WEST

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja WEST »

WEST COAST käy pokkaamassa mitalit!
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

WEST kirjoitti:WEST COAST käy pokkaamassa mitalit!
Roadbook-ajo Pohjanmaa-Satakunta
Lajiharjoittelua parhaimmillaan :D
WEST kirjoitti:Velin ja Teijon saavutuksia KTM Adventure Rallista en oikein osannut suhteuttaa/arvostaa
ennen kuin olin kokemassa pohjanmaanpoikien kanssa ko. roadbook menoa tosi elämässä.
Vaasalaiset sano heti ettei alle sataa mennä lainkaan ja sitten luetaan roadbookia ja kompassia
ja trippimittaria ja seurataan GPS.stä jos vaikeaa päättää kummasta polusta jatketaan 3,65 km,
eikä talon pihalle vaan kolmen talon välistä yks vasemmalle ja kaks oikealle, kohta alkaa polku seuraavasta 365 astetta ja 8,2 km. sähkölinjaa pitkin jne. 5,5m paperilla ohjetta, saatana.
50 km piti olla ja trippiin tuli 85 km, silloin huusin apua maajusseilta, mutteivät voineet auttaa kun eivät ymmärtäneet mitä puhuin "oudolla" murteella.
Rouva ehdotti että soitetaan lääkäri, muka Raumalta tullut ja Karvian pellolla kysymässä missä on Vaasa !
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
pekkas
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja pekkas »

"Lahjattomat reenaa"
nimim.nastarenkaat vielä alla.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Suon ylityksiä pitäis vielä varmaan ihan varmuuden vuoks reenata... :roll:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
Yamato
Viestit: 610
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Kovaa on varustelu. Tohtiiko tulla ihan tavallisella mopolla varusteltuna pilteman roatpuuk holderilla?
Jukuri
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2013 9:33 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja Jukuri »

Yamato kirjoitti:Kovaa on varustelu. Tohtiiko tulla ihan tavallisella mopolla varusteltuna pilteman roatpuuk holderilla?
Toivottavasti muutkin tohtii, kun meidän koko 3 pyörän poppoo varustettu näillä. :)
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Yamato kirjoitti:Kovaa on varustelu. Tohtiiko tulla ihan tavallisella mopolla varusteltuna pilteman roatpuuk holderilla?
Jukuri kirjoitti:Toivottavasti muutkin tohtii, kun meidän koko 3 pyörän poppoo varustettu näillä. :)
Tämähän on navigointi/reitinlukeminen/ajoitus tapahtuma, joten varustelu ei ole olennaista.
Joukossa on myös kuskeja jotka tähtäävät varustelulla myös muihin Ralli tapahtumiin tulevien vuosien aikana. :D

Kuva
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
mti
Viestit: 518
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: KTM Adventure Rally

Viesti Kirjoittaja mti »

Ei pidä ottaa liikaa ressiä reenaamisesta. Itse olin istunut viimeksi mopon selässä lokakuussa ennen maaliskuun Tuareg rallyn starttia kun aika meni mopoa kiireellä rakentaessa ja roadbookin oli uusi ulottuvuus, joka tuli tutuksi ensimmäisen päivän aikana. Ja ehjänä ja perillehän sieltä selvittiin :D

Ensi vuoden tuaregiin jo sitten treenataankin kun on mopo valmiina ja tavoitteitakin voi asettaa eritavalla.

Maastofillarin selässä tuli vietettyä aikaa kyllä siitäkin edestä ja vähän päälle. Siinä suurin treeni.
Mutta ei se pikku treeni pahastakaan ole.

KTM Adventure rallyssahan nimen omaan on tarkoitus ottaa tuntumaa lajin saloihin. :wink:



-Miki
Liitteet
kuva(20).JPG
kuva(16).JPG
Vastaa Viestiin