Tourance vai Tourance exp
Valvoja: Moderaattorit
Tourance vai Tourance exp
Auttakkee taas noviisia, ku en osaa päättää ... 700:seen Transalppiin rengastusta mietin. Meinasin vaihteeksi laittaa renkaat, joilla olis mahd. hyvä ajella kestopäällysteellä. Kummankohan Tourancen laittais ? Vai ihan jokuu muu rengas ? Eräs arvostamani kurapyöräilijä on ihan livenä ja yv:nä rummuttanut tuon perus-Tourancen puolesta ...
Re: Tourance vai Tourance exp
Perus Tourance on paras.
Pekka

Pekka
Juuh ... Tourancet tilattu. On niitä niin paljon kehuttu 
Juu kovasti on nimenomaan tuota Tourancea (ei exp) foorumeilla kehuttu. Ja hiljaiseksi päällysteellä. Mutta aina yleensä on kerrottu tämän renkaan valinnan yhteydessä ajettavan 90/10% asvaltilla/soralla. Voisiko kukaan Tourancen käyttäjä kertoilla kokemuksia sora-ajosta (kuiva, irtosora, savi jne)?
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Toimii kuivalla ja kovalla,sateella ja savella aika liukas mielestäni ja kuvio menee savella tukkoon herkästi.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Juu, kovalla ja melko paljon asfaltilla tulee mulla Alpilla ajeltua. Hiekkateille on Pirellin MT 21 rally cross paras rengas, mitä mulla on ollut. Tosin eri pyörässä, DRz 400:ssa. Sanovat tuota rengasta mukavaksi "seurusteluenduroon".
Lähti se muuten sekin rengas kerran alta märällä nurmikolla ... 
+1gixxerman kirjoitti:Toimii kuivalla ja kovalla,sateella ja savella aika liukas mielestäni ja kuvio menee savella tukkoon herkästi.
Savella se menee tosiaan tukkoon ja on kuin slikseillä ajaisi.
Upottavassa hiekassa ainoastaan vauhti pelastaa tilanteen.
Radalla hyvä.
Pekka
-
Sartre
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
Näin mielenkiinnosta tekisi kysyä niiltä, ketä tuota EXPiä ovat käyttäneet, että mikä tekee normi tourancesta paremman assukumin?
Ainakin kuvio vaikuttaisi huomattavasti enemmän pikiorientoituneelta ja teräsvyörengas luulisi lisäävän jonkin verrran stabiliteettia kantatessa ja jarruissa. Sorallahan tuo on varmaan aika ankea, mutta järki sanoisi että assulla tuon renkaan pitäisi toimia perustourancea paremmin noista edellämainituista syistä johtuen.
Ainakin kuvio vaikuttaisi huomattavasti enemmän pikiorientoituneelta ja teräsvyörengas luulisi lisäävän jonkin verrran stabiliteettia kantatessa ja jarruissa. Sorallahan tuo on varmaan aika ankea, mutta järki sanoisi että assulla tuon renkaan pitäisi toimia perustourancea paremmin noista edellämainituista syistä johtuen.
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
Mulla on exp alla nyt.. ihan on ok rengas, mitään eroo huamaa normi touranceen
liekö sitten kuskin tyhmyyttä vai mitä. 
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
Tuosta exp:n kestosta on ollut kirjoittelua. On tullut nähtävästi loppuunkuluminen nopeammin eteen kun kuski on ajatellutkaan.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Mun mielestäni exp tuntui liukkaammalta / epävarmemmalta kuin perus Tourance.Sartre kirjoitti:Näin mielenkiinnosta tekisi kysyä niiltä, ketä tuota EXPiä ovat käyttäneet, että mikä tekee normi tourancesta paremman assukumin?
Mulle ei tule exp:tä alle enää.
-Marko
Just tuo tarttui silmiin aikaisemmin.Pekkavee kirjoitti:Tuolla oli jotain juttua EXP:n nopeasta kulumisesta.
Ei se oikein maileja kestä
Pekka
![]()
![]()
- jlohikoski
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
Mä en kylla kehuisi Tourancen ajettavuutta. Sopivasti muhkurainen (pitkittäis) tie ja ainakin kessulla päästellessä tuntuu että pyörään on ilmaantunut uusi nivel takahaarukan seutuville. Joskus reissussa on oikein pitänyt pysähtyä heiluttelemaan takapyörää.
Tourance toki kestää ja pitää mukavasti. Exp:llä kulutuskestävyys jäi alle 10k. Exp:een ajettavuudesta ei jäänyt mitään erikoista mieleen.
Positiivisin ajokokemus on mulla ollut Dunlop 607:lla. Pehmeä, miellyttävä ja vakaa. Piti jopa soralla, vaikka ei kuvioita pahemmin olekkaan. Kulutuskestävyys jäi vain alle 9k. Ja kallis.
Tourance toki kestää ja pitää mukavasti. Exp:llä kulutuskestävyys jäi alle 10k. Exp:een ajettavuudesta ei jäänyt mitään erikoista mieleen.
Positiivisin ajokokemus on mulla ollut Dunlop 607:lla. Pehmeä, miellyttävä ja vakaa. Piti jopa soralla, vaikka ei kuvioita pahemmin olekkaan. Kulutuskestävyys jäi vain alle 9k. Ja kallis.
Onneks meillä on kilometrimittarit.Pekkavee kirjoitti:Tuolla oli jotain juttua EXP:n nopeasta kulumisesta.
Ei se oikein maileja kestä
Pekka
![]()
![]()