Kurapyörälogo

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Hihamerkkejä minulle neljä kappaletta ja tarroja sen saman verran näin alkuun, kiitos! :D

Mitenkäs sen hihiksen sais kiinni Rukan koreteksiin...? :shock:
Taas menossa jonnekin...
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Itse olen liimalla laittanut Allroad Tourin merkit ajotakkiini, kun ei gorekalvoa viitsi puhkoa. Gutermann HT2 liimalla merkit ovat pysyneet tuulessa ja tuiskussa, etenkin kun vielä silittää merkin liimauksen jälkeen voipaperin läpi. Joissain kangasmerkeissä oleva silityshuopa pitää poistaa merkistä.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
EsaM
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300

Viesti Kirjoittaja EsaM »

vaikkei liity aiheeseen nii kiitokset Pekkaveelle!! olin aluks vähä epävarma liittymisestä ku täälä ei paljo piikkimiehiä näkyny.. 8)
Kickstar my heart!
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Sitten seuraava kysymys aiheeseen liittyen... Mistä saamme noita merkkejä ? Linker mainitsi kotisivuillaan että hän tekee yksittäisiä kappaleita, joten jos näitä merkkejä tilataan muutama sata niin pitäisikö ne teettää jossain liikkeessä vai onko Linkerillä tekemisen puutetta ? :wink:
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kyllä se linker varmaan tekee muutaman sata ihan helposti.
Sillä näytti olevan ihan hyvä softa merkkien suunnitteluun, kun se tietokoneella tehty merkki oli niin hyvän näköinen. On se merkintekokonekin varmaan ihan OK. Ei se niitä varmaan käsin virkkaa.
Eikä toi hintakaan 6 egee voi olla minkään virkatun merkin hinta.

Katsokaas muuten linkerin kotisivut ja siitä kohta "Tikit":
http://jorma-lindqvist.net/

Mä laitoin ainakin tilauksen jo menemään sähköpostilla. Mä laitoin tilaukseen hinnan 10 egee postikuluineen. Se olis mun mielestä ihan sopiva niin jäis linkerillekin pari egee tekemisen vaivan palkkaa.

Pekka
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

linker kirjoitti:muokkasin merkkiä vähän, ja laitoin kuvan osoitteeseen:
http://www.jorma-lindqvist.net/samples/
jossa tiedoston nimi: dirt2.jpg

Korostan kuitenkin että kyseessä ovat mallinnusohjelman näytöltä kaapatut kuvat, eivät valmiin merkin.
Tuo ehdotelma on kyllä kannatettava, yksinkertainen ja selkeä! Ymmärrän miekin..... :lol:
-jarkko-
Kuvat
linker
Pyörä: transalp
Viesti:

merkki on nyt kankaalla

Viesti Kirjoittaja linker »

Sain viimein merkistä kangasversion, eli nyt minulla on valmis merkki esitettäväksi. Aikaa vierähti minulta tietokoneen äärellä pari viikonloppua, ja muutama illan tunti sen lisäksi.
Niin kuin ennenkin, merkki ei syntynyt ilman kipua, ja lopullinen toteutus poikkeaa jonkin verran siitä mikä oli ehdotukseni merkiksi. Pitäisi aina tehdä merkki kankaalle asti, ennen kun laittaa hienoja kuvia näytille, koska tietokoneen antamat kuvat ovat aina jonkin verran hienompia kuin lopulliselle materiaalille tehty toteutus.

Tappelin merkin koon kanssa, kirjainten erottuvuuden kansssa, ja ennenkaikkea oikean väristen lankojen saamisen kanssa. Pohjaväri muuttui jonkin verran, jotta merkistä tulisi kulutusta kestävä. Lankakauppias ei suostunut myymään haluamaani lankasävyä, koska se oli valmistettu aineesta joka ei välttämättä kestä siinä tarkoituksessa johon tätä merkkiä tein.
Minä en ompelemisesta mitään ymmärrä, kankaat ja muut ovat vaimoni hankkimia. Hakkaan vain tietokoneella kaikenlaista "mahdotonta" minkä toivin hänen sitten lopulta toteuttavan.

Mutta: Selitykset pois, ja asiaan:
Merkki on tehty, ja kuvat valmiista merkistä ovat nähtävillä netissä, osoitteessa:
http://www.jorma-lindqvist.net/tikki/dirt

Jos merkki kelpaa, niin myyn sen halukkaille aikaisemmin ilmoittamaani 6 euron kappalehintaan. Posti tuo perille kirjeessä.
Mikäli ei haittaa niin pyydän lähetyskulujen kattamiseksi kaksi euroa/ lähetys, eli yksi merkki posti- ja lähetyskuuineen 8 euroa, kaksi merkkiä 14 euroa, kolme merkkiä 20 euroa jne jne.

Vastaan minulle aiemmin sähköpostia lähettäneille henkilökohtaisesti.
Jatkossakin kannattaa olla yhteydessä myös sähköpostin välityksellä. Osoite löytyy käyttäjätiedoistani, ja myös tuolta edellämainitulta nettisivulta.

JL
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Tilaus laitettu vetämään. :D
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Marko Hemmilä kirjoitti:Tilaus laitettu vetämään. :D
Samoin

Terkuin
Mika TA-91
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Mika TA-91 kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti:Tilaus laitettu vetämään. :D
Samoin

Terkuin
Samoin 8)
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

No....mikä ettei :P
-jarkko-
Kuvat
linker
Pyörä: transalp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja linker »

Sain tänään seitsemän merkkiä tehdyksi, ja sitten loppui lanka. Hankin huomenna lisää lankaa ja jatkan sitten.

Sopisiko niin, että laitan kirjeeseen merkkien mukaan tilinumeron jolle merkit voi maksaa sitten kun ne ovat tulleet perille. Ilmoitan lähetyksestä sähköpostitse.
Tilauksia tuli tämän päivän aikana 26 kappaletta. Kiitän luottamuksesta, ja toivon että merkit ovat mieleisiä.
Nyt ei ole vapaa-ajanongelmia vähään aikaan. Toivottavasti jaksatte odottaa, kaikki kyllä toimitetaan kunhan tikkiä syntyy. Toimitan merkit melko satunnaisessa järjestyksessä, mutta pyrin tekemään ja lähettämään ne jonkinlaisessa tilauksen saapumisjärjestyksessä.

ps. lisäsin dirt- merkkisivulle (oaoite edellisessä viestissäni) kuvan jonka parempi puoliskoni otti minusta tänä iltana työn touhussa. Jostain syystä tilanne vaikutti hänestä kovin koomiselta.

JL
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

No eikös tuo ole hyvää ja tasapainottavaa vasta hommaa metsässä puitten seassa pyörällä toilailulle :D

Terkuin
Mika TA-91
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Toivottavasti jaksatte odottaa, kaikki kyllä toimitetaan kunhan tikkiä syntyy.
Ei hätää, kyllä me hyvää maltetaan odottaa ! :D

Suurkiitos linkerille vielä tuosta merkkityöstä! Onneksi löytyy vielä nykyäänkin joku joka haluaa toteuttaa toisten toiveita.
Taas menossa jonnekin...
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

Merkit kotona. Kiitoksia!!
Nyt tarttis vaan saada ne vielä takkiin kiinni !

Happi
Vastaa Viestiin