Pikku korjaus ei ollu PE vaan RMX mikä siihen aikaan oli kilpi versio (tuhnu)Ana kirjoitti:Tulipa tuosta Salmisen kommentista mieleen yks kisa 80luvun lopulta, tais olla vika SM Nummela? Kari Tiaisella newes RM 250 Pe:n papruilla. Joku kysy Karilta et eiks toi oo vähä kova alusta tähä lajiin johon Kari että vauhti pehmentää. Legendaarisen Astrakaanin pätkän jälkeisessä huollossa nähtiin Karin vaihtavan iskareita vähin äänin
Iskareiden simmittämisen salat
Valvoja: Moderaattorit
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Ana.
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Muistatko miten Kari siinä kisassa pärjäsi?
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Empä muista mut tais loppupisteissä olla aika hyvin kun oli sixillä maajokkueessa mikä otti ekan kullan Suomelle. Tais olla-89 .Sen jälkeen tais siirtyy Hussen puikkoihin. KarMalla on yks Karin vanha Husse, huhujen mukaanJami kirjoitti:Muistatko miten Kari siinä kisassa pärjäsi?
Ana.
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Lainaan tät topikkii vähän, ei liity simmittämiseen miteskää mut iskareihin kuitenkin.
Eli mul on -94 Husqvarna WR250 ja siin vuotaa etupumpuista öljyy, yön aikana tulee jo
~3cm halkasijaltaan oleva lätäkkö ja ovat muutenkin löysän tuntuset. Eli mitään
simmejä en sinne ala vaihtelemaan, tarkotus olis vaan saada öljyt pysymään
sisällä.
Riittääkö niihin pelkkien stefojen yms tiivisteiden vaihto vai pitääkö tehä jotai isompaa remppaa (riippuu
varmaan kuluneisuudesta vai)? Pystyykö ne vaihtamaan kotioloissa ilman mitään kummempia
erikoistyökaluja? Onkos siin hommas mahollisuus ryssii se touhu jotenki pahemminkin?
Oon autonkorjaaja työkseni et työkalut pysyy kädessä kyllä mut näitten kakspyörästen parissa
aika alottelija viel.
Ja mistäköhän tollaseen kannattais osia hommata?
Eli mul on -94 Husqvarna WR250 ja siin vuotaa etupumpuista öljyy, yön aikana tulee jo
~3cm halkasijaltaan oleva lätäkkö ja ovat muutenkin löysän tuntuset. Eli mitään
simmejä en sinne ala vaihtelemaan, tarkotus olis vaan saada öljyt pysymään
sisällä.
Riittääkö niihin pelkkien stefojen yms tiivisteiden vaihto vai pitääkö tehä jotai isompaa remppaa (riippuu
varmaan kuluneisuudesta vai)? Pystyykö ne vaihtamaan kotioloissa ilman mitään kummempia
erikoistyökaluja? Onkos siin hommas mahollisuus ryssii se touhu jotenki pahemminkin?
Oon autonkorjaaja työkseni et työkalut pysyy kädessä kyllä mut näitten kakspyörästen parissa
aika alottelija viel.
Ja mistäköhän tollaseen kannattais osia hommata?
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Mittaappa liukuputket, että kumpi keula sun moposta löytyy, tarvikestefat on ihan orkkisten veroset mut hintaa jopa neljännes...
Vaihto ittessään ihan minimissään ei perustyökalujen lisäks vaadi kun suorareunasen siivun 2mm levyä, letkuklemmarin ja siivun oaksua sisägummia, mut mä luulen että sulla on siellä vähän muutakin remppaa edessä. Ainakin jos se keula on Marsun 45mm laitettu niin liukuholkit menee uusiks samalla kun stefat, se kun ei ala vuotaa ennen kun öljy on kuraa ja se on sit sillä taputeltu. Uudet liukuholkit marsuun maksaa 73-95e setti, riippuu siitä sattuuko samaan settinä vai irtona. Toki jos kuukausitolkulla on aikaa varrota, voi mennä halvimman mukaan oli päivän tilanne mikä hyvänsä.
Vaihto ittessään ihan minimissään ei perustyökalujen lisäks vaadi kun suorareunasen siivun 2mm levyä, letkuklemmarin ja siivun oaksua sisägummia, mut mä luulen että sulla on siellä vähän muutakin remppaa edessä. Ainakin jos se keula on Marsun 45mm laitettu niin liukuholkit menee uusiks samalla kun stefat, se kun ei ala vuotaa ennen kun öljy on kuraa ja se on sit sillä taputeltu. Uudet liukuholkit marsuun maksaa 73-95e setti, riippuu siitä sattuuko samaan settinä vai irtona. Toki jos kuukausitolkulla on aikaa varrota, voi mennä halvimman mukaan oli päivän tilanne mikä hyvänsä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Stefat maksaa n.15-20€ (tarvike) riippuen mistä ostaa. Jos ja kun käytät keulan auki niin pura se aivan atommeiksi, eli käytä shimmi pakatkin auki kun siellä tahtoo välillä olla kaiken näköistä kuraa levyjen välissä. Käytä osien puhdistukseen bräkleeniä tai muuta vastaavaa tavaraa ja kun kaadat öljyt putkiin niin ilmaa huolellisesti sen jälkeen putket ettei öljy rupea vaahtoutumaan. Öljyn pinnan korkeus taisi olla 100mm tai 105mm tarkentakaa jos muistan väärin.
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Joo 45mm putket on. Mistäs turun seudulta saa osia tohon?
Mitä öjyy siihen pitäs laittaa, ja miten se öljyn taso mitataan?
Kiitoksia nopeista vastauksista ja hyvät uudet vuodet vaan kaikille.
