Rengas SMC:hen

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

MarkoV
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15

Rengas SMC:hen

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Eli nyt alla perussmotorenkaat Pirellin MT60:set (Corsat, eli kuviota on uutenakin aika vähänlaisesti...). Mikähän noille 17"-vanteille olisi sellainen hieman reilummalla kuviolla oleva rengas joka ei ota nokkiinsa perusasfalttiajosta mutta jossa olisi hieman enmmän pitoa kuin MT60:ssa ja mielellään vähän enemmän kulutuskestävyyttä? Voiskohan noille vanteille kokeilla samasta renkaasta tuota perusversiota? Siinä ilmeisesti kuvion syvyys on reilumpi? Corsassa luokkaa 4-5mm uutena.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Alkuperäisellä MT60 corsalla pääsin vähän reilu 2000km, kunnes kuvio oli sivuilta kadonnut. Nappulan kuluttua pois rengas on melko liukas asfaltillakin. Keskellä oli vielä runsaasti kuviota jäljellä.

Ostin poistomyynnistä Maxxis Goldspeed Supermoto, Intermediate
120/70-17 ja taakse samanlaisen 160/60.

Kannattaa kysäistä, että vieläkö kumeja on jäljellä(liike on Hervannassa).

http://www.maxxcenter.fi/poistotuotteet.htm

Ihan hyvin tuntuu olevan pitoa tuossa Maxxis:ssa, ainakin minun käytössäni. Kulutuskestävyydestä en osaa vielä sanoa.

Etunenkin menee vaihtoon aika pian. Vanhasta MT60:stä saisi vielä hyvän touring kumin, koska keskellä on pintaa lähes saman verran kuin uutena.

Seuraavat SUMO-kumit on kyllä ihan katukuviolla, koska nuo sora/asfaltti kompromissit ovat aika pehmeitä.
JAMPPERI

Viesti Kirjoittaja JAMPPERI »

Jos kiinnostaa tulla kokeilemaan Heidenaun rengasta niin päräytä 15km Imatran suuntaan, on minusta aika hyvä rengas kylläkin aika lyhyellä kokemuksella mutta ei ainakaan minun kanttauksilla ole lipsunut alta ja metsässäkin kohtuullinen pito :wink:

Laita vaikka yv,tä niin sovitaan joku ilta "testiajo" :wink:
MarkoV
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

JAMPPERI kirjoitti:Jos kiinnostaa tulla kokeilemaan Heidenaun rengasta niin päräytä 15km Imatran suuntaan, on minusta aika hyvä rengas kylläkin aika lyhyellä kokemuksella mutta ei ainakaan minun kanttauksilla ole lipsunut alta ja metsässäkin kohtuullinen pito :wink:

Laita vaikka yv,tä niin sovitaan joku ilta "testiajo" :wink:
Oikke hjyvä!
Laittelin sulle viestiä.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Sandels

Viesti Kirjoittaja Sandels »

VAK kirjoitti:Alkuperäisellä MT60 corsalla....
... Ostin poistomyynnistä Maxxis Goldspeed Supermoto, Intermediate
120/70-17 ja taakse samanlaisen 160/60....
....Seuraavat SUMO-kumit on kyllä ihan katukuviolla, koska nuo sora/asfaltti kompromissit ovat aika pehmeitä....
Viimeksi eilen taidettiin tästä aiheesta muutama sana Mustassalahdessa vaihtaa... Mulla on siis Buzukissa myös alla nuo Maxxiksen Goldspeed Intermediatet Street-seoksella, ja nyt takana on pari tonnia asphalttia ja sorateita. Vaikka seos on kovin noista Maxxiksen renkaista, niin jo nyt alkaa takalällissä ilmetä selvää kantikkuutta. Pitäis päästä radalle hieromaan pintaa myös sivuista pois - soralla ei tahdo tulla kallisteltua riittävästi koska ainakin mun näpeissä poni karkaa alta. Muuten hyvät renkaat, mutta kulutuskestävyyttä sais olla enempi.
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Juu, olisi pitänyt käydä kurkkaamassa sun Maxxiksen kuntoa. Mun kumit on "soft" seoksella, kun kovempia ei ollut enää jäljellä. Maanantaina pitäisi päästä Alastarolle kokeilemaan.

Onko tuollaisessa kumissa nappulat eri seosta kuin itse renkaan "runko"? Luulin ensin, että pito riittää vaikka nappulat kuluvat pois ja jäljelle jää pelkkää tasaista kumia(kai sitä vielä muutama milli on ennen kudoksia). Renkaasta tulikin liukas ja arvaamaton. Näin ainakin MT-60 corsan kanssa. Etusen vaihdan hieman ennemmin.
Vastaa Viestiin