Mikä 550 zumoa vaivaa

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

IsoPoika
Pyörä: R1200GSA

Mikä 550 zumoa vaivaa

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

Kone sammuu itsekseen! Viime syksynä oli sama vika ja laite oli huollossa ja rupesi toimimaan, ohjelmoivat kait uudelleen, mutta nyt sammui kesken ajelun ja ei suostu pysymään käynnissä, kuin muutaman sekunnin, kun käynnistää napista.
Onko samoja kokemuksia?
Viimeksi muokannut IsoPoika, Ma Touko 14, 2012 5:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sylinen
PJE
Pyörä: Solifer

Re: Mikä zumo 550 vaivaa

Viesti Kirjoittaja PJE »

IsoPoika kirjoitti:Kone sammuu itsekseen! Viime syksynä oli sama vika ja laite oli huollossa ja rupesi toimimaan, ohjelmoivat kait uudelleen, mutta nyt sammui kesken ajelun ja ei suostu pysymään käynnissä, kuin muutaman sekunnin, kun käynnistää napista.
Onko samoja kokemuksia?
Tarkista onko telineen nastat hapettuneet.Minulla teki tuota samaa mutta puhdistuksen jälkeen toimii hyvin.
hako
Pyörä: Puolimaastomopoja

Viesti Kirjoittaja hako »

Sama homma telineen kanssa. Rapsuttelin aineilla nastat puhtaiksi, ja laitoin sähkötököttiä nastoihin - toimii mainiosti. Minulla on kaksi Zumoa ja kolme telinettä, kaksi telinettä on pitänyt tähän asti käsitellä samalla tavalla.

Laadukas laite muuten. Ainoa muu vikatilanne on tullut rautaperseajossa, kun ajelin V-twinillä jossa oli kiinteä ja ilmeisen vaimentamaton Zumo-teline, ei siis se mukana seurannut RAM Mount varsineen. Noin 22 tunnin yhtäjaksoisen päälläolon jälkeen näyttö muuttui jotenkin "nestemäiseksi" ja alkoi väreillä tai oikeastaan hölskyä. Sammutin, annoin jäähtyä puoli tuntia ja sitten homma pelasi taas ok. Sen jälkeen sama Zumo on ollut reilun 20 tkm ajossa, eikä mitään ongelmia.
Mr
Pyörä: 500 EXC

Viesti Kirjoittaja Mr »

Juu, uskomattoman kestävä murkula!
Ebaysta oon tilannu telineitä, minulla rapsuttelu ja rasvaus ei antanut paljoa jatkoaikaa. Kannattaa tilata pari samalla kertaa, zumo kestää, telineet ei.
IsoPoika

Tämä laite ei toimi irrallaankaan telineestä!! Nyt telineessä on kiinni kaverin kone ja se toimii moitteetta!
Yleensä sammuu siinä vaiheessa, kun kartalla lukee piirtää.
Kännykänkin kerkeää löytämään kaveriksi ja siainnin tai ainakin suunnan minnepäin mennään, mutta "piirtää" kun lukee vasemmassa yläkulmassa ja kartta on aukeamassa, niin johan sammuu!
Sama vika oli viime syksynä ja silloin lähetin koneen huoltoon, jossa asentivat jonkun "perus ohjelman" uudestaan, niin se rupesi toimimaan ja toimi hienosti 2000 km.

Pitää huomenna olla yhteydessä huoltoon, josko siitä saisi vielä kalun, ettei tarvitsisi vielä uusia uudempaan malliin, koska on tuo Turhatekin teline, ikuispäivitys ja johdot Autocomiin ja olen muuten ollut hirmu tyytyväinen laitteeseen.
Sylinen
juvander
Pyörä: MAN

Re: Mikä 550 zumoa vaivaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Oletkos koittanut resetoida sitä: http://garminzumo.wikispaces.com/Tricks ... the%20unit eli tuo hard reset?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
sulakari
Pyörä: KTM690

Viesti Kirjoittaja sulakari »

IsoPoika kirjoitti:Tämä laite ei toimi irrallaankaan telineestä!! Nyt telineessä on kiinni kaverin kone ja se toimii moitteetta!
Yleensä sammuu siinä vaiheessa, kun kartalla lukee piirtää.
Kännykänkin kerkeää löytämään kaveriksi ja siainnin tai ainakin suunnan minnepäin mennään, mutta "piirtää" kun lukee vasemmassa yläkulmassa ja kartta on aukeamassa, niin johan sammuu!
Sama vika oli viime syksynä ja silloin lähetin koneen huoltoon, jossa asentivat jonkun "perus ohjelman" uudestaan, niin se rupesi toimimaan ja toimi hienosti 2000 km.