Mitä öjyy siihen pitäs laittaa, ja miten se öljyn taso mitataan?
Kiitoksia nopeista vastauksista ja hyvät uudet vuodet vaan kaikille.
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Hussejälleenmyyjältä liukuholkit, teflon-pinta on yleensä ehjä mutta toiselta puolen laakerimateriaali kulunut loppuun, muista ainakin tarkastaa. Stefoista halvimmat on Athenat, en osaa sanoa kuka siellä suunnalla myis, mutta on ne sitten tahmasimmatkin. Muistaakseni lk. 23-24e oli Ariete-parin ovh tuohon (Duell'n sivuilta voip tarkistaa), ne on parhaat. Moosen stefat olis kans hyvät, vaan mahtasko mistään löytyä, niissä hl. molemmat parit 25-35e setti.
Se keula on tod. näk. simmattu 5W:lle, talveksi mieluusti iskariöljyä, jotain missä korkea VI, älä osta purkkia missä sitä ei mainita tai myyjä ei osaa kertoa (aina ne sanoo että hyvää on, vaikka faktoja ei oliskaan...), ne on aina jotain lk. VI 150 tai alle karmeeta tököttiä spoorin päässä.
Öljypinta mitataan ilman jousta legot kasaan painettuna yläputken yläpinnasta.
Se keula on tod. näk. simmattu 5W:lle, talveksi mieluusti iskariöljyä, jotain missä korkea VI, älä osta purkkia missä sitä ei mainita tai myyjä ei osaa kertoa (aina ne sanoo että hyvää on, vaikka faktoja ei oliskaan...), ne on aina jotain lk. VI 150 tai alle karmeeta tököttiä spoorin päässä.
Öljypinta mitataan ilman jousta legot kasaan painettuna yläputken yläpinnasta.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Tuohon shimmi pakkojen pohtimiseen "työkalua", liekö joku osaa hyödyntää?
http://shimrestackor.com/Dyno_Data/dyno-data.htm
http://shimrestackor.com/Dyno_Data/dyno-data.htm
antti
- HarMi
- Viestit: 1080
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Hiukka offtopicia taas. Huomasin poikittaisen naarmun LC4 WP43 jarrun puoleisen liukuputken yläosassa kun olin irroittamassa pamppuja huoltoa varten. Skog tutki naarmua ja totesi sen rasituksen aiheuttamaksi hiusmurtumaksi. Merkkejä putken muodonmuutoksesta, ikään kromaus olisi ratkennut pinnasta. Liukuputki vaihdetaan uuteen varmuuden vuoksi.
routaisten peltojen pehtoori
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Mistäs saisi shimmikittejä WP:n iskareille ja keuloille inhimilliseen hintaan? Ei nyt mitään ammattilaissarjoja mutta sellaisia joissa olisi reilummin eri kokoja ettei yksittäin tarvitse ostaa?
Re: Iskareiden simmittämisen salat
THA kirjoitti:
"Se keula on tod. näk. simmattu 5W:lle, talveksi mieluusti iskariöljyä, jotain missä korkea VI"
Vaikka saatan vaikuttaa yksinkertaiselta uskallan kysyä: mikä ihme on tuo VI? Mihin se vaikuttaa ja miten?
"Se keula on tod. näk. simmattu 5W:lle, talveksi mieluusti iskariöljyä, jotain missä korkea VI"
Vaikka saatan vaikuttaa yksinkertaiselta uskallan kysyä: mikä ihme on tuo VI? Mihin se vaikuttaa ja miten?
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Yksinkertainen ei tajuaisi kysyä. ViskositeettiIndeksi. Iso indeksi, pieni viskositeetin muutos lämpötilan vuoksi, ja toisteppäin.
Re: Iskareiden simmittämisen salat
Aha, en ole koskaan tullut ajatelleksi, että iskariöljyjen viskositeetti ilmoitetaan W-muodossa! Aika mielenkiintoista pitää "pakkasviskositeettia" 2-pyöräisissä ilmoitettavana iskariöljyviskositeettina, vaikka harvoin toki jousituksessa 100 celssiusta hätyytellään. Eipä ainakaan Motulin 5W purkissa ole mitään merkintää ko indeksistä.
Aika hassu juttu oikeastaan.
Aika hassu juttu oikeastaan.
Re: Iskareiden simmittämisen salat
http://www.mx-tech.com/?id=products&subcat=157
Tuolta löytyi shimmikittejä kohtuulliseen hintaan, postikuluista ja muista ei ole vielä tietoa, mutta WP:n oma sarja maksaa lähemmäs tonnin, joskaan en tiedä kuinka paljon ja mitä siinä tulee.
Täytyy haistella vielä, jos ei parempia paikkoja löydy voisi tilata keulaan ja iskariin (6 ja 16mm) kitin, voisi sitten jakaa kavereillekin shimmejä.
Mietin myös miten käytettyjä shimmejä uskaltaa kierrättää? Jos ovat mutkalla niin toki roskiin, mutta kannattaako ehjännäköisiä pistää talteen myöhempää käyttöä varten?
Tuolta löytyi shimmikittejä kohtuulliseen hintaan, postikuluista ja muista ei ole vielä tietoa, mutta WP:n oma sarja maksaa lähemmäs tonnin, joskaan en tiedä kuinka paljon ja mitä siinä tulee.
Täytyy haistella vielä, jos ei parempia paikkoja löydy voisi tilata keulaan ja iskariin (6 ja 16mm) kitin, voisi sitten jakaa kavereillekin shimmejä.
Mietin myös miten käytettyjä shimmejä uskaltaa kierrättää? Jos ovat mutkalla niin toki roskiin, mutta kannattaako ehjännäköisiä pistää talteen myöhempää käyttöä varten?