Pitää huomenna olla yhteydessä huoltoon, josko siitä saisi vielä kalun, ettei tarvitsisi vielä uusia uudempaan malliin, koska on tuo Turhatekin teline, ikuispäivitys ja johdot Autocomiin ja olen muuten ollut hirmu tyytyväinen laitteeseen.
Mulla alko viime kesänä oireilla vähän samalla tapaa,alkaa"piirtää" ja siinä vaiheessa näyttö "hölskyy" eikä tottele mitään näytön painamisia,ainoastaan + ja - nappula toimii.Ei auta sammuttaminen tai akun irroitus.Joskus kun ei koske koneeseen ja antaa "piirtää"
rauhassa vaikka tunnin verran,niin saattaa lopettaa piirtämisen(eli kone ei itsekseen sammu,jää vaan juntturaan).
Resetointi kyllä auttaa hetkeksi(eli kun laittaa virrat päälle painaa samalla näytön oikeaa alanurkkaa n.10-20s,kun kone käynnistyy
kysyy:haluatko todella hävittää kaikki data(tai jotain siihen suuntaan.)
Resetointia onkin tullu harjoteltua(kevään Tatran reissulla jonain päivänä parikolmekin kertaa)
Välillä toimii pitkiäkin aikoja,jos ei kovasti kiusaa sitä.Helpoimmin tilttaa kun "vierittelee" karttaa näytöllä kun pitäis "tuikata"uusi reittipiste.Kone nyt ollu 6vuotta kovassa käytössä helteessä ja pakkasessa,sateessa ja paisteessa,teline on alkuperänen ja toimii edelleen.
Eli jos löytyy apuja niin kertokaa!
IsoPoika

juvander kirjoitti:Oletkos koittanut resetoida sitä: http://garminzumo.wikispaces.com/Tricks ... the%20unit eli tuo hard reset?
Viime syksyn huollossa laitteelle tehtiin täydellinen resetointi ja asennettiin ohjelmisto uusiksi, mutta ei tunnu auttavan.
Eiköhän siellä ole syvemmällä vikaa sisuskaluissa? No onhan tuo jo 6 vuotta palvellut, josko se olisi tiensä päässä?
Laitoin laitteen huoltoon takaisin, katsotaan mitä sieltä kuuluu.
Sylinen
Aatos
Pyörä: Moto Guzzi V85TT

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Mulla alkanu zumo herjaamaan kans.

Tuolla tietoa miten vaihdetaan uusi kosketus näyttö.

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/n ... -how-53166

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=528905
Aatos
Pyörä: Moto Guzzi V85TT

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Nyt tuli uusi kosketus näyttö olikos se Kiinasta tai Koreasta. Kaukaa kumminkin. Näyttö oli helppo vaihtaa, mutta niin kuin normaalisti mun hommissa, niin ei se silti toimi. Samat viat edelleen. Mut jos jollain vastaavia ongelmia niin mulla uusi Zumon näyttö. Toisaalta onhan tota Zumo kamaa muutakin jos jollekkin käyttöä niin vaihdan rahaan.
Huomenna marssin ostamaan uuden Carminin navin että osaa venäjältä kotia.
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

En saa omaani lukemaan päivitettyjä karttoja muistikortilta,apua :?:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Ludwig
Pyörä: KTM 990 adve -08

Mikä 550 zumoa vaivaa - SD-korteissa on eroja

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

gixxerman kirjoitti:En saa omaani lukemaan päivitettyjä karttoja muistikortilta,apua :?:
Hei!

mulla kävi myös näin, jotkut kartat näkyi SD-kortilta, jotkut ei.

ensin luulin että syy oli zumo550:ssa eli että ko. kartat ei siinä toimi, mutta kun "osta_karttoja_garminissa" väitettiin että kyllä käy, ja kun CNE2013 näkyi yhdellä kortilla mutta ei toisella, hoksasin kokeilla sitten eri korteilla, ja huomasin että korteissa on eroja eli kaikki kortit ja zumo550 ei ole yhteensopivia.
(sama gmapsupp.img, sama koko 8G tai 16G, mutta eri merkki ja/tai nopeusluokka)

tai voihan korttikin olla viallinen, tosin videokamerassa se kuitenkin toimii oikein hyvin... (kingston 8G, 'nopeusluokka' 10).

liekö zumolle liian nopea - luokat 4 ja 6 ainakin toimii, nyt näkyy jopa kartat joita "garmin ei tue"...

L

edit:
lisää on tutkittu ja asenneltu mappeja, lopulta tuokin em. kingston alkoi toimimaan.
garmiini lupaa vain 4 gigaset toimivan, mutta 8 ja 16:kin toimii, ehkä korteissa on eroja.
samoin nopeusluokka toimii kaikki, ainakin 10:iin asti.
SDHC on tullut mukaan jo FW 3.jotainsta asti...

Kartoista:
jos jakaa ison kartan kahteen osaan (laite ja SD), ne ei saa mennä alueellisesti päällekkäin.
zumon FAT32-systeemissä ei toimi kuin alle 4Gt mapit, vaikka SD:lle tallentuisi isompikin file.

L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Vastaa Viestiin